W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Toyoty Prius (XW30) z lat: 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002. Toyota Land Cruiser Prado (J90) to jedna z wersji modelu Land Cruiser produkowanego przez japońskiego producenta samochodów Toyota. Prado jest bardziej kompaktową i bardziej dostępną wersją Land Cruisera, zachowując jednak niezawodność, […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Toyoty Prius (XW30) z lat: 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002.
Toyota Land Cruiser Prado (J90) to jedna z wersji modelu Land Cruiser produkowanego przez japońskiego producenta samochodów Toyota. Prado jest bardziej kompaktową i bardziej dostępną wersją Land Cruisera, zachowując jednak niezawodność, trwałość i zdolności terenowe charakterystyczne dla tej linii pojazdów. Oto kilka kluczowych informacji o modelu Toyota Land Cruiser Prado (J90):
Wprowadzenie na Rynek: Toyota Land Cruiser Prado (J90) został wprowadzony na rynek w 1996 roku i był produkowany do 2002 roku. Był to odpowiedź na rosnący popyt na pojazdy terenowe klasy średniej.
Rozmiar i Wielofunkcyjność: W porównaniu do większych wersji Land Cruisera, Prado (J90) był bardziej kompaktowym SUV-em. Posiadał różne wersje nadwoziowe, w tym wersje pięciodrzwiowe i trzydrzwiowe, co pozwalało dostosować pojazd do różnych potrzeb.
Zdolności Terenowe: Chociaż Prado (J90) był bardziej kompaktowy, to wciąż posiadał zdolności terenowe charakterystyczne dla serii Land Cruiser. Wyposażony był w system napędu na cztery koła oraz technologie terenowe, które umożliwiały radzenie sobie z różnymi warunkami terenowymi.
Silniki i Efektywność Paliwowa: Prado (J90) był dostępny z różnymi silnikami, zarówno benzynowymi, jak i wysokoprężnymi. W zależności od rynku i roku produkcji, oferowane były różne jednostki napędowe, które zapewniały zrównoważoną wydajność i efektywność paliwową.
Luksus i Wygoda: Podobnie jak większe wersje Land Cruisera, Prado (J90) oferował wyższy poziom wygody i wyposażenia. Wersje wyposażeniowe oferowały m.in. klimatyzację, systemy multimedialne oraz różne udogodnienia, które podnosiły komfort jazdy.
Wielozadaniowość: Toyota Land Cruiser Prado (J90) był popularny zarówno w zastosowaniach codziennych, jak i w terenowych przygodach. Dzięki kompaktowym wymiarom, był bardziej praktyczny w miejskich warunkach, a jednocześnie oferował zdolności do poruszania się w trudnym terenie.
Toyota Land Cruiser Prado (J90) był kolejnym rozszerzeniem serii Land Cruiser, które zachowało charakterystyczne cechy tej linii pojazdów. Dla tych, którzy potrzebowali wszechstronnego i bardziej kompaktowego SUV-a, Prado (J90) stanowił atrakcyjną opcję łączącą trwałość i wygodę.
Przedział pasażerski
Ruch lewostronny
Kierownica z prawej strony
5-drzwiowe
3-drzwiowe
Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim
Panel bezpieczników znajduje się za pokrywą na desce rozdzielczej po stronie kierowcy.
Schemat (Typ 1)
Numer | Ampery | Opis |
1 | 15 | Ogrzewanie siedzeń |
2 | 15 | Zapalniczka, antena, radio i odtwarzacz, zespół czujnika poduszki powietrznej, przełącznik zdalnego sterowania lusterek |
3 | 15 | Tylne światło przeciwmgielne, ABS ECU, bezprzewodowy zamek ECU |
4 | 20 | Sterownik sterowania 4WD |
5 | 10 | Kierunkowskaz i światło ostrzegawcze |
6 | 10 | Licznik kombinowany, światło cofania, alternator, przekaźnik tylnej nagrzewnicy, lampka ostrzegawcza ABS, lampka kontrolna tempomatu, licznik akcesoriów, sterownik sterowania 4WD, przełącznik pozycji „P”, wskaźnik zbiornika paliwa, przekaźnik mocy, przekaźnik odmgławiacza, odmgławiacz tylnej szyby przełącznik, lampka ostrzegawcza pasa bezpieczeństwa, lampka sufitowa w drzwiach, przełącznik startu w pozycji neutralnej |
7 | 15 | Antena, ABS ECU, tempomat ECU, przełącznik sterowania i sterowania wyciągarką, przełącznik podgrzewania lusterek, przekaźnik ogrzewania lusterek |
8 | 20 | Przednia wycieraczka i spryskiwacz, tylna wycieraczka i spryskiwacz |
9 | 7,5 | Zespół czujnika poduszki powietrznej, przekaźnik EFI, lampka ostrzegawcza ładowania, komputer z kluczem transpondera, wielopunktowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa, tamer podgrzewania wstępnego, gaźnik (3RZ-F) |
10 | 30 | Zasilanie foteli, przekaźnik integracyjny (zamek drzwi), elektryczne szyby, elektryczny dach księżycowy |
Przekaźnik | ||
R1 | Przekaźnik integracyjny | |
Przekaźnik (tylna strona) | ||
R1 | Klakson | |
R2 | Włącz migacz sygnału | |
R3 | Przekaźnik mocy | |
R4 | Odmgławiacz |
Schemat (Typ 2)
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | 15 | Zapalniczka, radio i odtwarzacz, zegar, system klimatyzacji, zespół czujnika poduszki powietrznej, przełącznik zdalnego sterowania lusterek, pas bezpieczeństwa |
2 | 10 | Zespół czujnika poduszki powietrznej, przekaźnik EFI, lampka ostrzegawcza ładowania, komputer z kluczem transpondera, wielopunktowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa, timer podgrzewania wstępnego |
3 | 10 | Zegar |
4 | 10 | Licznik kombinowany, światło cofania, alternator, przekaźnik tylnej nagrzewnicy, lampka ostrzegawcza ABS, lampka kontrolna tempomatu, licznik akcesoriów, sterownik sterowania 4WD, przełącznik pozycji „P”, wskaźnik zbiornika paliwa, przekaźnik mocy, przekaźnik odmgławiacza, odmgławiacz tylnej szyby przełącznik, lampka ostrzegawcza pasa bezpieczeństwa, lampka sufitowa w drzwiach, przełącznik startu w pozycji neutralnej |
5 | 15 | Ogrzewanie foteli |
6 | 15 | Reflektory awaryjne, klaksony |
7 | 20 | Sterownik sterowania 4WD |
8 | 15 | Tylne światło przeciwmgielne, tempomat, bezprzewodowy zamek ECU |
9 | 5 | System startowy |
10 | 20 | Przednia wycieraczka i spryskiwacz, tylna wycieraczka i spryskiwacz |
11 | 15 | Światła stopu, wysoko zamontowane światło stopu, system sterowania blokadą zmiany biegów, układ przeciwblokujący; |
12 | 15 | Układ przeciwblokujący, tempomat |
13 | 15 | Odmgławiacz tylnej szyby |
14 | 10 | Światło tylne, oświetlenie tablicy rejestracyjnej, kontrola poziomu wiązki reflektorów, oświetlenie sufitowe w drzwiach, oświetlenie licznika, oświetlenie tablicy przyrządów i przełączników, przekaźnik świateł do jazdy dziennej |
15 | 30 | Zasilanie foteli, przekaźnik integracyjny (zamek drzwi), elektryczne szyby, elektryczny szyberdach |
Skrzynka przekaźnikowa
Numer | Przekaźniki |
R1 | 5VZ-FE, 3RZ-FE z dodatkowym zbiornikiem paliwa: Dodatkowa pompa paliwa wymuszająca jazdę |
1KZ-TE: Zawór przelewowy | |
R2 | – |
Komora silnika
Schemat skrzynki bezpieczników w komorze silnika
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | 20 | Gniazdka elektryczne |
2 | 20 | Gniazdka elektryczne |
3 | 15 | Światła przeciwmgielne |
4 | 15 | Ogrzewacze zewnętrznych lusterek wstecznych |
5 | 10 | Światło tylne, oświetlenie tablicy rejestracyjnej, kontrola poziomu wiązki reflektorów, oświetlenie sufitowe w drzwiach, oświetlenie licznika, oświetlenie tablicy przyrządów i przełączników, przekaźnik świateł do jazdy dziennej |
15 | Układ przeciwblokujący | |
15 | System klimatyzacji | |
6 | 10 | System klimatyzacji |
7 | 10 | z DRL: Reflektor prawy (światło mijania) |
8 | 10 | z DRL: Lewy reflektor (światło mijania) |
9 | 10 | Reflektor prawy |
10 | z DRL: Reflektor prawy (światło drogowe) | |
10 | 10 | Reflektor lewy |
10 | z DRL: lewy reflektor (światło drogowe) | |
11 | 10 | Grzałka wiskotyczna |
12 | 7,5 | System startowy |
13 | 20 | Elektryczny wentylator chłodzący |
14 | 15 | Odmgławiacz tylnej szyby |
15 | 15 | Światła stopu, wysoko zamontowane światło stopu, system sterowania blokadą zmiany biegów, układ przeciwblokujący, system kontroli stabilności pojazdu; |
16 | 10 | Tylna nagrzewnica |
7,5 | System diagnostyki pokładowej | |
17 | 7,5 | System ładowania |
18 | 20 | Tylny układ klimatyzacji |
19 | 10 | Oświetlenie wewnętrzne, oświetlenie osobiste, oświetlenie bagażnika, zegar, system audio, licznik kilometrów, antena, światło ostrzegawcze otwartych drzwi, przekaźnik integracyjny |
20 | 15 | System nagłośnieniowy |
21 | 15 | Reflektory awaryjne, klaksony |
22 | 15 | Wieloportowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa |
15 | 1KZ-TE: Wieloportowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wieloportowy układ wtrysku paliwa | |
23 | 60 | Układ przeciwblokujący |
100 | Układ przeciwblokujący, system kontroli stabilności pojazdu | |
24 | 60 | System klimatyzacji |
25 | 80 | Olej napędowy: układ żarzenia silnika |
26 | 100 | Przekaźnik świateł tylnych, „PWR OUTLET (FR)”, „PWR OUTLET (RR)”, „DEFOG”, „STOP”, „ALT-S”, „AM1”, „ABS” |
80 | 1KZ-T, 3L: Przekaźnik świateł tylnych, „PWR OUTLET (FR)”, „PWR OUTLET (RR)”, „DEFOG”, „STOP”, „ALT-S”, „AM1” | |
27 | 50 | Stacyjka, układ rozrusznika, przekaźnik spryskiwaczy reflektorów, podgrzewacz paliwa, „ECU-B”, „WSKAŹNIK” „POWER” |
28 | 30 | Stacyjka, dioda (świeca żarowa), zapalarka, cewka zapłonowa i rozdzielacz (gaźnik), „IGN” |
Przekaźnik | ||
R1 | Ściemniacz (LHD Europa) | |
R2 | 5VZ-FE, 3RZ-FE: EFI | |
1KZ-TE: ECD | ||
R3 | Ogrzewacze zewnętrznych lusterek wstecznych (MIR HTR) | |
R4 | Odmgławiacz tylnej szyby (DEFOG) | |
R5 | Gniazda zasilania (PWR OUTLET) | |
R6 | Tylne światła | |
R7 | Rozrusznik (benzyna (ST)) | |
R8 | Reflektor (HEAD) | |
R9 | Podgrzewacz |
Skrzynka przekaźników klimatyzacji (podwójna klimatyzacja)
Numer | Przekaźniki |
R1 | Sprzęgło sprężarki klimatyzacji (MG CLT) |
R2 | Elektryczny wentylator chłodzący (CDS FAN) |
Dodatkowa skrzynka przekaźnikowa (Diesel)
Numer | Przekaźniki |
R1 | Rozrusznik (ST) |
R2 | System świecenia (SUB GLW) |
Skrzynka przekaźników ABS
Numer | Bezpiecznik | Ampery [A] | Opis |
1 | ABS | 60 | Układ przeciwblokujący |
2 | ABS | 40 | Układ przeciwblokujący |
Przekaźnik | |||
R1 | System kontroli trakcji (TRC) | ||
R2 | Układ przeciwblokujący (ABS MTR) | ||
R3 | Układ przeciwblokujący (ABS SOL) |