🛍️ 2 szt., Przezroczysta antydeszczowa folia do samochodu, ochrona na lusterka boczne, wodoodporna folia, naklejki samochodowe 100×145 mm

Volvo S60 (2018) – schematy bezpieczników i przekaźników

Volvo S60 (2018) - schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Volvo S60 z lat: 2018.

Volvo S60 z roku 2018 to kontynuacja serii luksusowych samochodów typu sedan produkowanych przez szwedzką markę Volvo. Model ten był nadal częścią drugiej generacji Volvo S60, która cechowała się zaawansowanymi technologiami, innowacyjnym podejściem do bezpieczeństwa oraz charakterystycznym skandynawskim designem.

Oto kilka kluczowych cech Volvo S60 z 2018 roku:

  1. Bezpieczeństwo: Jak zawsze w przypadku Volvo, bezpieczeństwo pozostawało priorytetem. Model S60 z roku 2018 kontynuował wprowadzanie zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, w tym systemów automatycznego hamowania w nagłych przypadkach, monitorowania martwego pola czy asystenta pasa ruchu. To przyczyniało się do utrzymania reputacji Volvo jako marki oferującej jedne z najbezpieczniejszych samochodów na rynku.
  2. Design: Charakterystyczny i nowoczesny design Volvo S60 był kontynuacją skandynawskiego podejścia do estetyki. Linie karoserii były płynne, a szczegóły, takie jak reflektory w kształcie „młota Thor’a”, nadawały samochodowi charakterystyczny wygląd.
  3. Silniki i osiągi: S60 oferowało różnorodne silniki, w tym jednostki benzynowe, diesle oraz wersje z turbodoładowaniem. W zależności od wersji wyposażenia i preferencji klientów, dostępne były silniki o różnej mocy, zapewniające zarówno wydajność, jak i oszczędność paliwa.
  4. Wnętrze: Wnętrze S60 z 2018 roku było utrzymane w luksusowym stylu, oferując komfortowe fotele, wysokiej jakości materiały wykończeniowe oraz zaawansowane systemy multimedialne. Przemyślane rozmieszczenie kontrolek i elementów zapewniało ergonomiczną obsługę.
  5. Technologie: Volvo S60 z 2018 roku nadal kierowało się innowacyjnym podejściem do technologii. Systemy multimedialne, łączność Bluetooth, nawigacja oraz dostęp do aplikacji internetowych stanowiły standardowe wyposażenie w zależności od wersji. Ponadto, samochód oferował zaawansowane systemy wspomagające jazdę, takie jak adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu czy automatyczne parkowanie.
  6. Napęd: W zależności od wersji, dostępne były także warianty z napędem na cztery koła (AWD), co poprawiało przyczepność i kontrolę na różnych rodzajach nawierzchni.
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

 

 

Bezpieczniki w komorze silnika

Bezpieczniki w komorze silnikowej zabezpieczają między innymi funkcje silnika i hamulców.

Volvo S60 (2018) - schematy bezpieczników i przekaźników

A Górna grupa w komorze silnikowej
B Przednia grupa w komorze silnikowej
C Dolna grupa w komorze silnikowej
  • Bezpieczniki 1-7 i 42-44 są typu „Midi Fuse” i muszą być wymieniane wyłącznie w stacji obsługi.
  • Bezpieczniki 8-15 i 34 są typu „JCASE” i powinny być wymieniane w stacji obsługi.
  • Bezpieczniki 16-33 i 35-41 są typu „Mini Fuse”.
Numer Opis Ampery [A]
1 Bezpiecznik główny centralnego modułu elektronicznego (CEM) pod schowkiem podręcznym 50
2 Bezpiecznik główny centralnego modułu elektronicznego (CEM) pod schowkiem podręcznym 50
3 Bezpiecznik główny centralki elektrycznej w bagażniku 60
4 Bezpiecznik główny skrzynki przekaźników/bezpieczników pod schowkiem podręcznym 60
5 Bezpiecznik główny skrzynki przekaźników/bezpieczników pod schowkiem podręcznym 60
6
7 Dodatkowa nagrzewnica elektryczna 100
8 Ogrzewanie przedniej szyby , lewa strona 40
9 Wycieraczki szyby przedniej 30
10 Nagrzewnica postojowa 25
11 Dmuchawa wentylacji 40
12 Ogrzewanie przedniej szyby , prawa strona 40
13 Pompa w układzie ABS 40
14 Zawory ABS 20
15 Spryskiwacze reflektorów 20
16 Poziomowanie reflektorów, aktywne reflektory ksenonowe – ABL 10
17 Bezpiecznik główny centralnego modułu elektronicznego (CEM) pod schowkiem podręcznym 20
18 Układ ABS 5
19 Regulowany opór kierownicy 5
20 Moduł sterujący silnika, moduł sterujący skrzyni biegów, poduszki powietrzne 10
21 Podgrzewane dysze spryskiwaczy 10
22
23 Sterowanie reflektorami 5
24
25
26
27 Przekaźniki elektromagnetyczne 5
28 Dodatkowe światła 20
29 Sygnał dźwiękowy 15
30 Cewka przekaźnika głównego układu sterowania pracą silnika (silnik 4-cyl.), moduł sterujący silnika (silnik 4-cyl.) 5
Cewka przekaźnika głównego układu sterowania pracą silnika (5-cyl. silnik wysokoprężny), moduł sterujący silnika (5-cyl. silnik wysokoprężny) 10
31 Moduł sterujący skrzyni biegów 15
32 Dodatkowa pompa płynu chłodzącego (4-cyl. silnik wysokoprężny) 15
33 Cewki przekaźników w centralce elektrycznej w komorze silnikowej, w strefie mniej narażonej na wysoką temperaturę Start/Stop 5
34
35 Moduł sterujący świec żarowych (silnik wysokoprężny 5-cyl.) 10
Moduł sterujący silnika (silnik 4-cyl.) 20
36 Moduł sterujący silnika (silnik wysokoprężny 5-cyl.) 15
Moduł sterujący silnika (silnik 4-cyl.) 20
37 Czujnik masowego przepływu powietrza (4-cyl.); termostat (silnik benzynowy 4-cyl.), zawór EVAP (silnik benzynowy 4-cyl.); pompa chłodzenia EGR (silnik wysokoprężny 4-cyl.) 10
Masowy przepływomierz powietrza (5-cyl. silnik wysokoprężny), zawory sterujące (5-cyl. silnik wysokoprężny) 15
38 Sprzęgło elektromagnetyczne klimatyzacji (5-cyl. silnik wysokoprężny), zawory (5-cyl. silnik wysokoprężny), czujnik poziomu oleju 10
Zawory (4-cyl.); pompa oleju (4-cyl. silnik benzynowy); sonda lambda, środkowa (4-cyl. silnik benzynowy); sonda lambda, tylna (4-cyl. silnik wysokoprężny) 15
39 Sonda lambda, przednia (4-cyl.); sonda lambda, tylna (4-cyl. silnik benzynowy)

Sondy lambda (5-cyl. silnik wysokoprężny), moduł sterujący żaluzji chłodnicy (5-cyl. silnik wysokoprężny)

15
40 Cewki zapłonowe (4-cyl. silnik benzynowy) 15
Podgrzewacz filtra paliwa (silnik wysokoprężny) 20
41 Sprzęgło elektromagnetyczne klimatyzacji (4-cyl.), moduł sterujący świec żarowych (4-cyl. silnik wysokoprężny), pompa oleju (4-cyl. silnik wysokoprężny) 7,5
Grzałka wentylacji skrzyni korbowej (5-cyl. silnik wysokoprężny), pompa oleju automatycznej skrzyni biegów (5-cyl. silnik wysokoprężny Start/Stop) 10
42 Pompa płynu chłodzącego (silnik benzynowy 4-cyl.) 50
Podgrzewanie wstępne (silnik wysokoprężny) 70
43 Wentylator chłodzący (silnik benzynowy) 60/80
Wentylator chłodzący (silnik wysokoprężny) 80
44 Wspomaganie układu kierowniczego 100

 

Bezpieczniki w strefie komory silnika mniej narażonej na wysoką temperaturę

Bezpieczniki w chłodnej strefie komory silnika są montowane w samochodach z funkcją Start/Stop.

Volvo S60 (2018) - schematy bezpieczników i przekaźników
  • Bezpieczniki A1 i A2 są typu „MEGA Fuse” i muszą być wymieniane wyłącznie w stacji obsługi.
  • Bezpieczniki 1-11 są typu „Midi Fuse” i muszą być wymieniane wyłącznie w stacji obsługi.
  • Bezpiecznik 12 jest typu „Mini Fuse”.
Numer Opis Ampery [A]
A1 Bezpiecznik główny centralki elektrycznej w komorze silnikowej 175
A2 Bezpiecznik główny centralnego modułu elektronicznego (CEM) pod schowkiem podręcznym, skrzynki przekaźników/bezpieczników pod schowkiem podręcznym, centralki elektrycznej w bagażniku 175
1 Dodatkowa nagrzewnica elektryczna 100
2 Bezpiecznik główny centralnego modułu elektronicznego (CEM) pod schowkiem podręcznym 50
3 Bezpiecznik główny skrzynki przekaźników/bezpieczników pod schowkiem podręcznym 60
4 Ogrzewanie przedniej szyby 60
5 Bezpiecznik główny centralki elektrycznej w bagażniku 60
6 Dmuchawa w układzie wentylacji 40
7
8
9 Przekaźnik rozrusznika 30
10
11 Akumulator pomocniczy 70
12 Centralny moduł elektroniczny (CEM) – napięcie odniesienia akumulatora pomocniczego 5

 

Bezpieczniki pod schowkiem podręcznym

Bezpieczniki pod schowkiem podręcznym zabezpieczają między innymi system Infotainment i funkcje foteli.

Volvo S60 (2018) - schematy bezpieczników i przekaźników
Numer Opis Ampery [A]
1 Bezpiecznik główny modułu sterującego systemu audio, bezpiecznik główny dla bezpieczników 16-20: system Infotainment 40
2 Spryskiwacze przedniej szyby 25
3
4
5
6 Klamki drzwi, system bezkluczykowego dostępu 5
7
8 Panel sterowania w drzwiach kierowcy 20
9 Panel sterowania w przednich drzwiach pasażera 20
10 Panel sterowania w prawych tylnych drzwiach pasażera 20
11 Panel sterowania w lewych tylnych drzwiach pasażera 20
12 System bezkluczykowego dostępu 7,5
13 Fotel z elektryczną regulacją, strona kierowcy 20
14 Fotel z elektryczną regulacją, strona pasażera 20
15
16 Moduł sterujący systemu Infotainment lub ekran 5
17 Sterownik systemu audio (wzmacniacz); TV; Radio cyfrowe 10
18 Moduł sterujący systemu audio lub moduł sterujący systemu Sensus 15
19 System telematyczny, Bluetooth 5
20
21 Okno dachowe, górne oświetlenie wnętrza kabiny, czujnik klimatyzacji 5
22 Gniazdo 12 V w konsoli między fotelami 15
23 Podgrzewanie prawego tylnego siedzenia 15
24 Podgrzewanie lewego tylnego siedzenia 15
25 Dodatkowa nagrzewnica elektryczna 5
26 Podgrzewanie fotela, przód po stronie pasażera 15
27 Podgrzewanie fotela, przód po stronie kierowcy 15
28 Układ wspomagający parkowanie; Kamera parkowania; BLIS 5
29 Moduł sterujący AWD 15
30 Aktywne zawieszenie Four-C 10

 

Bezpieczniki – w module sterującym pod schowkiem podręcznym

Bezpieczniki w module sterującym pod schowkiem podręcznym zabezpieczają między innymi funkcje poduszek powietrznych i układu ostrzegania o ryzyku kolizji.

Volvo S60 (2018) - schematy bezpieczników i przekaźników
Numer Opis Ampery [A]
1
2
3 Oświetlenie wnętrza; panel przycisków szyb elektrycznych w drzwiach kierowcy; fotele z regulacją elektryczną 7,5
4 Zespół wskaźników 5
5 Układ aktywnej kontroli prędkości, ACC, układ ostrzegania o ryzyku kolizji 10
6 Oświetlenie wnętrza kabiny, czujnik deszczu 7,5
7 Moduł elektroniczny kierownicy 7,5
8 Centralny zamek, klapka wlewu paliwa 10
9 Ogrzewana kierownica 15
10 Ogrzewanie przedniej szyby 15
11 Otwieranie pokrywy bagażnika 10
12 Składany zagłówek 10
13 Pompa paliwowa 20
14 Czujnik ruchu autoalarmu, panel sterowania klimatyzacją 5
15 Blokada kierownicy 15
16 Syrena; złącze transmisji danych OBDII 5
17
18 Poduszki powietrzne 10
19 Układ ostrzegania o ryzyku kolizji 5
20 Czujnik pedału przyspieszenia, przyciemnianie wewnętrznego lusterka wstecznego, podgrzewanie tylnych siedzeń 7,5
21 Moduł sterujący systemu Infotainment (Performance), system audio (Performance) 15
22 Światło hamowania 5
23 Dach otwierany 20
24 Immobilizer 5

 

Bezpieczniki w przestrzeni bagażowej

Bezpieczniki w bagażniku zabezpieczają między innymi elektryczny hamulec postojowy.

Volvo S60 (2018) - schematy bezpieczników i przekaźników
Numer Opis Ampery [A]
1 Elektryczne uruchamianie hamulca postojowego, strona lewa 30
2 Elektryczne uruchamianie hamulca postojowego, strona prawa 30
3 Ogrzewanie szyby tylnej 30
4 Gniazdo elektryczne przyczepy 2 15
5
6 Gniazdo 12 V w bagażniku 15
7
8
9
10
11 Gniazdo elektryczne przyczepy 1 40
12

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *