Volvo S60 (2017) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Volvo S60 z lat: 2017. Volvo S60 z roku 2017 to kolejna odsłona luksusowego samochodu typu sedan produkowanego przez szwedzką markę Volvo. Model ten był częścią drugiej generacji Volvo S60, kontynuującej ewolucję tego popularnego pojazdu. W roku 2017 Volvo nadal koncentrowało się na […]

08/30/2023
Czas czytania: 6 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Volvo S60 z lat: 2017.

Volvo S60 z roku 2017 to kolejna odsłona luksusowego samochodu typu sedan produkowanego przez szwedzką markę Volvo. Model ten był częścią drugiej generacji Volvo S60, kontynuującej ewolucję tego popularnego pojazdu. W roku 2017 Volvo nadal koncentrowało się na innowacyjnych rozwiązaniach bezpieczeństwa, wydajnych silnikach oraz komfortowym wnętrzu.

Oto kilka charakterystycznych cech Volvo S60 z 2017 roku:

  1. Bezpieczeństwo: Bezpieczeństwo pozostawało priorytetem w samochodach marki Volvo, a wersja S60 z 2017 roku nie była wyjątkiem. Samochód wyposażony był w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, w tym systemy automatycznego hamowania w przypadku kolizji, systemy monitorowania martwego pola oraz asystenta pasa ruchu. To sprawiało, że S60 była jednym z najbezpieczniejszych samochodów w swojej klasie.
  2. Design: Charakterystyczny design marki Volvo nadal dominował w modelu S60 z 2017 roku. Znakiem rozpoznawczym były m.in. reflektory w kształcie „młota Thor’a”, które nadawały samochodowi unikalny wygląd. Linie karoserii były eleganckie, a proporcje nadawały samochodowi sportowy i nowoczesny charakter.
  3. Silniki i osiągi: S60 oferowało różnorodne opcje silnikowe, w tym jednostki benzynowe, diesle oraz wersje z turbodoładowaniem. Klienci mieli możliwość wyboru silnika zgodnie z preferencjami dotyczącymi osiągów i ekonomii paliwowej. W niektórych wersjach dostępny był napęd na cztery koła, co poprawiało przyczepność i stabilność na drodze.
  4. Wnętrze: Wnętrze Volvo S60 z 2017 roku było komfortowe i nowoczesne. Wykończenie materiałami wysokiej jakości, ergonomiczne fotele oraz zaawansowane systemy multimedialne i nawigacyjne tworzyły przyjazne środowisko dla kierowcy i pasażerów.
  5. Technologie: Volvo kontynuowało wprowadzanie zaawansowanych technologii do S60. Systemy multimedialne, łączność Bluetooth, nawigacja oraz dostęp do aplikacji internetowych były dostępne w zależności od wersji wyposażenia. Systemy wspomagające jazdę, takie jak adaptacyjny tempomat czy asystent parkowania, również były oferowane.
  6. Ekologia: W roku 2017 Volvo podkreślało swoje zaangażowanie w ochronę środowiska. Wersje S60 z opcjami silnikowymi o niższej emisji CO2 były dostępne, co odpowiadało trendowi ekologicznego podejścia do motoryzacji.
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Zobacz także:  Volvo XC90 (2012) - schematy bezpieczników i przekaźników

Umiejscowienie centralek elektrycznych

Volvo S60 (2017) - schematy bezpieczników i przekaźników

1 Komora silnika
2 Pod schowkiem podręcznym
3 Pod schowkiem podręcznym
4 Przestrzeń bagażowa
5 Komora silnika, strefa mniej narażona na wysoką temperaturę (tylko Start/Stop)

 

Bezpieczniki w komorze silnika

Bezpieczniki w komorze silnikowej zabezpieczają między innymi funkcje silnika i hamulców.

Volvo S60 (2017) - schematy bezpieczników i przekaźników

Skrzynka bezpieczników w komorze silnikowej

Po wewnętrznej stronie pokrywy znajdują się szczypce, które ułatwiają procedurę wyjmowania i wkładania bezpieczników.

a Górna grupa w komorze silnikowej
b Przednia grupa w komorze silnikowej
c Dolna grupa w komorze silnikowej

Pokazane bezpieczniki znajdują się w skrzynce w komorze silnikowej. Bezpieczniki należące do grupy (C) znajdują się pod grupą (A).

Po wewnętrznej stronie pokrywy znajduje się naklejka przedstawiająca rozmieszczenie bezpieczników.

  • Bezpieczniki 1-7 i 42-44 są typu „Midi Fuse” i muszą być wymieniane wyłącznie w stacji obsługi
  • Bezpieczniki 8-15 i 34 są typu „JCASE” i powinny być wymieniane w stacji obsługi.
  • Bezpieczniki 16-33 i 35-41 są typu „Mini Fuse”.
Numer Opis Ampery [A]
1 Bezpiecznik główny centralnego modułu elektronicznego (CEM) pod schowkiem podręcznym 50
2 Bezpiecznik główny centralnego modułu elektronicznego (CEM) pod schowkiem podręcznym 50
3 Bezpiecznik główny centralki elektrycznej w bagażniku 60
4 Bezpiecznik główny skrzynki przekaźników/bezpieczników pod schowkiem podręcznym 60
5 Bezpiecznik główny skrzynki przekaźników/bezpieczników pod schowkiem podręcznym 60
6
7 Dodatkowa nagrzewnica elektryczna 100
8 Ogrzewanie przedniej szyby , lewa strona 40
9 Wycieraczki szyby przedniej 30
10 Nagrzewnica postojowa 25
11 Dmuchawa wentylacji 40
12 Ogrzewanie przedniej szyby , prawa strona 40
13 Pompa w układzie ABS 40
14 Zawory ABS 20
15 Spryskiwacze reflektorów 20
16 Poziomowanie reflektorów, aktywne reflektory ksenonowe – ABL 10
17 Bezpiecznik główny centralnego modułu elektronicznego (CEM) pod schowkiem podręcznym 20
18 Układ ABS 5
19 Regulowany opór kierownicy 5
20 Moduł sterujący silnika, moduł sterujący skrzyni biegów, poduszki powietrzne 10
21 Podgrzewane dysze spryskiwaczy 10
22
23 Sterowanie reflektorami 5
24
25
26
27 Przekaźniki elektromagnetyczne 5
28 Dodatkowe światła 20
29 Sygnał dźwiękowy 15
30 Cewka przekaźnika głównego układu sterowania pracą silnika (silnik 4-cyl.), moduł sterujący silnika (silnik 4-cyl.) 5
Cewka przekaźnika głównego układu sterowania pracą silnika (5-cyl. silnik wysokoprężny), moduł sterujący silnika (5-cyl. silnik wysokoprężny) 10
31 Moduł sterujący skrzyni biegów 15
32 Dodatkowa pompa płynu chłodzącego (4-cyl. silnik wysokoprężny) 15
33 Cewki przekaźników w centralce elektrycznej w komorze silnikowej, w strefie mniej narażonej na wysoką temperaturę Start/Stop 5
34
35 Moduł sterujący świec żarowych (silnik wysokoprężny 5-cyl.) 10
Moduł sterujący silnika (silnik 4-cyl.) 20
36 Moduł sterujący silnika (silnik wysokoprężny 5-cyl.) 15
Moduł sterujący silnika (silnik 4-cyl.) 20
37 Czujnik masowego przepływu powietrza (4-cyl.); termostat (silnik benzynowy 4-cyl.), zawór EVAP (silnik benzynowy 4-cyl.); pompa chłodzenia EGR (silnik wysokoprężny 4-cyl.) 10
Masowy przepływomierz powietrza (5-cyl. silnik wysokoprężny), zawory sterujące (5-cyl. silnik wysokoprężny) 15
38 Sprzęgło elektromagnetyczne klimatyzacji (5-cyl. silnik wysokoprężny), zawory (5-cyl. silnik wysokoprężny), czujnik poziomu oleju 10
Zawory (4-cyl.); pompa oleju (4-cyl. silnik benzynowy); sonda lambda, środkowa (4-cyl. silnik benzynowy); sonda lambda, tylna (4-cyl. silnik wysokoprężny) 15
39 Sonda lambda, przednia (4-cyl.); sonda lambda, tylna (4-cyl. silnik benzynowy)

Sondy lambda (5-cyl. silnik wysokoprężny), moduł sterujący żaluzji chłodnicy (5-cyl. silnik wysokoprężny)

15
40 Cewki zapłonowe (4-cyl. silnik benzynowy) 15
Podgrzewacz filtra paliwa (silnik wysokoprężny) 20
41 Sprzęgło elektromagnetyczne klimatyzacji (4-cyl.), moduł sterujący świec żarowych (4-cyl. silnik wysokoprężny), pompa oleju (4-cyl. silnik wysokoprężny) 7,5
Grzałka wentylacji skrzyni korbowej (5-cyl. silnik wysokoprężny), pompa oleju automatycznej skrzyni biegów (5-cyl. silnik wysokoprężny Start/Stop) 10
42 Pompa płynu chłodzącego (silnik benzynowy 4-cyl.) 50
Podgrzewanie wstępne (silnik wysokoprężny) 70
43 Wentylator chłodzący (silnik benzynowy) 60/80
Wentylator chłodzący (silnik wysokoprężny) 80
44 Wspomaganie układu kierowniczego 100

 

Bezpieczniki pod schowkiem podręcznym

Bezpieczniki pod schowkiem podręcznym zabezpieczają między innymi system Infotainment i funkcje foteli.

Volvo S60 (2017) - schematy bezpieczników i przekaźników
Numer Opis Ampery [A]
1 Bezpiecznik główny modułu sterującego systemu audio, bezpiecznik główny dla bezpieczników 16-20: system Infotainment 40
2 Spryskiwacze przedniej szyby 25
3
4
5
6 Klamki drzwi, system bezkluczykowego dostępu 5
7
8 Panel sterowania w drzwiach kierowcy 20
9 Panel sterowania w przednich drzwiach pasażera 20
10 Panel sterowania w prawych tylnych drzwiach pasażera 20
11 Panel sterowania w lewych tylnych drzwiach pasażera 20
12 System bezkluczykowego dostępu 7,5
13 Fotel z elektryczną regulacją, strona kierowcy 20
14 Fotel z elektryczną regulacją, strona pasażera 20
15
16 Moduł sterujący systemu Infotainment lub ekran 5
17 Sterownik systemu audio (wzmacniacz); TV; Radio cyfrowe 10
18 Moduł sterujący systemu audio lub moduł sterujący systemu Sensus 15
19 System telematyczny, Bluetooth 5
20
21 Okno dachowe, górne oświetlenie wnętrza kabiny, czujnik klimatyzacji 5
22 Gniazdo 12 V w konsoli między fotelami 15
23 Podgrzewanie prawego tylnego siedzenia 15
24 Podgrzewanie lewego tylnego siedzenia 15
25 Dodatkowa nagrzewnica elektryczna 5
26 Podgrzewanie fotela, przód po stronie pasażera 15
27 Podgrzewanie fotela, przód po stronie kierowcy 15
28 Układ wspomagający parkowanie; Kamera parkowania; BLIS 5
29 Moduł sterujący AWD 15
30 Aktywne zawieszenie Four-C 10

 

Bezpieczniki – w module sterującym pod schowkiem podręcznym

Bezpieczniki w module sterującym pod schowkiem podręcznym zabezpieczają między innymi funkcje poduszek powietrznych i układu ostrzegania o ryzyku kolizji.

Volvo S60 (2017) - schematy bezpieczników i przekaźników
Numer Opis Ampery [A]
1
2
3 Oświetlenie wnętrza; panel przycisków szyb elektrycznych w drzwiach kierowcy; fotele z regulacją elektryczną 7,5
4 Zespół wskaźników 5
5 Układ aktywnej kontroli prędkości, ACC, układ ostrzegania o ryzyku kolizji 10
6 Oświetlenie wnętrza kabiny, czujnik deszczu 7,5
7 Moduł elektroniczny kierownicy 7,5
8 Centralny zamek, klapka wlewu paliwa 10
9 Ogrzewana kierownica 15
10 Ogrzewanie przedniej szyby 15
11 Otwieranie pokrywy bagażnika 10
12 Składany zagłówek 10
13 Pompa paliwowa 20
14 Czujnik ruchu autoalarmu, panel sterowania klimatyzacją 5
15 Blokada kierownicy 15
16 Syrena; złącze transmisji danych OBDII 5
17
18 Poduszki powietrzne 10
19 Układ ostrzegania o ryzyku kolizji 5
20 Czujnik pedału przyspieszenia, przyciemnianie wewnętrznego lusterka wstecznego, podgrzewanie tylnych siedzeń 7,5
21 Moduł sterujący systemu Infotainment (Performance), system audio (Performance) 15
22 Światło hamowania 5
23 Dach otwierany 20
24 Immobilizer 5

 

Bezpieczniki w przestrzeni bagażowej

Bezpieczniki w bagażniku zabezpieczają między innymi elektryczny hamulec postojowy.

Volvo S60 (2017) - schematy bezpieczników i przekaźników
Numer Opis Ampery [A]
1 Elektryczne uruchamianie hamulca postojowego, strona lewa 30
2 Elektryczne uruchamianie hamulca postojowego, strona prawa 30
3 Ogrzewanie szyby tylnej 30
4 Gniazdo elektryczne przyczepy 2 15
5
6 Gniazdo 12 V w bagażniku 15
7
8
9
10
11 Gniazdo elektryczne przyczepy 1 40
12

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.