W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Toyoty Land Cruiser 100/J100 z lat: 2003, 2004, 2005, 2006, 2007. Toyota Land Cruiser 100, znany także jako J100, to flagowy model legendarnej serii pojazdów terenowych Land Cruiser produkowanych przez japońskiego producenta samochodów Toyota. Ten model, wprowadzony na rynek w 1998 roku, kontynuował […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Toyoty Land Cruiser 100/J100 z lat: 2003, 2004, 2005, 2006, 2007.
Toyota Land Cruiser 100, znany także jako J100, to flagowy model legendarnej serii pojazdów terenowych Land Cruiser produkowanych przez japońskiego producenta samochodów Toyota. Ten model, wprowadzony na rynek w 1998 roku, kontynuował tradycję niezawodności, trwałości i doskonałych zdolności terenowych, jednocześnie wprowadzając zaawansowane technologie i wygodę. Oto kilka kluczowych informacji o modelu Toyota Land Cruiser 100 (J100):
Wprowadzenie na Rynek: Toyota Land Cruiser 100 został wprowadzony na rynek jako następca modelu Land Cruiser 80 (J80). Produkowany był w latach 1998-2007. Był to model premium, który oferował znacznie wyższy poziom komfortu i technologii w porównaniu do poprzednich wersji.
Luksus i Wygoda: Land Cruiser 100 (J100) przyniósł większą dbałość o luksus i wygodę dla kierowcy i pasażerów. Wersje wyposażeniowe oferowały bogate wnętrza, wysokiej jakości materiały oraz zaawansowane systemy multimedialne i komfortowe fotele.
Technologie Terenowe: Pomimo skupienia na komforcie, Toyota nie zaniedbała zdolności terenowych. Land Cruiser 100 był wyposażony w zaawansowane systemy napędu na cztery koła, stabilności i kontroli trakcji, które sprawiały, że był gotowy do radzenia sobie z różnymi warunkami terenowymi.
Silniki i Efektywność Paliwowa: J100 był dostępny z różnymi silnikami, w tym benzynowymi i wysokoprężnymi. W późniejszych latach produkcji wprowadzono bardziej zaawansowane jednostki napędowe, które były bardziej wydajne i ekonomiczne w zużyciu paliwa.
Bezpieczeństwo: Land Cruiser 100 (J100) wprowadził również nowoczesne systemy bezpieczeństwa, takie jak systemy kontroli stabilności, systemy wspomagania hamowania, poduszki powietrzne i wiele innych funkcji, które miały na celu poprawę bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów.
Wersje Nadwoziowe i Kabiny: Były różne wersje nadwoziowe Land Cruisera 100, w tym SUV i wagon. Model ten oferował również różne konfiguracje kabin, co pozwalało dostosować pojazd do różnych potrzeb i preferencji użytkownika.
Toyota Land Cruiser 100 (J100) stanowił połączenie luksusu, wygody i wydajności terenowej. Był popularny zarówno w zastosowaniach codziennych, jak i w terenowych przygodach. To pojazd, który kontynuował tradycję niezawodności i trwałości, będąc jednocześnie nowoczesnym i komfortowym modelem.
Przedział pasażerski
Pojazdy z kierownicą po lewej stronie
Pojazdy z kierownicą po prawej stronie
Opis
Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim (lewa)
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | 15 | Gniazdka elektryczne |
2 | 15 | Zapalniczka |
3 | 7,5 | Oświetlenie panelu przyrządów |
4 | 7,5 | Wieloportowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wieloportowy układ wtrysku paliwa |
5 | 20 | Odmgławiacz tylnej szyby |
6 | 15 | Zawieszenie z aktywną kontrolą wysokości (AHC) |
7 | 20 | Podgrzewacz paliwa |
8 | 7,5 | Grzałka elektryczna |
9 | 20 | Zawieszenie z aktywną kontrolą wysokości (AHC) |
10 | 10 | System kontroli emisji |
10 | 10 | System kontroli emisji |
11 | 10 | Wskaźniki i mierniki |
12 | 10 | Wieloportowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wieloportowy układ wtrysku paliwa |
13 | 10 | System nawigacyjny |
14 | 15 | System podwójnego zamka |
15 | 30 | System ładowania przyczepy |
16 | 15 | System klimatyzacji |
17 | 15 | Światła stopu |
18 | 7,5 | System diagnostyki pokładowej |
19 | 7,5 | System bezczynności |
20 | 30 | System foteli elektrycznych |
21 | 25 | System zamków drzwi elektrycznych, okna elektryczne |
22 | 25 | Elektroniczny dach księżycowy |
23 | 15 | System wycieraczek tylnych |
Przekaźnik | ||
R1 | Odmgławiacz tylnej szyby (DEFOG) | |
R2 | Zapłon (IG1 NO.2) | |
R3 | Zapłon (ACC) | |
R4 | Oświetlenie wewnętrzne (DOME) |
Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim (prawa)
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | 10 | System zamków drzwi elektrycznych;
Okno elektryczne. |
2 | 20 | Napęd na cztery koła |
3 | 15 | Spryskiwacz przedniej szyby |
4 | 10 | System nagłośnieniowy |
5 | 10 | Światła wewnętrzne |
6 | 40 | Układ kierowniczy ze zmiennym przełożeniem |
7 | 20 | Zasilanie okien |
8 | 20 | Zasilanie okien |
9 | 25 | Wycieraczka przedniej szyby |
10 | 10 | Tylny układ klimatyzacji |
11 | 15 | Ogrzewanie siedzeń |
12 | 10 | Światła zapasowe |
13 | 7,5 | Wskaźniki i mierniki |
14 | 7,5 | Wieloportowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wieloportowy układ wtrysku paliwa |
15 | 7,5 | System antykradzieżowy |
16 | 20 | Zasilanie okien |
17 | 20 | Zasilanie okien |
18 | 30 | System ładowania przyczepy |
19 | – | – |
20 | 20 | Sterowanie uchylne i teleskopowe |
21 | 30 | Tylny układ klimatyzacji |
22 | 30 | System foteli elektrycznych |
Przekaźnik | ||
R1 | Światła stopu (STOP LP) | |
R2 | – | |
R3 | Zapłon (IG1 NO.3) | |
R4 | Akcesoria (ACC CUT) |
Dodatkowe elementy
Opis
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika
Lokalizacja
Opis
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | – | – |
2 | – | – |
3 | – | – |
4 | – | – |
5 | 7,5 | 2003-2005: System wtrysku paliwa Mutiport/Sekwencyjny wieloportowy wtrysk paliwa |
5 | 7,5 | 2006-2007:- |
6 | 30 | Światła przyczepy |
7 | 15 | Odmgławiacz zewnętrznego lusterka wstecznego |
8 | 10 | Tylny układ klimatyzacji |
9 | 15 | Migacze awaryjne;
Kierunkowskazy. |
10 | 7,5 | System ładowania |
11 | 20 | |
12 | 15 | Światła przeciwmgielne |
13 | 30 | Światła przyczepy |
14 | 20 | Środek do czyszczenia reflektorów |
15 | 10 | System ładowania |
16 | 7,5 | Oświetlenie panelu przyrządów |
17 | 30 | Światła przyczepy |
18 | 15 | Światła postojowe;
Światła tylne. |
19 | 30 | Bezpiecznik „ECU-B2” |
20 | 7,5 | |
21 | 30 | System nagłośnieniowy |
22 | 25 | System wtrysku paliwa Mutiport/sekwencyjny wieloportowy wtrysk paliwa |
22 | 25 | System wtrysku paliwa Mutiport/sekwencyjny wieloportowy wtrysk paliwa |
23 | 15 | Bezpiecznik „IGN” |
24 | 10 | System wtrysku paliwa Mutiport/sekwencyjny wieloportowy wtrysk paliwa |
25 | 10 | Klakson |
26 | – | – |
27 | 10 | Reflektor prawy (światła mijania) |
28 | 10 | Reflektor lewy (światła mijania) |
29 | 20 | Reflektor prawy (światło drogowe) |
30 | 20 | Reflektor lewy (światło drogowe) |
31 | 40 | System zapobiegania blokady kół |
32 | 50 | System zapobiegania blokady kół |
33 | 50 | Zawieszenie z aktywną kontrolą wysokości (AHC) |
34 | 30 | System startowy |
35 | – | Bezpieczniki „BAT”, „AMP” |
36 | – | Bezpieczniki „HAZ-TRN”, „ALT-S” |
37 | 80 | Układ żarzenia silnika |
Przekaźnik | ||
R1 | Podgrzewacz (HTR) | |
R2 | Układ przeciwblokujący (ABS MTR1) | |
R3 | Układ przeciwblokujący (ABS MTR2) | |
R4 | Układ przeciwblokujący (ABS SOL) | |
R5 | Jednostka sterująca silnika (EFI) Jednostka sterująca silnika (ECD) | |
R6 | Aktywne zawieszenie kontroli wysokości | |
R7 | Otwarcie obwodu (pompa paliwa (C/OPN)) | |
R8 | Pompa paliwa (F/PUMP) | |
R9 | Rozrusznik |
Przekaźniki
Opis
R1 | System chłodzenia |
R2 | Sprzęgło sprężarki klimatyzacji (MG CLT) |
R3 | Elektryczny wentylator chłodzący (CDS FAN) |
R4 | Klakson |
R5 | Reflektor (HEAD) |
R6 | Światła drogowe (HEAD HI) |
R7 | Odmgławiacz zewnętrznego lusterka wstecznego (MIR HTR) |
R8 | Tylna nagrzewnica (RR HTR) |
R9 | Tablica przyrządów (PANEL) |
R10 | Przednie światło przeciwmgielne (FR FOG) |
R11 | Zapłon (IG nr 1) |
R12 | Światła tylne (TAIL) |