Skoda Fabia II (2010) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Skody Fabia II z lat: 2010. Skoda Fabia II z rocznika 2010 to kontynuacja drugiej generacji popularnego miejskiego samochodu Skoda Fabia. W stosunku do poprzedniego roku modelowego, Fabia II nie uległa większym zmianom, a w kolejnych latach wprowadzano tylko niewielkie ulepszenia. Fabia II […]

05/12/2023
Czas czytania: 4 minut
Skoda Fabia II (2010) - schematy bezpieczników i przekaźników
Wojciech
Wojciech

Spis treści

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Skody Fabia II z lat: 2010.

Skoda Fabia II z rocznika 2010 to kontynuacja drugiej generacji popularnego miejskiego samochodu Skoda Fabia. W stosunku do poprzedniego roku modelowego, Fabia II nie uległa większym zmianom, a w kolejnych latach wprowadzano tylko niewielkie ulepszenia.

Fabia II była oferowana w kilku wersjach nadwozia, w tym jako hatchback, kombi (nazwane Fabia Combi) oraz sedan (nazwane Fabia Sedan). W porównaniu z poprzednią generacją, Fabia II była większa i oferowała bardziej nowoczesny design oraz lepsze wykończenie wnętrza.

W zależności od wersji wyposażenia, Skoda Fabia II z 2010 roku oferowała różne rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa i komfortu jazdy, takie jak system ABS, ESP, poduszki powietrzne, klimatyzacja czy tempomat. Wersje wyposażenia były oznaczane nazwami: Classic, Comfort, Ambiente i Elegance.

W przypadku wersji benzynowych, Fabia II oferowała silniki o pojemności 1.2, 1.4 i 1.6 litra, z mocą od 60 do 105 KM. Wysokoprężne silniki TDI miały pojemność 1.4 i 1.9 litra oraz moc od 70 do 105 KM. Silniki były oferowane z manualną skrzynią biegów lub automatyczną skrzynią DSG.

Skoda Fabia II z rocznika 2010 była ceniona za swoją przestronność, ekonomię paliwa oraz niskie koszty eksploatacji. Samochód ten był również chwalony za swoją niezawodność i trwałość. Jednocześnie był to samochód, który oferował wiele miejsca na tylnej kanapie, co czyniło go idealnym wyborem dla rodzin z dziećmi.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Zobacz także:  Skoda Karoq (2020) - schematy bezpieczników i przekaźników

 

Skrzynka bezpieczników w desce rozdzielczej

Skoda Fabia II (2010) - schematy bezpieczników i przekaźników
Numer Opis Ampery [A]
1 Nie przypisano
2 START/STOP 5
3 Zestaw wskaźników;

Regulacja zasięgu reflektorów.

7,5
4 Jednostka sterująca ABS 5
5 Silnik benzynowy:

włącznik świateł hamowania,

tempomat.

5
6 Światło cofania (ręczna skrzynia biegów) 10
7 Zapłon 15
Sterownik silnika;

Automatyczna skrzynia biegów.

7,5
8 Przełącznik pedału hamulca,;

Wentylator płynu chłodzącego.

5
9 Elementy obsługi ogrzewania;

Sterownik klimatyzacji;

Pomoc w parkowaniu;

Sterownik świateł zakrętowych;

Wentylator płynu chłodzącego.

5
10 Klimatyzacja a) 7,5
11 Regulacja lustra 5
12 Jednostka sterująca do wykrywania przyczepy 5
13 Jednostka sterująca automatycznej skrzyni biegów 5
14 Silnik do reflektorów halogenowych z funkcją doświetlania zakrętów 10
15 Nawigacja PDA 5
16 Elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy 5
17 START – STOP – radio 10
Światła do jazdy dziennej 7,5
18 Grzałka lustrzana 5
19 S-kontakt 5
20 Jednostka sterująca silnika 5
Jednostka sterująca silnika 7,5
Przekaźnik pompy paliwa 15
Jednostka sterująca pompy paliwa 15
21 Światło cofania;

Światła przeciwmgielne z funkcją „CORNER”.

10
22 Elementy obsługi ogrzewania;

Sterownik klimatyzacji;

Pomoc w parkowaniu;

Telefon komórkowy;

Zestaw wskaźników;

Czujnik kąta skrętu;

ESP;

Sterownik napięcia pojazdu;

Kierownica wielofunkcyjna.

7,5
23 Oświetlenie wewnętrzne, schowek i bagażnik;

Światła boczne.

15
24 Centralna jednostka sterująca pojazdu 5
25 Podgrzewacze siedzeń 20
26 Wycieraczka tylnej szyby 10
27 Nie przypisano
28 Silnik benzynowy:

zawór AKF,

klapa sterująca.

10
29 Wtrysk, pompa wodna 10
30 Pompa paliwowa 15
Zapłon 20
Tempomat;

Działanie przekaźnika PTC.

5
31 Sonda lambda 10
32 Pompa wysokiego ciśnienia;

Zawór ciśnieniowy.

15
33 Jednostka sterująca silnika 30/15
34 Jednostka sterująca silnika 15
Pompa próżniowa 20
35 Zasilanie blokady zapłonu 5
36 Światło drogowe 15
37 Tylne światło przeciwmgielne 7,5
38 Światła przeciwmgielne 10
39 Dmuchacz 30
40 Podgrzewane dysze do spryskiwaczy szyb;

System czyszczenia szyby.

15
41 Nie przypisano
42 Ogrzewanie tylnej szyby 25
43 Klakson 20
44 Wycieraczka szyby przedniej 20
45 Centralna jednostka sterująca dla systemu komfortu 25/10
46 System alarmowy antykradzieżowy 15
47 Zapalniczka;

Gniazdko w bagażniku b).

15
48 ABS;

START-STOP – przetwornica DC/DC ESP.

15
49 Włącz światła sygnalizacyjne;

Światła hamowania.

15
50 START-STOP;

Infotainment z przetwornicą DC/DC.

30
Radio 10
51 Elektrycznie sterowane szyby (z przodu i z tyłu po lewej stronie) 25
52 Elektrycznie sterowane szyby (z przodu i z tyłu po prawej stronie) 25
53 Światło postojowe – lewa strona 5
Elektryczny dach przesuwno-uchylny
54 START-STOP – zestaw wskaźników 5
System alarmowy antykradzieżowy 15
55 Jednostka sterująca automatycznej skrzyni biegów DSG 30
56 System czyszczenia reflektorów 25
Światło postojowe – prawa strona 5
57 Lewe światło mijania;

Regulacja zasięgu reflektorów.

15
58 Światła mijania po prawej stronie 15
a) Dotyczy tylko niektórych krajów.
b) Jeśli silnik jest już wyłączony, jeden podłączony element elektryczny może rozładować akumulator.

Skrzynka bezpieczników przy akumulatorze (manualna skrzynia biegów, automatyczna skrzynia biegów DSG)

Skoda Fabia II (2010) - schematy bezpieczników i przekaźników
Numer Opis Ampery [A]
1 Alternator 175
2 Nie przypisano
3 Wnętrze 80
4 Elektryczny system ogrzewania dodatkowego 60
5 Wnętrze 40
6 Świece żarowe;

Wentylator chłodziwa.

50
7 Elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy 50
8 ABS lub TCS lub ESP 25
9 Wentylator chłodnicy 30
10 Wentylator chłodnicy 5
11 ABS lub TCS lub ESP 40
12 Centralna jednostka sterująca 5
13 Automatyczna skrzynia biegów 5
Elektryczny system ogrzewania dodatkowego 30

 

Skrzynka bezpieczników przy akumulatorze (automatyczna skrzynia biegów)

Skoda Fabia II (2010) - schematy bezpieczników i przekaźników
Numer Opis Ampery [A]
1 Alternator 175
2 Wnętrze 80
3 Elektryczny system ogrzewania dodatkowego 60
4 ESP 40
5 Elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy 50
6 Świece żarowe 50
7 ESP 25
8 Wentylator chłodnicy 30
9 System klimatyzacji 5
10 ABS 40
11 Centralna jednostka sterująca 5
12 Automatyczna skrzynia biegów 5
Elektryczny system ogrzewania dodatkowego 40

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie komentarze
    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.