W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Opla Tigra I z lat: 1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000. Opel Tigra I to mały, dwuosobowy samochód sportowy produkowany przez niemiecką markę Opel w latach 1994-2000. Model ten powstał na bazie płyty podłogowej Opela Corsa B. Tigra I był oferowany […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Opla Tigra I z lat: 1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000.
Opel Tigra I to mały, dwuosobowy samochód sportowy produkowany przez niemiecką markę Opel w latach 1994-2000. Model ten powstał na bazie płyty podłogowej Opela Corsa B. Tigra I był oferowany w wersji coupe z wysuwanym, elektrycznie sterowanym dachem, który umożliwiał przekształcenie samochodu w kabriolet.
Opel Tigra I charakteryzował się dynamicznym i atrakcyjnym wyglądem, z agresywnie ukształtowanymi reflektorami przednimi i krótkim przodem. Dach targa można było schować elektrycznie, co umożliwiało cieszenie się otwartym wiatrem podczas jazdy.
W zależności od wersji, Tigra I oferował różne silniki benzynowe, w tym jednostki o pojemności 1.4 i 1.6 litra. Moc silników wahała się od około 90 do 106 KM. Wszystkie modele Tigra I miały napęd na przednie koła i były dostępne z manualną skrzynią biegów.
Wnętrze Tigry I było stosunkowo przestronne jak na samochód dwuosobowy, a fotele były dobrze wyprofilowane, zapewniając pewne podparcie podczas dynamicznej jazdy. Bagażnik miał pojemność około 250 litrów, która można było zwiększyć poprzez składanie tylnej kanapy.
Opel Tigra I zdobył pewną popularność wśród osób poszukujących małego, sportowego samochodu z kabrioletem. Produkcja Tigry I została zakończona w 2000 roku, a następnie zastąpiona została przez Tigra TwinTop, która miała tę samą koncepcję, ale na bazie nowszego modelu Corsa.
Przedział pasażerski
Skrzynka główna
Znajduje się pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy, za osłoną ochronną.
Opis
1
|
20A Alarm awaryjny, syrena przeciwkradzieżowa, oświetlenie wnętrza i bagażnika
|
2
|
10A Automatyczna skrzynia biegów
|
3
|
30A Podgrzewana tylna szyba, zabezpieczenie przed kradzieżą
|
4
|
10A Światła do jazdy dziennej
|
5
|
10A Automatyczna skrzynia biegów
|
6
|
10A Światła cofania i tylne światła przeciwmgielne
|
7
|
Klimatyzator 30A
|
8
|
20A Lewe światło postojowe, lewe tylne światło postojowe
|
9
|
Przesuwny panel dachowy 20A
|
10
|
10A Lewy reflektor świateł drogowych
|
11
|
30A Spryskiwacz soczewki reflektora
|
12
|
10A Lewy reflektor świateł mijania, poziomowanie reflektorów
|
13
|
20A Pojedynczy zamek
|
14
|
40A Podgrzewana tylna szyba
|
15
|
30A Wentylator nagrzewnicy i K/V
|
16
|
30A Wycieraczka szyby przedniej
|
17
|
10A Odbiornik radiowy, wyświetlacz informacyjny, urządzenia sygnalizacyjne, K/V, oświetlenie schowka, elektryczne szyby, napęd lusterek zewnętrznych, wspomaganie kierownicy
|
18
|
20A Pojedynczy zamek, światła cofania, prędkościomierz, AT, podgrzewane siedzenia i tylna szyba, zapalniczka
|
19
|
Reflektory 10A K/L, światła do jazdy dziennej
|
20
|
30A Wentylator K/V
|
21
|
15A Światła stopu i alarmy
|
22
|
10А ABS
|
23
|
10A Prawe światło postojowe, prawe tylne światło postojowe, oświetlenie tablicy rejestracyjnej;
|
24
|
Klimatyzator 15A
|
25
|
10A Prawy reflektor świateł drogowych
|
26
|
20A Pompa paliwa, układ wtrysku paliwa
|
27
|
10A Prawy reflektor świateł mijania, poziomowanie reflektorów
|
28
|
Okna 30A
|
Przekaźniki
Opis
Konstrukcja bloków i przeznaczenie ich elementów mogą różnić się od przedstawionego i zależeć od roku produkcji oraz poziomu wyposażenia pojazdu.
Dodatkowa skrzynka przekaźników 1
Znajduje się nad schowkiem na rękawiczki.
Opis
Dodatkowa skrzynka przekaźników 2
To urządzenie jest przymocowane do prawego odpływu, zamkniętego wewnętrzną listwą.
Opis
Komora silnika
Znajduje się po lewej stronie komory silnika.
Typ 1
Opis
Typ 2
Opis