W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Opla Ampera z lat: 2012, 2013, 2014, 2015. Opel Ampera to hybrydowy samochód osobowy produkowany w latach 2012-2015. Ampera była w zasadzie bliźniaczą wersją modelu Chevrolet Volt, którego sprzedaż rozpoczęła się w Stanach Zjednoczonych już w 2010 roku. Samochód wyposażony był w silnik […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Opla Ampera z lat: 2012, 2013, 2014, 2015.
Opel Ampera to hybrydowy samochód osobowy produkowany w latach 2012-2015. Ampera była w zasadzie bliźniaczą wersją modelu Chevrolet Volt, którego sprzedaż rozpoczęła się w Stanach Zjednoczonych już w 2010 roku.
Samochód wyposażony był w silnik elektryczny o mocy 111 kW (150 KM) oraz benzynowy silnik spalinowy 1.4 l o mocy 63 kW (86 KM), który służył jako generator prądu dla silnika elektrycznego. Dzięki temu Ampera była w stanie przejechać na czystym prądzie do 80 km, a po wyczerpaniu zapasu energii w akumulatorze samochód automatycznie przełączał się na tryb hybrydowy.
Wewnątrz samochód prezentował się bardzo nowocześnie, a wyposażenie obejmowało m.in. system multimedialny z dotykowym ekranem, nawigację satelitarną, system audio z głośnikami marki Bose oraz klimatyzację automatyczną.
Z uwagi na swoją specyfikę oraz technologię, cena Ampery była stosunkowo wysoka, ale w przypadku niektórych krajów istniała możliwość uzyskania ulgi podatkowej, co zwiększało atrakcyjność samochodu.
Podsumowując, Opel Ampera była pionierskim samochodem w swojej klasie, który oferował innowacyjne rozwiązania technologiczne oraz atrakcyjne wyposażenie. Niemniej jednak, ze względu na swoją specyfikę i cenę, samochód był skierowany raczej do niewielkiej grupy odbiorców zainteresowanych ekologiczną mobilnością.
Przedział pasażerski
Aby uzyskać dostęp do bezpieczników, otwórz pokrywę panelu bezpieczników, wyciągając ją.
Numer | Opis |
---|---|
F1 | Gniazdo zasilania – schowek w górnej części deski rozdzielczej |
F2 | Radio |
F3 | Tablica przyrządów (kierownica z lewej strony) |
F4 | Wyświetlacz informacyjno-rozrywkowy |
F5 | Ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja / przełączniki zintegrowane w konsoli środkowej |
F6 | Poduszka powietrzna (czujnik i moduł diagnostyczny) |
F7 | Główne złącze diagnostyczne, lewa strona (kierownica z lewej strony) / Dodatkowe złącze diagnostyczne, lewa strona (kierownica z prawej strony) |
F8 | Blokada kolumny kierownicy (kierownica z lewej strony) |
F9 | zestaw głośnomówiący |
F10 | Moduł sterujący nadwozia 1 / elektronika modułu sterującego nadwozia / system zdalnego otwierania pojazdu bez kluczyka / tryb zapłonu / trzecie światło hamowania / oświetlenie tablicy rejestracyjnej / lewe światło do jazdy dziennej / światła pozycyjne lewe / kontrola przekaźnika odblokowania klapy tylnej / kontrola przekaźnika pompy spryskiwacza szyby przedniej / światła ostrzegawcze przełącznika |
F11 | Moduł sterowania nadwozia 4 / reflektor lewy |
F12 | Wentylator (kierownica z lewej strony) |
F13 | — |
F14 | — |
F15 | Gniazdo zasilania (wewnątrz konsoli podłogowej / tył konsoli podłogowej) |
F 16 | — |
F17 | — |
F18 | — |
R1 | Przekaźnik zasilania rezerwowego dla gniazd zasilania |
R2 | — |
R3 | — |
R4 | Mechaniczna blokada antykradzieżowa (kierownica z lewej strony), blokada okna dla dzieci (kierownica z prawej strony) |
Numer | Opis |
---|---|
F1 | Podświetlenie elementów sterujących na kierownicy |
F2 | Blokada kolumny kierownicy (kierownica z prawej strony) |
F3 | Zestaw wskaźników (kierownica z prawej strony) |
F4 | Moduł sterujący nadwozia 3 / reflektor prawy |
F5 | Moduł sterujący nadwozia 2 / elektronika modułu sterującego nadwozia / światło tylne / światło do jazdy dziennej prawe / blokada dźwigni zmiany biegów / podświetlenie przełącznika / światło przeciwmgielne |
F6 | Moduł sterujący nadwozia 5 / sterowanie przekaźnikiem zasilania awaryjnego / prawy przedni kierunkowskaz / lewy tylny kierunkowskaz i światło hamowania / prawe światła pozycyjne / pilot PRNDL |
F7 | Moduł sterujący nadwozia 6/światła mapy/światła sufitowe/światła cofania |
F8 | Moduł sterujący nadwozia 7/lewy przedni kierunkowskaz/prawy tylny kierunkowskaz i światło hamowania/sterowanie przekaźnikiem blokady dziecięcej; |
F9 | Moduł sterowania nadwozia 8/zamki |
F10 | Dodatkowe złącze diagnostyczne, prawa strona (kierownica z lewej strony) / Główne złącze diagnostyczne, prawa strona (kierownica z prawej strony) |
F11 | Czujnik wtargnięcia i pochylenia |
F12 | Silnik dmuchawy (z kierownicą z lewej strony) |
F13 | — |
F14 | — |
F15 | — |
F 16 | — |
F17 | — |
F18 | — |
R1 | — |
R2 | — |
R3 | — |
R4 | Mechaniczna blokada antykradzieżowa (kierownica z prawej strony), blokada okna dla dzieci (kierownica z lewej strony) |
Komora silnika
Skrzynka bezpieczników znajduje się z przodu po lewej stronie komory silnika. Aby otworzyć pokrywę bloku bezpieczników, ściśnij zaciski z przodu i z tyłu i obróć pokrywę w bok.
Numer | Opis |
---|---|
1 | Moduł sterujący silnika – przełączana moc |
2 | emisje |
3 | — |
4 | Cewki zapłonowe/wtryskiwacze |
5 | blokada kolumny kierownicy |
6a | — |
6b | — |
7 | — |
8 | — |
9 | Podgrzewane lustra |
10 | Moduł sterowania klimatyzacją |
11 | Moduł przetwornika prądu trakcyjnego – akumulator |
12 | — |
13 | Pompa i zawór ogrzewania kabiny |
14 | System antykradzieżowy – syrena alarmowa |
15 | Moduł konwertera prądu trakcyjnego i moduł kontroli zmiany biegów — akumulator |
17 | Moduł sterujący silnika – akumulator |
22 | Lewa wiązka główna |
24 | — |
25 | — |
26 | System antykradzieżowy – klakson |
31 | — |
32 | Drive/Start – czujnik i moduł diagnostyczny, zestaw wskaźników, wyświetlacz poduszki powietrznej pasażera, przełącznik poziomowania reflektorów, samościemniające się lusterko wewnętrzne |
33 | Uruchom/start – moduł sterowania integracją pojazdu |
3.4 | Moduł sterujący integracji pojazdu – akumulator |
35 | — |
36 | Pompa płynu chłodzącego elektroniki mocy |
37 | Moduł sterujący ogrzewaniem kabiny pasażerskiej |
38 | Pompa czynnika chłodniczego do systemu magazynowania energii wielokrotnego ładowania (akumulator wysokiego napięcia) |
39 | Moduł sterujący systemu magazynowania energii wielokrotnego ładowania (akumulator wysokiego napięcia) |
40 | spryskiwacz przedniej szyby |
41 | Prawe światło drogowe |
46 | — |
47 | — |
49 | — |
50 | Uruchom/start – kamera cofania, dodatkowy moduł zasilania, monitor ciśnienia w oponach, silniki układu poziomowania reflektorów |
51 | Run/start dla ABS/systemu magazynowania energii (akumulator wysokiego napięcia) |
52 | Moduł sterujący silnika / moduł sterujący skrzyni biegów – napęd / rozruch |
53 | Moduł konwertera prądu trakcyjnego – praca / start |
54 | Run/start – moduł sterujący układem paliwowym, moduł sterujący klimatyzacją, ładowarka pokładowa |
16 | — |
18 | — |
19 | Elektryczne szyby przednie |
20 | — |
21 | Elektroniczna jednostka sterująca układu przeciwblokującego |
23 | pokrywa portu ładowania |
27 | — |
28 | — |
29 | — |
30 | silnik układu przeciwblokującego, |
42 | Prawy wentylator chłodzący |
43 | Spryskiwacz do szyb |
44 | Ładowarka |
45 | — |
48 | Lewy wentylator chłodzący |
3 | układ napędowy |
4 | Podgrzewane lusterka |
7 | — |
9 | — |
11 | — |
12 | — |
13 | — |
14 | bieg / ruszanie |
1 | — |
2 | — |
6 | — |
8 | — |
10 | — |
5 | pokrywa portu ładowania |
Bagażnik
Skrzynka bezpieczników znajduje się po lewej stronie przedziału ładunkowego, za pokrywą. Usuń osłonę.
Numer | Opis |
---|---|
F1 | — |
F2 | Moduł sterujący układu paliwowego |
F3 | Moduł pasywnego startu / pasywne wejście |
F4 | podgrzewane siedzenia |
F5 | Przełączniki drzwi kierowcy (lusterko zewnętrzne / odblokowanie pokrywy portu ładowania / żądanie tankowania / okno kierowcy) |
F6 | Paliwo (zawór odpowietrzający i moduł kontroli wycieku par) |
F7 | Dodatkowy wentylator chłodzący modułu zasilania |
F8 | Wzmacniacz |
F9 | Cyfrowa transmisja dźwięku (DAB) |
F10 | Przedni i tylny ultradźwiękowy asystent parkowania/moduł sterujący z regulacją napięcia |
F11 | Klakson |
F12 | Tylne elektryczne szyby |
F13 | elektryczny hamulec postojowy |
F14 | Tylny odmgławiacz (doskonała odporność termiczna) |
F15 | — |
F 16 | Odblokowanie tylnej klapy |
F17 | — |
F18 | — |
R1 | Tylny odmgławiacz (doskonała odporność termiczna) |
R2 | Odblokowanie tylnej klapy |
R3 | — |
R4 | — |
R5 | — |
R6 | — |
R7 | Klakson |
R8 | Klakson |