W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy MX-5 III z lat: 2007, 2008, 2009. Mazda MX-5 III, znana również jako Mazda Miata w Ameryce Północnej i Mazda Roadster w Japonii, to trzecia generacja kultowego roadstera produkowanego przez japońską firmę Mazda. Model ten został wprowadzony na rynek w 2005 roku, […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy MX-5 III z lat: 2007, 2008, 2009.
Mazda MX-5 III, znana również jako Mazda Miata w Ameryce Północnej i Mazda Roadster w Japonii, to trzecia generacja kultowego roadstera produkowanego przez japońską firmę Mazda. Model ten został wprowadzony na rynek w 2005 roku, kontynuując sukces i dziedzictwo poprzednich generacji MX-5, które zdobyły uznanie jako jedne z najlepszych samochodów sportowych.
Trzecia generacja MX-5 została zmodernizowana pod względem designu i technologii, jednak zachowano charakterystyczną sylwetkę roadstera, która zdobyła serca miłośników motoryzacji na całym świecie. MX-5 III wyróżniała się bardziej agresywnym i aerodynamicznym wyglądem, a także bardziej opływową sylwetką, co podkreślało jej sportowe dziedzictwo.
Pod względem technologicznym MX-5 III była wyposażona w nowoczesne systemy i funkcje, które poprawiały zarówno wygodę, jak i bezpieczeństwo jazdy. W zależności od wersji i opcji wyposażenia, dostępne były m.in. systemy ABS (zapobiegające blokowaniu kół podczas hamowania), stabilizacja toru jazdy, zaawansowane systemy audio oraz systemy kontroli trakcji.
W trzeciej generacji MX-5, Mazda kontynuowała tradycję skupienia się na zwinności, przyjemności z prowadzenia i prostocie. Dzięki precyzyjnie dostrojonej zawieszeniu, lekkiemu nadwoziu i doskonałemu rozłożeniu masy, MX-5 III oferowała emocjonującą i zaangażowaną jazdę, która jest charakterystyczną cechą tego modelu od samego początku.
Wnętrze Mazdy MX-5 III było zaprojektowane w celu zapewnienia komfortu i wsparcia dla kierowcy oraz pasażera. Fotele były dobrze wyprofilowane, a kokpit został starannie ułożony, aby umożliwić intuicyjne korzystanie z różnych funkcji.
MX-5 III była dostępna z różnymi silnikami, w tym benzynowymi o różnych pojemnościach, które dostarczały odpowiednią moc do rozmiarów i charakteru samochodu. Jednak bez względu na to, który silnik został wybrany, MX-5 III nadal dostarczała emocji i przyjemności z prowadzenia, co czyniło ją jednym z najlepszych roadsterów dostępnych na rynku.
Produkcję Mazdy MX-5 III zakończono w 2015 roku, a następnie zastąpiono ją czwartą generacją tego kultowego modelu. MX-5 III, podobnie jak poprzednie generacje, nadal pozostaje ukochanym samochodem sportowym dla wielu entuzjastów, a jej legendarne dziedzictwo jest kontynuowane w kolejnych wcieleniach tego wyjątkowego roadstera.
Komora silnika
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | 30 | Wentylator chłodzący |
2 | 7,5 | Wentylator chłodzący |
3 | 20 | Odmrażacz tylnej szyby |
4 | — | — |
5 | 15 | Oświetlenie górne;
Oświetlenie bagażnika; Do ochrony różnych obwodów. |
6 | 15 | Do ochrony różnych obwodów |
7 | 40 | Klimatyzator* |
8 | 30 | ABS |
9 | 15 | Przednie światła przeciwmgielne* |
10 | — | — |
11 | 30 | Elektrycznie wysuwany dach sztywny (lewy)* |
12 | 30 | Elektrycznie wysuwany dach sztywny (prawy)* |
13 | 7,5 | Klimatyzator* |
14 | 20 | Rozrusznik |
15 | 15 | Tylne światła;
Światła postojowe; Oświetlenie tablicy rejestracyjnej; Oświetlenie. |
16 | 40 | ABS |
17 | 30 | Do ochrony różnych obwodów |
18 | 120 | Do ochrony wszystkich obwodów |
19 | 10 | Wtryskiwacz |
20 | 10 | Układ sterowania silnikiem |
21 | 10 | Układ sterowania silnikiem |
22 | 15 | Światła mijania (lewe) |
23 | 15 | Światła mijania (prawe) |
24 | 15 | Światła drogowe reflektorów |
25 | 20 | Okna elektryczne |
26 | 15 | Układ sterowania silnikiem |
27 | 20 | Wycieraczki i spryskiwacze przedniej szyby |
28 | 15 | DRL – Światła do jazdy dziennej* |
29 | 15 | Klakson |
30 | 10 | Światła stopu |
31 | 10 | Elektryczny zawór dławiący |
32 | 15 | Pompa paliwowa |
33 | 10 | Kierunkowskazy;
Światła awaryjne. |
34 | 20 | Okna elektryczne* |
35 | 40 | Do ochrony różnych obwodów |
* Niektóre modele |
Przedział pasażerski (strona kierowcy)
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | 7,5 | System audio;
Zasilanie lusterek. |
2 | 15 | Gniazdo akcesoriów |
3 | 15 | Klaster instrumentów |
4 | 20 | Podgrzewanie siedzeń* |
5 | 7,5 | Oświetlenie |
6 | 7,5 | Klimatyzator* |
7 | 7,5 | System sterowania silnikiem;
Do ochrony różnych obwodów. |
8 | — | — |
9 | 7,5 | — |
10 | 20 | System nagłośnieniowy* |
11 | 20 | Zamek drzwi;
Otwieracz bagażnika. |
12 | — | — |
13 | — | — |
14 | — | — |
15 | — | — |
16 | — | — |
* Niektóre modele |