🛍️ 2 szt., Przezroczysta antydeszczowa folia do samochodu, ochrona na lusterka boczne, wodoodporna folia, naklejki samochodowe 100×145 mm

Mazda 5 III (2011-2013) – schematy bezpieczników i przekaźników

Mazda 5 III (2011-2013) - schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy 5 III z lat: 2011, 2012, 2013.

Mazda 5 III kontynuowała tradycję swoich poprzedników, oferując praktyczność, wygodę i funkcjonalność w jednym pakiecie. Charakteryzowała się atrakcyjnym i nowoczesnym designem, który wprowadził ją w kierunku bardziej dynamicznego i eleganckiego wyglądu w porównaniu do poprzedniej generacji.

Wnętrze Mazdy 5 III zostało zaprojektowane z myślą o maksymalnym wykorzystaniu przestrzeni. W zależności od wersji, dostępne były siedzenia dla siedmiu pasażerów w układzie 2+3+2 lub dla sześciu pasażerów z drugim rzędem składanych foteli typu „captain chairs”. Wydajne zastosowanie przestrzeni pozwalało na elastyczne dostosowanie wnętrza do różnych potrzeb, w tym przewożenia pasażerów lub zwiększenia przestrzeni bagażowej.

Pod względem napędu, Mazda 5 III była wyposażona w różne silniki benzynowe o różnych pojemnościach i mocach, a także wersje z silnikami wysokoprężnymi. Opcje napędowe mogły różnić się w zależności od regionu, w którym była sprzedawana.

Zobacz także:  Mazda CX-3 (2017) - schematy bezpieczników i przekaźników

Mazda 5 III zdobyła uznanie za swoją niezawodność, komfort i wszechstronność. Jako minivan o kompaktowych rozmiarach, był atrakcyjnym wyborem dla rodzin lub osób potrzebujących przestronnego pojazdu, ale który jednocześnie dobrze radził sobie w miejskich warunkach.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

Skrzynka bezpieczników w komorze silnika

Mazda 5 III (2011-2013) - schematy bezpieczników i przekaźników
Numer Ampery [A] Opis
1 50 Do ochrony różnych obwodów
2 30 Wentylator chłodzący
3 30 Klimatyzator
4 40 Układ sterowania silnikiem
5
6 40 ABS;

DSC.

7
8 20 Układ sterowania skrzynią biegów*
9 40 Klimatyzator
10 30 Klimatyzator
11 60 Do ochrony różnych obwodów
12 40 Do ochrony różnych obwodów
13 30 Wentylator chłodzący
14
15 80 Wspomaganie kierownicy
16 15 Światła przeciwmgielne*
17 20 Zamek drzwi elektrycznych
18 20 Zasilanie okien
19
20 20 Światła drogowe reflektorów
21 10 Układ sterowania silnikiem
22 10 Światła stopu
23 20 Pompa paliwowa
24 10 Migacz ostrzegawczy;

Kierunkowskazy.

25 15 Światła górne
26 15 Tylne światła;

Światła postojowe;

Światła tablicy rejestracyjnej.

27 10 Klimatyzator
28 20 ABS;

DSC.

29 20 Szyberdach*
30
31 15 Klakson
32
33 7,5 Oświetlenie
34 25 Układ sterowania silnikiem
35 15 Układ sterowania silnikiem
36
37 7,5 Odmrażacz lusterek*
38 25 Odmrażacz tylnej szyby
39 15 Światła mijania (lewe)
40 15 Światła mijania (prawe)
* Niektóre modele

Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim (po stronie pasażera)
Mazda 5 III (2011-2013) - schematy bezpieczników i przekaźników
Numer Ampery [A] Opis
1 30 Zasilanie okien
2
3 10 Układ sterowania silnikiem
4 20 Układ sterowania silnikiem
5
6 15 Gniazda na akcesoria (przedział bagażowy)
7 5
8 15 Gniazda akcesoriów (tablica rozdzielcza)
9 7,5 Zasilanie lusterek bocznych
10 10 Klimatyzator
11 25 Wycieraczki i spryskiwacze przedniej szyby
12 15 Wycieraczka tylnej szyby
13
14 10 Klaster instrumentów, licznik
15 10 Poduszka powietrzna
16 15 Podgrzewanie siedzeń*
17
18 5 Wspomaganie kierownicy
19 15 Układ sterowania silnikiem
*Niektóre modele

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *