W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy 3 I z lat: 2003, 2004, 2005. Mazda 3 to popularny kompaktowy samochód produkowany przez japońską firmę Mazda. Pierwsza generacja modelu Mazda 3 została wprowadzona na rynek w 2003 roku jako następca modelu 323. Oznaczenie „3” sugeruje, że jest to kompaktowy model, […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy 3 I z lat: 2003, 2004, 2005.
Mazda 3 to popularny kompaktowy samochód produkowany przez japońską firmę Mazda. Pierwsza generacja modelu Mazda 3 została wprowadzona na rynek w 2003 roku jako następca modelu 323. Oznaczenie „3” sugeruje, że jest to kompaktowy model, znajdujący się pomiędzy mniejszymi Mazda 2 a większymi Mazda 6.
Mazda 3 I jest oznaczeniem odnoszącym się do pierwszej generacji tego samochodu. Była ona produkowana w latach 2003-2008. Model ten zdobył duże uznanie za swoje dynamiczne prowadzenie, przemyślany design oraz jakość wykonania. Zyskał sobie również pochwały za oferowanie wyższego poziomu luksusu i sportowego charakteru w segmencie kompaktowych aut.
Pierwsza generacja Mazdy 3 wyróżniała się swoim oryginalnym wyglądem, który łączył dynamiczne linie z subtelnymi detalami. Wersje hatchback i sedan oferowały różne opcje wyposażenia, co pozwalało klientom dopasować samochód do swoich potrzeb.
W zależności od rynku i roku produkcji, Mazda 3 I oferowała różne jednostki napędowe, w tym benzynowe i wysokoprężne silniki. Modele te były dostępne w kilku pojemnościach, co dawało klientom różne możliwości wyboru w zależności od preferencji dotyczących osiągów i efektywności paliwowej.
W kwestii bezpieczeństwa, Mazda 3 I zdobyła dobre wyniki w testach zderzeniowych i była wyposażona w zaawansowane systemy ochrony pasażerów.
Pierwsza generacja Mazdy 3 zapoczątkowała sukces tej linii modelowej, która w kolejnych generacjach ewoluowała, oferując jeszcze więcej zaawansowanej technologii, osiągów i stylowego designu.
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika
| Numer | Nazwa | Ampery [A] | Opis |
| 1 | FAN | 40 | Wentylator chłodzący |
| 2 | P / ST | 80 | EHPAS |
| 3 | BTN | 40 | Do ochrony różnych obwodów |
| 4 | HEAD | 40 | Reflektory |
| 5 | PTC | 80 | – |
| 6 | GLOW | 60 | – |
| 7 | ABS 1 | 30 | ABS * |
| 8 | ABS 2 | 20 | ABS * |
| 9 | ENGINE | 30 | Do ochrony różnych obwodów |
| 10 | – | – | – |
| 11 | IG KEY 1 | 30 | Stacyjka |
| 12 | STARTER | 20 | Sprzęgło rozrusznika |
| 13 | IG KEY 2 | 30 | Stacyjka |
| 14 | – | – | – |
| 15 | HEATER | 40 | Silnik dmuchawy |
| 16 | – | – | – |
| 17 | DEFOG | 40 | Odmrażacz tylnej szyby |
| 18 | AUDIO | 30 | System audio
(model wyposażony w BOSE Sound System) |
| 19 | ABS IG | 10 | ABS * |
| 20 | FOG | 15 | Światła przeciwmgielne* |
| 21 | HORN | 15 | Klakson |
| 22 | – | – | – |
| 23 | H / CLEAN | 20 | – |
| 24 | F / PUMP | 15 | Pompa paliwowa |
| 25 | P / ST IG | 10 | Wspomaganie kierownicy |
| 26 | A / C MAG | 10 | Klimatyzator |
| 27 | TCM | 15 | Moduł sterujący skrzynią biegów |
| 28 | – | – | – |
| 29 | – | – | – |
| 30 | ENG + B | 10 | PCM |
| 31 | ROOM | 15 | Światła wewnętrzne |
| 32 | ENG BAR 4 | 10 | Nagrzewnica O2 |
| 33 | ENG BAR 3 | 10 | Nagrzewnica O2 |
| 34 | EGI INJ | 10 | Wtryskiwacz |
| 35 | ENG BAR 1 | 10 | Czujnik przepływu powietrza |
| 36 | ENG BAR 2 | 10 | Zawór sterujący EGR |
| * Niektóre modele | |||
Przekaźniki
|
R1 |
Poprawka przekaźnika |
|
R2 |
Przekaźnik klaksonu |
|
R3 |
Podgrzewany przekaźnik tylnej szyby |
|
R4 |
Sieć ETV |
|
R5 |
Przekaźnik ogrzewania paliwa (olej napędowy) |
|
R6 |
Przekaźnik pompy paliwa |
|
R7 |
Nieużywany |
|
R8 |
Nieużywany |
|
R9 |
Przekaźnik spryskiwaczy reflektorów |
|
R10 |
Przekaźnik wentylatora |
|
R11 |
Przekaźnik klimatyzacji |
|
R12 |
rezerwa |
|
R13 |
Przekaźnik rozrusznika |
|
R14 |
Przekaźnik sterowania silnikiem. |
Skrzynka bezpieczników po stronie pasażera
| Numer | Nazwa | Ampery [A] | Opis |
| 37 | D / LOCK 2 | 15 | Elektryczny zamek do drzwi |
| 38 | STOP | 10 | Światła stopu |
| 39 | HEAD HIGH L | 10 | Światła drogowe (lewe) |
| 40 | HEAD HIGH R | 10 | Światła drogowe (prawe) |
| 41 | – | – | – |
| 42 | – | – | – |
| 43 | CIGAR | 15 | Zapalniczka |
| 44 | RADIO | 7,5 | System nagłośnienia |
| 45 | MIRROR | 10 | Sterowanie lusterkami bocznymi |
| 46 | TAIL R | 7,5 | Światła tylne (prawe);
Światła postojowe (prawe); Oświetlenie tablicy rejestracyjnej. |
| 47 | OBD | 10 | Do ochrony różnych obwodów |
| 48 | – | – | – |
| 49 | TR / LOCK | 20 | – |
| 50 | CPU PWR | 10 | Jednostka sterująca |
| 51 | HAZARD | 15 | Kierunkowskazy;
Światła ostrzegawcze. |
| 52 | SUN ROOF | 20 | Szyberdach * |
| 53 | WASHER | 20 | Spryskiwacz przedniej szyby;
Wycieraczka i spryskiwacz tylnej szyby. |
| 54 | – | – | – |
| 55 | P / WIND R | 30 | – |
| 56 | P / WIND L. | 30 | – |
| 57 | ALARM | 7,5 | – |
| 58 | M / DEF | 7,5 | Odmrażacz lusterek bocznych |
| 59 | – | – | – |
| 60 | HEAD LOW R | 15 | Światła mijania (prawe);
Poziomowanie reflektorów * |
| 61 | HEAD LOW L | 15 | Światła mijania (lewe) |
| 62 | – | – | – |
| 63 | – | – | – |
| 64 | – | – | – |
| 65 | SAS | 10 | Dodatkowy system przytrzymujący |
| 66 | METER | 10 | Zestaw wskaźników (licznik);
System mmobilizer; System blokady zmiany biegów. |
| 67 | IGNITION | 20 | ABS *;
EHPAS *. |
| 68 | WIPER | 20 | Wycieraczka przedniej szyby |
| 69 | ENGINE | 20 | Do ochrony różnych obwodów |
| 70 | IG SIG | 10 | Automatyczna wycieraczka * |
| 71 | SAS 2 | 7,5 | Dodatkowy system przytrzymujący |
| 72 | – | – | – |
| 73 | – | – | – |
| 74 | SEAT WARM | 20 | – |
| 75 | D / LOCK 1 | 25 | Elektryczny zamek do drzwi |
| 76 | A / C | 10 | Klimatyzator;
Jednostka sterująca nagrzewnicą. |
| 77 | P / WIND L. | 30 | Zasilanie okna (lewe) * |
| 78 | P / WIND R | 30 | Zasilanie okna (prawe) * |
| 79 | BACK | 10 | Światła cofania |
| 80 | SUN ROOF | 7,5 | Szyberdach * |
| 81 | TAIL L | 7,5 | Tylne światła (lewe);
Światła postojowe (lewe). |
| 82 | ILLUMI | 7,5 | Oświetlenie |
| 83 | – | – | – |
| 84 | – | – | – |
| 85 | – | – | – |
| 86 | – | – | – |
| * Niektóre modele | |||
Brak komentarzy.