W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Mustang III z lat: 1983, 1984, 1985, 1986. Ford Mustang III, znany również jako Mustang Fox Body, to trzecia generacja legendarnej linii samochodów Ford Mustang, produkowana w latach 1979-1993. Jest to jedna z najbardziej ikonicznych i wpływowych generacji Mustanga, która odegrała istotną […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Mustang III z lat: 1983, 1984, 1985, 1986.
Ford Mustang III, znany również jako Mustang Fox Body, to trzecia generacja legendarnej linii samochodów Ford Mustang, produkowana w latach 1979-1993. Jest to jedna z najbardziej ikonicznych i wpływowych generacji Mustanga, która odegrała istotną rolę w historii motoryzacji.
Mustang III został zbudowany na platformie Forda Fox, która była bardziej modułowa i uniwersalna niż poprzednie platformy Mustanga. Było to istotne, ponieważ Mustang III przeszedł znaczne zmiany pod względem rozmiaru i wagi. Stał się większy, szerszy i cięższy w porównaniu do poprzednika Mustanga II. Ta generacja Mustanga miała bardziej kanciaste kształty i bardziej agresywny wygląd, co przyczyniło się do zwiększenia jego popularności.
Mustang III oferował różne warianty silnikowe, w tym czterocylindrowe jednostki turbo, V6 oraz kultowe V8. Wersje GT i GT350 Mustanga III były szczególnie rozpoznawalne i cenione przez entuzjastów. Silniki te były potężniejsze i bardziej wydajne niż w poprzedniej generacji Mustanga, co przyczyniło się do wzrostu osiągów i sportowego charakteru samochodu.
Mustang III był dostępny w różnych nadwoziach, w tym coupe, cabriolet oraz targa (wersja z wyjmowanym dachem). Wprowadzono również specjalne wersje, takie jak Mustang SVO, który był wyposażony w turbodoładowany silnik czterocylindrowy o wysokim osiągu.
Ta generacja Mustanga zdobyła popularność dzięki swojemu charakterystycznemu wyglądowi, mocnym silnikom i możliwościom tuningu. Mustang III stał się ulubionym modelem w świecie wyścigów ulicznych (street racing) oraz w sportach motorowych, takich jak drag racing. Był również szeroko stosowany w modyfikacjach i tuningu, co umożliwiło kreatywność i indywidualizację dla właścicieli.
Mustang III pozostaje ikoną motoryzacji, która wpłynęła na kulturę samochodową i stała się symbolem amerykańskiego muscle caru. Jego trwałość i popularność przyczyniły się do utrzymania kontynuacji linii Mustangów w kolejnych generacjach.
Skrzynka bezpiecznikowa
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | 15 | Światła stopu, światła ostrzegawcze, kontrola prędkości |
2 | 6 | Wyłącznik automatyczny: system wycieraczek/spryskiwaczy przedniej szyby |
3 | — | — |
4 | 10 | Światła zewnętrzne, oświetlenie przyrządów, cewka przekaźnika zmiany biegu na wyższy |
5 | 15 | Kierunkowskazy i światła cofania |
6 | 20 | Sprzęgło klimatyzacji, cewka przekaźnika podgrzewanej tylnej szyby, zwalnianie bagażnika, kontrola prędkości, zegar, ostrzeżenie o zgaśnięciu świateł |
7 | — | — |
8 | 15 | Światła dodatkowe, brzęczyk ostrzegawczy kluczyka zapłonu, otwieranie klapki wlewu paliwa |
9 | 15 | Podgrzewacz |
30 | System klimatyzacji | |
10 | 20 | Błysk do przejścia |
11 | 15 | Radio, dźwięk premium |
12 | 20 | Wyłącznik automatyczny: zamki drzwi zasilania |
13 | 5 | Oświetlenie instrumentu |
14 | 20 | Wyłącznik automatyczny: Okno elektryczne |
15 | — | — |
16 | 20 | Klakson, zapalniczka do cygar, zegar |
17 | — | — |
18 | 10 | Obwody gaźnika, podwójny brzęczyk czasowy, obrotomierz, wskaźniki doładowania turbo, wskaźniki ostrzegawcze, ostrzeżenie o niskim poziomie paliwa |