Ford Explorer I (1990-1994) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Explorer I z lat: 1990, 1991, 1992, 1993, 1994. Ford Explorer I to pierwsza generacja popularnego samochodu typu SUV, produkowanego przez amerykańską markę Ford. Pierwsza generacja Explorera została wprowadzona na rynek w 1990 roku i była kontynuowana do 1994 roku. Oto kilka […]

06/24/2023
Czas czytania: 3 minut
Wojciech
Wojciech

Spis treści

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Explorer I z lat: 1990, 1991, 1992, 1993, 1994.

Ford Explorer I to pierwsza generacja popularnego samochodu typu SUV, produkowanego przez amerykańską markę Ford. Pierwsza generacja Explorera została wprowadzona na rynek w 1990 roku i była kontynuowana do 1994 roku. Oto kilka informacji na temat Forda Explorer I:

  1. Design i rozmiar: Ford Explorer I miał charakterystyczną sylwetkę typową dla SUV-ów. Miał prosty, ale atrakcyjny design, który łączył cechy samochodu terenowego i rodzinnej limuzyny. Explorer I był dostępny w wersji pięciodrzwiowej, oferując przestronne wnętrze i dużą przestrzeń bagażową.
  2. Napęd i wydajność: Ford Explorer I był dostępny w różnych wariantach napędowych. Na początku produkcji oferowano głównie napęd na tylną oś, ale później pojawiła się opcja napędu na cztery koła, co zapewniało lepszą przyczepność i możliwość pokonywania trudniejszych warunków terenowych. Opcje silnikowe również się różniły, w tym silniki V6 i V8, które dostarczały wystarczającej mocy i momentu obrotowego.
  3. Wyposażenie i technologie: Pomimo swojej prostoty, Ford Explorer I oferował pewne zaawansowane technologie i wyposażenie. W zależności od wersji i opcji, samochód mógł być wyposażony w systemy audio, klimatyzację, systemy bezpieczeństwa, a także pakiet off-roadowy, który umożliwiał jazdę w trudnym terenie.
  4. Terenowa zdolność: Choć Ford Explorer I nie był dedykowanym samochodem terenowym, posiadał pewne cechy, które umożliwiały pokonywanie łagodniejszych terenów. Opcje napędu na cztery koła, większy prześwit i pewne systemy kontroli trakcji pozwalały na lepsze radzenie sobie w warunkach zmiennych nawierzchni.
  5. Popularność i wpływ na rynek: Ford Explorer I był jednym z pionierów w segmencie SUV-ów, który zyskał ogromną popularność. Jego udany debiut przyczynił się do rozwoju rynku SUV-ów i wpłynął na strategię innych producentów samochodów. Explorer I był szeroko stosowany zarówno w celach rodzinnych, jak i rekreacyjnych.
Zobacz także:  Ford Taurus (2009-2019) - schematy bezpieczników i przekaźników

Ford Explorer I zapoczątkował sukces marki w segmencie SUV-ów. Jego przestronne wnętrze, wydajne jednostki napędowe i zdolność do radzenia sobie w różnych warunkach terenowych przyciągnęły wielu klientów. Mimo że pierwsza generacja Explorera jest już starsza, nadal cieszy się pewnym uznaniem wśród fanów klasycznych SUV-ów i kolekcjonerów.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Zobacz także:  Ford F-600 (2023) - schematy bezpieczników i przekaźników

Schemat skrzynki bezpieczników w przedziale pasażerskim

Blok bezpieczników znajduje się pod deską rozdzielczą.

Ford Explorer I (1990-1994) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 15 Lampa kopułkowa i w progach drzwi, pamięć radiowa, lusterko zasilania
2 6 Wyłącznik obwodu: wycieraczka / spryskiwacz przedniej szyby, wycieraczka / spryskiwacz interwałowy
3 Nieużywany
4 15 Lampy stop, Flash to Pass, blokada kontroli prędkości
5 15 Lampy kierunkowskazów, lampy zapasowe, lampy do jazdy dziennej, podgrzewane podświetlenie, kierunkowskaz
6 15 Wycieraczka/podkładka klapy tylnej
7 10 Przełączniki klimatyzacji, cewka sprzęgła
8 20 Klakson
9 30 Przekaźnik silnika dmuchawy nagrzewnicy
10 15 Lampy postojowe, lampy licencyjne, przekaźnik lampy postojowej przyczepy Coll
11 15 Kontrola prędkości, radio, wyświetlacz zegara
12 20 Wyłącznik obwodu: zapalniczki, flash to pass, moc lędźwiowa, przełącznik wielofunkcyjny
13 10 Lampy podświetlające tablicę przyrządów
14 30 Wyłącznik automatyczny: Okna elektryczne
15 20 Hamulce przeciwblokujące
16 20 Wzmacniacz radiowy Premium, kanały przekaźników holowania przyczepy
17 15 Wskaźnik ostrzegawczy, lampki ostrzegawcze, napęd na 4 koła
18 10 Podgrzewacz HEGO

Skrzynka rozdzielcza zasilania

Ford Explorer I (1990-1994) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 15 Lampa pod maską, lampy do jazdy dziennej
2 15 Pole alternatora
3 30 Przekaźnik pompy paliwa
4 40 Reflektory, panel bezpieczników
5 50 Silnik dmuchawy
6 40 Zasilanie panelu bezpieczników
7 30 Elektryczne zamki do drzwi
8 40 Odmrażacz tylnej szyby
9 60 Moc lędźwiowy
10 30 Przekaźnik mocy EWG
11 20 Elektroniczna zmiana
12 60 Wyłącznik zapłonu, dźwięk premium, holowanie przyczepy

 

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie komentarze
    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.