W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Expedition U324 z lat: 2007, 2008. Ford Expedition III, znany również jako trzecia generacja Forda Expedition, został wprowadzony na rynek w 2007 roku i produkowany do 2017 roku. Jest to duży SUV, który zyskał popularność dzięki swojej przestronności, wygodzie i zdolnościom terenowym. […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Expedition U324 z lat: 2007, 2008.
Ford Expedition III, znany również jako trzecia generacja Forda Expedition, został wprowadzony na rynek w 2007 roku i produkowany do 2017 roku. Jest to duży SUV, który zyskał popularność dzięki swojej przestronności, wygodzie i zdolnościom terenowym.
Pod względem wyglądu, Ford Expedition III otrzymał nowoczesny i bardziej zaokrąglony design w porównaniu do poprzedniej generacji. Miała ona bardziej aerodynamiczne kształty, a charakterystyczne chromowane elementy nadawały mu elegancki wygląd. Model ten dostępny był w dwóch wersjach rozstawu osi: standardowej oraz przedłużonej wersji EL, co zapewniało większą przestrzeń ładunkową i komfort dla pasażerów w trzecim rzędzie siedzeń.
Wnętrze Forda Expedition III oferowało wysoką jakość wykończenia i liczne udogodnienia. Przestronność była jednym z największych atutów tego modelu, z obfitym miejscem na nogi dla pasażerów we wszystkich trzech rzędach siedzeń. Wersje Limited i King Ranch oferowały luksusowe dodatki, takie jak skórzane fotele, systemy multimedialne i zaawansowane systemy bezpieczeństwa.
Ford Expedition III był napędzany przez mocne silniki V8. Wersje wyposażone w silnik 5.4L V8 osiągały moc około 310 koni mechanicznych. Mocny moment obrotowy i odpowiednie zdolności ciągnikowe czyniły go idealnym pojazdem do holowania przyczep i obsługi cięższych ładunków.
Pod względem wyposażenia i technologii, Ford Expedition III oferował wiele zaawansowanych funkcji. Były to między innymi systemy kontroli stabilności, monitorowanie martwego pola, nawigacja satelitarna, systemy multimedialne oraz systemy bezpieczeństwa, takie jak systemy hamowania awaryjnego i czujniki parkowania.
Ford Expedition III zdobył uznanie wśród klientów poszukujących dużej przestrzeni, mocy i możliwości terenowych. Jego wytrzymała konstrukcja, funkcjonalność i wygodne wnętrze czynią go atrakcyjnym wyborem dla rodzin, osób podróżujących w większych grupach oraz dla tych, którzy potrzebują pojazdu o wysokich osiągach ciągnikowych.
Schemat skrzynki bezpieczników w przedziale pasażerskim
Panel bezpieczników znajduje się pod prawą stroną tablicy rozdzielczej. Aby zdjąć panel poszycia w celu uzyskania dostępu do skrzynki bezpieczników, pociągnij panel do siebie, odchyl go na bok i zdejmij. Aby go ponownie zainstalować, wyrównaj zaczepy z rowkami na panelu, a następnie dociśnij go. Aby zdjąć pokrywę skrzynki bezpieczników, naciśnij zaczepy po obu stronach pokrywy, a następnie zdejmij pokrywę.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
1 | 30 | Inteligentne okno #1 |
2 | 15 | Moduł pamięci po stronie sterownika |
3 | 15 | FES, |
Sterowanie tylnymi siedzeniami audio | ||
SDARS | ||
4 | 30 | Inteligentne okno nr 2 |
5 | 10 | podświetlenie klawiatury, |
włączenie siedzenia w trzecim rzędzie , | ||
Blokada zmiany biegów hamulca (BSI), | ||
SPDJB | ||
6 | 20 | Kierunkowskazy |
7 | 10 | Reflektory świateł mijania (lewe) |
8 | 10 | Reflektory świateł mijania (po prawej) |
9 | 15 | Światła wewnętrzne |
10 | 15 | Podświetlenie, lampy kałużowe |
11 | – | Nieużywany |
12 | 7,5 | Przełącznik zasilania lusterka, |
Przełącznik pamięci fotela kierowcy | ||
13 | – | Nieużywany |
14 | 10 | Moduł Power Liftgate – podtrzymanie mocy |
15 | 10 | Kontrola klimatu |
16 | – | Nieużywany |
17 | 20 | Wszystkie zasilanie silnika zamka, |
Odblokowanie klapy tylnej, | ||
Zwolnienia szyby podnoszonej | ||
18 | 20 | Nieużywany (zapasowy) |
19 | 25 | Tylna wycieraczka |
20 | 15 | Regulowane pedały, |
Łącza danych | ||
21 | 15 | Światła przeciwmgielne, |
Lampy narożne | ||
22 | 15 | Przekaźnik świateł postojowych |
23 | 15 | Reflektory świateł drogowych |
24 | 20 | Przekaźnik klaksonowy |
25 | 10 | Lampy na żądanie, |
Pudełko na rękawiczki, | ||
Przyłbica | ||
26 | 10 | Zestaw wskaźników tablicy rozdzielczej |
27 | 20 | Stacyjka |
28 | 5 | Radio |
29 | 5 | Zestaw wskaźników tablicy rozdzielczej |
30 | 5 | Nieużywany (zapasowy) |
31 | 10 | Kompas |
Automatyczne przyciemnianie lusterka wstecznego | ||
32 | 10 | Moduł kontroli ograniczeń |
33 | – | Nieużywany |
34 | 5 | Nieużywany (zapasowy) |
35 | 10 | Wspomaganie parkowania tyłem, 4×4 |
36 | 5 | Transceiver PATS |
37 | 10 | Kontrola klimatu |
38 | 20 | Subwoofer/wzmacniacz (radio audiofilskie) |
39 | 20 | Radio |
40 | – | Nieużywany |
41 | – | Nieużywany |
42 | 10 | Cewka ładowania akumulatora holowniczego przyczepy |
43 | 10 | Logika tylnej wycieraczki |
44 | – | Nieużywany |
45 | 5 | Logika wycieraczek przednich |
46 | 7,5 | Kontrola klimatu, |
Sterowanie przekaźnikiem pomocniczym | ||
47 | 30 | Okna elektryczne, |
Szyberdach | ||
48 | – | Nieużywany |
Schemat skrzynki bezpieczników w komorze silnika
Skrzynka rozdzielcza mocy znajduje się w komorze silnika.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
1 | – | Przekaźnik dmuchawy |
2 | – | Nieużywany |
3 | – | Przekaźnik odszraniania tylnej szyby |
4 | 30 | Siedzenia w trzecim rzędzie (po stronie kierowcy) |
5 | 40 | Złącze holownicze przyczepy (hamulec elektryczny) |
6 | 60 | ABS (zawory) |
7 | – | Nieużywany |
8 | 40 | Podgrzewane/chłodzone siedzenia |
9 | 60 | ABS (pompa) |
10 | 20 | Punkt zasilania tylnej konsoli |
11 | 30 | Dmuchawa pomocnicza |
12 | 25 | Złącze holownicze przyczepy (światła postojowe) |
13 | 30 | Złącze holownicze przyczepy (ładowanie akumulatora) |
14 | – | Nieużywany |
15 | – | Nieużywany |
16 | – | Przekaźnik sprzęgła klimatyzacji |
17 | – | Nieużywany |
18 | – | Przekaźnik pompy paliwa |
19 | – | Przekaźnik rezerwowy |
20 | – | Przekaźnik złącza holowniczego przyczepy (lewy kierunkowskaz) |
21 | – | Przekaźnik złącza holowniczego przyczepy (prawy kierunkowskaz) |
22 | – | Nieużywany |
23 | 15 | Podgrzewane lustra |
24 | 40 | Silnik dmuchawy |
25 | – | Nieużywany |
26 | – | Nieużywany |
27 | 30 | Elektryczna klapa podnoszona |
28 | 40 | Odmrażacz tylnej szyby, |
Podgrzewane lusterko | ||
29 | 30 | Siedzenie pasażera |
30 | 10 | Sprzęgło klimatyzacji |
31 | 15 | Światła hamowania |
32 | 20 | Pompa paliwowa |
33 | 20 | Lampy zapasowe |
34 | 25 | Złącze do holowania przyczepy (światła stopu/kierunku) |
35 | 20 | Moduł 4×4 |
36 | 10 | Moduł sterowania układem napędowym (PCM) – utrzymuj moc, |
Odpowietrznik kanistra | ||
37 | 15 | Skrzynia biegów B+ |
38 | 30 | Siedzenia w trzecim rzędzie (strona pasażera) |
39 | 50 | Pompa zawieszenia pneumatycznego |
40 | 30 | Rozrusznik |
41 | 20 | Punkt zasilania IP/konsoli |
42 | – | Nieużywany |
43 | 20 | Silnik modułu 4×4 |
44 | – | Nieużywany |
45 | 30 | Fotel kierowcy |
46 | 40 | Szyna uruchamiania/uruchamiania |
47 | 30 | Zawieszenie pneumatyczne – elektrozawory |
48 | – | Nieużywany |
49 | 30 | Wycieraczki/spryskiwacze przednie |
50 | 30 | PCM – szyna zbiorcza |
51 | 20 | Punkt zasilania ładunku |
52 | 20 | Zapalniczka |
53 | – | Przekaźnik zawieszenia pneumatycznego |
54 | – | Przekaźnik rozrusznika |
55 | – | Przekaźnik złącza holowniczego przyczepy (światło postojowe) |
56 | – | Przekaźnik złącza holowniczego przyczepy (ładowanie akumulatora) |
57 | – | Przekaźnik uruchamiania/rozruchu |
58 | – | Nieużywany |
59 | – | Przekaźnik PCM |
60 | – | Dioda uruchamiania jednym dotknięciem |
61 | – | Dioda sprzęgła klimatyzacji |
62 | – | Dioda pompy paliwa |
63 | 15 | Złącze do holowania przyczepy (lampa cofania) |
64 | – | Nieużywany |
65 | 10 | Logika zawieszenia pneumatycznego |
66 | – | Nieużywany |
67 | 10 | Cewka dmuchawy |
68 | – | Nieużywany |
69 | 30 | Run/Start – panel bezpieczników w przedziale pasażerskim |
70 | 20 | PCM (czujniki) – EFC, |
Cewka sprzęgła klimatyzacji | ||
71 | 5 | Cewka paliwowa, |
ISP-R | ||
72 | 20 | PCM (cewki zapłonowe) |
73 | 5 | Zapłon skrzyni biegów |
74 | 20 | PCM (czujniki) – HE GO/CMS, |
MAFS, | ||
EVMV, | ||
CMCV, | ||
Wyłącznik prędkości, | ||
VCT | ||
75 | 5 | Elektromagnes 4×4 zintegrowane końcówki kół (IWE) |
76 | 20 | PCM – VPWR |
77 | 10 | Logika ABS, podgrzewany PCV |