Ford E-Series (2021-2022) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda E-Series (E-350, E-450) z lat: 2021, 2022. Ford E-Series, znany również jako Ford Econoline, to linia samochodów dostawczych i vanów produkowanych przez firmę Ford. Model ten zadebiutował w 1961 roku i jest jednym z najdłużej produkowanych pojazdów na rynku amerykańskim. Ford E-Series […]

06/19/2023
Czas czytania: 5 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda E-Series (E-350, E-450) z lat: 2021, 2022.

Ford E-Series, znany również jako Ford Econoline, to linia samochodów dostawczych i vanów produkowanych przez firmę Ford. Model ten zadebiutował w 1961 roku i jest jednym z najdłużej produkowanych pojazdów na rynku amerykańskim.

Ford E-Series zdobył popularność ze względu na swoją wszechstronność, przestronność i wytrzymałość. Jest szeroko stosowany zarówno w sektorze komercyjnym, jak i dla prywatnych użytkowników, takich jak konwersje kamperów, przewozy osób czy samochody dostawcze.

Charakterystyczną cechą Forda E-Series jest jego unikalny wygląd, w tym charakterystyczna sześciokątna atrapa chłodnicy i wyraźne linie nadwozia. Dostępne są różne konfiguracje nadwozia, w tym van, furgon, minibus i inne, co daje szeroki wybór dla różnych zastosowań.

W zależności od generacji i roku produkcji, Ford E-Series był dostępny z różnymi silnikami i układami napędowymi, w tym benzynowymi i wysokoprężnymi. Oferuje również różne rozmiary i pojemności ładunkowe, umożliwiając dostosowanie pojazdu do indywidualnych potrzeb użytkownika.

Ford E-Series zyskał reputację solidności i trwałości, co sprawia, że jest popularny w branży przewozowej i handlowej. Posiada również funkcje bezpieczeństwa i technologie, które poprawiają komfort i wygodę kierowcy oraz pasażerów.

Warto zaznaczyć, że w 2015 roku Ford zapowiedział, że zakończy produkcję Forda E-Series jako nowego modelu i zastąpi go modelem Ford Transit, który jest dostępny na innych rynkach światowych. Jednak Ford E-Series wciąż jest dostępny w niektórych regionach i może stanowić interesującą opcję dla tych, którzy szukają solidnego i pojemnego samochodu dostawczego.

Podsumowując, Ford E-Series to linia samochodów dostawczych i vanów, która zdobyła popularność ze względu na swoją wszechstronność, przestronność i wytrzymałość. Przez lata stał się nieodłączną częścią krajobrazu motoryzacyjnego w Stanach Zjednoczonych, a jego różnorodne konfiguracje nadwozia i silniki sprawiają, że jest idealnym wyborem dla biznesu oraz osób poszukujących niezawodnego i pojemnego pojazdu.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Zobacz także:  Ford Ranger II (1993-1997) - schematy bezpieczników i przekaźników

Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim

Panel bezpieczników znajduje się po lewej stronie pedału hamulca i jest zamontowany na lewym dolnym panelu pod maską. Zdejmij pokrywę panelu bezpieczników, aby uzyskać dostęp do bezpieczników.

Ford E-Series (2021-2022) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 Nieużywany.
2 10 A Przełącznik blokady lewych przednich i prawych przednich drzwi (przekrój).
Falownik (przekrój).
Złącze (zdjęta obudowa).
3 7,5 A Przełącznik zasilania lusterka (przekrój).
Nieużywany (rozebrany podwozie).
4 20 A 2021: Sterowanie hamulcem przyczepy.
5 20 A Nieużywany (zapasowy).
6 10 A Nieużywany (zapasowy).
7 10 A Nieużywany (zapasowy).
8 10 A Nieużywany (zapasowy).
9 10 A / 5 A Nieużywany (zapasowy).
10 Nieużywany.
11 Nieużywany.
12 7,5 A Inteligentne złącze łącza danych.
Firmowe urządzenie przewodowe (2021).
13 7,5 A Grupa.
Moduł sterujący kolumny kierownicy.
14 15 A Nieużywany (zapasowy).
15 15 A Nieużywany (zapasowy).
16 Nieużywany.
17 7,5 A Nieużywany.
18 7,5 A 2021: Przełącznik trybu klimatyzacji.
2022: Podawanie R/S dla przedniego przełącznika aktuatora mieszania/trybu klimatycznego (przekrój). Zasilanie R/S do zdejmowania złącza obudowy (odizolowana obudowa).
19 5 A Moduł nadawczo-odbiorczy i centralka telematyczna.
20 5 A Stacyjka.
21 5 A Nieużywany.
22 5 A Łącznik słupka B producenta nadwozia (przekrój).
Nieużywany (rozebrany podwozie).
23 30 A Nieużywany (zapasowy).
24 30 A Nieużywany (zapasowy).
25 20 A Nieużywany (zapasowy).
26 30 A Nieużywany (zapasowy).
27 30 A Nieużywany (zapasowy).
28 30 A Nieużywany (zapasowy).
29 15 A Moduł interfejsu Upfitter (przekrój).
Nieużywany (rozebrany podwozie).
30 5 A Nieużywany (zapasowy).
31 10 A Inteligentne złącze łącza danych.
32 20 A Radio.
33 Nieużywany.
34 30 A Nieużywany (zapasowy).
35 5 A Przełącznik holowania.
36 15 A Lusterko wsteczne (wycięte).
Kamera cofania (przekrój) (2021).
Zjazd z pasa kamery (przekrój) (2022).
Nieużywany (rozebrany podwozie).
37 20 A Nieużywany (zapasowy).
38 30 A Przełączniki i silniki tylnej szyby (przekrój).
Nieużywany (rozebrany podwozie).

Skrzynka bezpieczników w komorze silnika

Ford E-Series (2021-2022) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 20 A Klakson.
2 50 A Silnik dmuchawy.
3 Nieużywany.
4 30 A Przekaźnik rozrusznika.
5 20 A Nieużywany (zapasowy).
6 20 A Przekaźnik upfitter 4 (przekrój).
Nieużywany (zapasowy) (zdjęta obudowa).
8 Nieużywany.
10 Nieużywany.
12 20 A Punkt mocy 4.
13 10 A Czujnik odchylenia (zdjęte podwozie).
Nieużywany (zapasowy) (przekrój).
14 10 A Radar skierowany w przód (przekrój).
Nieużywany (zapasowy) (zdjęta obudowa).
15 Nieużywany.
16 Nieużywany.
17 10 A Zasilanie rozruchowe/rozruchowe modułu sterującego układu napędowego.
18 10 A Układ zapobiegający blokowaniu kół podczas uruchamiania/posuwu rozruchu.
19 Nieużywany.
20 30 A Moc wycieraczek.
21 Nieużywany.
22 10 A Moduł wycieraczek (okrojone podwozie).
Nieużywany (zapasowy) (przekrój).
23 Nieużywany.
24 40 A Moduł sterujący nadwozia – uruchom zasilanie w paszy 2.
25 50 A Moduł sterujący nadwozia – uruchom zasilanie w paszy 1.
26 Nieużywany.
27 20 A Łącznik ramy do zabudowy.
28 Nieużywany.
29 10 A Zasilanie B+ 12 V (pojazd na zamówienie).
30 30 A Elektrycznie regulowany fotel kierowcy (przekrój).
Nieużywany (zapasowy) (zdjęta obudowa).
31 Nieużywany.
32 20 A Moc pojazdu 1.
33 20 A Moc pojazdu 2.
34 10 A Moc pojazdu 3.
35 20 A Moc pojazdu 4.
36 Nieużywany.
37 Nieużywany.
38 10 A Przekaźnik spryskiwacza (okrojone podwozie).
Nieużywany (zapasowy) (przekrój).
39 Nieużywany.
41 30 A Złącze sterujące hamulca przyczepy.
43 30 A Złącze panelu przyrządów (podwozie pozbawione izolacji).
Nieużywany (zapasowy) (przekrój).
45 Nieużywany.
46 10 A Sprzęgło klimatyzacji.
47 40 A Przekaźnik upfitter 1 (przekrój).
Nieużywany (zapasowy) (zdjęta obudowa).
48 Nieużywany.
49 30 A Moduł elektroniki pompy.
50 15 A Wtryskiwacze.
51 20 A Punkt mocy 1.
52 50 A Aux AC Prep na złączu pojazdu na słupku B (przekrój).
Nieużywany (zapasowy) (zdjęta obudowa).
Moc przez cały czas (PAAT)
53 30 A Lampy do holowania przyczepy.
54 40 A Przekaźnik Upfitter 2 (przekrój).
Nieużywany (zapasowy) (zdjęta obudowa).
Zasilanie R/S na złączu tablicy przyrządów (2022).
55 20 A Przekaźnik Upfitter 3 (przekrój).
Nieużywany (zapasowy) (zdjęta obudowa).
56 20 A Power point 2 prep łącznik słupka B.
58 5 A Inteligentna ładowarka USB .
59 10 A Lampy postojowe 1 (pojazd na zamówienie).
60 Nieużywany.
61 Nieużywany.
62 Nieużywany.
63 Nieużywany.
64 Nieużywany.
65 Nieużywany.
66 Nieużywany.
67 Nieużywany.
69 Nieużywany.
70 40 A Falownik.
71 30 A Zawory układu przeciwblokującego.
72 10 A Włącznik i wyłącznik hamulca.
73 Nieużywany.
74 Nieużywany.
75 Nieużywany.
76 60 A Pompa układu przeciwblokującego.
77 30 A Zasilanie modułu jakości napięcia – moduł sterujący nadwozia.
78 10 A Światła hamowania przyczepy.
79 Nieużywany.
80 10 A Lampy cofania do holowania przyczepy.
81 Nieużywany.
82 5 A Bezpiecznik pracy/rozruchu – przekaźniki upfitter (przekrój) (2021).
Bezpiecznik B+ – przekaźnik upfitter (2021).
Przełącznik Upfitter (fabryczna lokalizacja dla mocy zapłonu) (2022)
83 5 A 2022: Przełącznik Upfitter (opcjonalne miejsce na zasilanie przez cały czas).
84 Nieużywany.
85 Nieużywany.
86 Nieużywany.
87 Nieużywany.
88 Nieużywany.
89 Nieużywany.
91 40 A Zawsze gorąco (HAAT) / B+PWR na złączu B-Pillar (przekrój).
Zasilanie bateryjne na złączu tablicy rozdzielczej (podwozie pozbawione izolacji).
93 10 A Lampy postojowe 3 (pojazd na zamówienie).
94 10 A Lampy postojowe 2 (pojazd na zamówienie).
95 20 A Przekaźnik świateł stop
96 Nieużywany.
97 50 A Silnik.
Złącze pojazdu słupka B.
Tablica przyrządów.
98 30 A Ładowanie akumulatora holowniczego przyczepy.
99 40 A 2021: Złącze panelu przyrządów.
2022: Przekaźnik Upfitter 2 (przekrój) / Nieużywany (zapasowy) (okrojone podwozie).
100 Nieużywany.
101 Nieużywany.
102 Nieużywany.
103 Nieużywany.
104 Nieużywany.
105 15 A Przyczepa holownicza prawy i lewy ogranicznik oraz zasilanie przekaźnika kierunkowskazów.
R02 Moduł sterujący układu napędowego.
Przekaźnik mocy.
R05 Nieużywany.
Zobacz także:  Ford Crown Victoria II (2003-2012) - schematy bezpieczników i przekaźników

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.