W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda E-Series (E-350, E-450) z lat: 2021, 2022. Ford E-Series, znany również jako Ford Econoline, to linia samochodów dostawczych i vanów produkowanych przez firmę Ford. Model ten zadebiutował w 1961 roku i jest jednym z najdłużej produkowanych pojazdów na rynku amerykańskim. Ford E-Series […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda E-Series (E-350, E-450) z lat: 2021, 2022.
Ford E-Series, znany również jako Ford Econoline, to linia samochodów dostawczych i vanów produkowanych przez firmę Ford. Model ten zadebiutował w 1961 roku i jest jednym z najdłużej produkowanych pojazdów na rynku amerykańskim.
Ford E-Series zdobył popularność ze względu na swoją wszechstronność, przestronność i wytrzymałość. Jest szeroko stosowany zarówno w sektorze komercyjnym, jak i dla prywatnych użytkowników, takich jak konwersje kamperów, przewozy osób czy samochody dostawcze.
Charakterystyczną cechą Forda E-Series jest jego unikalny wygląd, w tym charakterystyczna sześciokątna atrapa chłodnicy i wyraźne linie nadwozia. Dostępne są różne konfiguracje nadwozia, w tym van, furgon, minibus i inne, co daje szeroki wybór dla różnych zastosowań.
W zależności od generacji i roku produkcji, Ford E-Series był dostępny z różnymi silnikami i układami napędowymi, w tym benzynowymi i wysokoprężnymi. Oferuje również różne rozmiary i pojemności ładunkowe, umożliwiając dostosowanie pojazdu do indywidualnych potrzeb użytkownika.
Ford E-Series zyskał reputację solidności i trwałości, co sprawia, że jest popularny w branży przewozowej i handlowej. Posiada również funkcje bezpieczeństwa i technologie, które poprawiają komfort i wygodę kierowcy oraz pasażerów.
Warto zaznaczyć, że w 2015 roku Ford zapowiedział, że zakończy produkcję Forda E-Series jako nowego modelu i zastąpi go modelem Ford Transit, który jest dostępny na innych rynkach światowych. Jednak Ford E-Series wciąż jest dostępny w niektórych regionach i może stanowić interesującą opcję dla tych, którzy szukają solidnego i pojemnego samochodu dostawczego.
Podsumowując, Ford E-Series to linia samochodów dostawczych i vanów, która zdobyła popularność ze względu na swoją wszechstronność, przestronność i wytrzymałość. Przez lata stał się nieodłączną częścią krajobrazu motoryzacyjnego w Stanach Zjednoczonych, a jego różnorodne konfiguracje nadwozia i silniki sprawiają, że jest idealnym wyborem dla biznesu oraz osób poszukujących niezawodnego i pojemnego pojazdu.
Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim
Panel bezpieczników znajduje się po lewej stronie pedału hamulca i jest zamontowany na lewym dolnym panelu pod maską. Zdejmij pokrywę panelu bezpieczników, aby uzyskać dostęp do bezpieczników.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
1 | — | Nieużywany. |
2 | 10 A | Przełącznik blokady lewych przednich i prawych przednich drzwi (przekrój). Falownik (przekrój). Złącze (zdjęta obudowa). |
3 | 7,5 A | Przełącznik zasilania lusterka (przekrój). Nieużywany (rozebrany podwozie). |
4 | 20 A | 2021: Sterowanie hamulcem przyczepy. |
5 | 20 A | Nieużywany (zapasowy). |
6 | 10 A | Nieużywany (zapasowy). |
7 | 10 A | Nieużywany (zapasowy). |
8 | 10 A | Nieużywany (zapasowy). |
9 | 10 A / 5 A | Nieużywany (zapasowy). |
10 | — | Nieużywany. |
11 | — | Nieużywany. |
12 | 7,5 A | Inteligentne złącze łącza danych. Firmowe urządzenie przewodowe (2021). |
13 | 7,5 A | Grupa. Moduł sterujący kolumny kierownicy. |
14 | 15 A | Nieużywany (zapasowy). |
15 | 15 A | Nieużywany (zapasowy). |
16 | — | Nieużywany. |
17 | 7,5 A | Nieużywany. |
18 | 7,5 A | 2021: Przełącznik trybu klimatyzacji. 2022: Podawanie R/S dla przedniego przełącznika aktuatora mieszania/trybu klimatycznego (przekrój). Zasilanie R/S do zdejmowania złącza obudowy (odizolowana obudowa). |
19 | 5 A | Moduł nadawczo-odbiorczy i centralka telematyczna. |
20 | 5 A | Stacyjka. |
21 | 5 A | Nieużywany. |
22 | 5 A | Łącznik słupka B producenta nadwozia (przekrój). Nieużywany (rozebrany podwozie). |
23 | 30 A | Nieużywany (zapasowy). |
24 | 30 A | Nieużywany (zapasowy). |
25 | 20 A | Nieużywany (zapasowy). |
26 | 30 A | Nieużywany (zapasowy). |
27 | 30 A | Nieużywany (zapasowy). |
28 | 30 A | Nieużywany (zapasowy). |
29 | 15 A | Moduł interfejsu Upfitter (przekrój). Nieużywany (rozebrany podwozie). |
30 | 5 A | Nieużywany (zapasowy). |
31 | 10 A | Inteligentne złącze łącza danych. |
32 | 20 A | Radio. |
33 | — | Nieużywany. |
34 | 30 A | Nieużywany (zapasowy). |
35 | 5 A | Przełącznik holowania. |
36 | 15 A | Lusterko wsteczne (wycięte). Kamera cofania (przekrój) (2021). Zjazd z pasa kamery (przekrój) (2022). Nieużywany (rozebrany podwozie). |
37 | 20 A | Nieużywany (zapasowy). |
38 | 30 A | Przełączniki i silniki tylnej szyby (przekrój). Nieużywany (rozebrany podwozie). |
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
1 | 20 A | Klakson. |
2 | 50 A | Silnik dmuchawy. |
3 | — | Nieużywany. |
4 | 30 A | Przekaźnik rozrusznika. |
5 | 20 A | Nieużywany (zapasowy). |
6 | 20 A | Przekaźnik upfitter 4 (przekrój). Nieużywany (zapasowy) (zdjęta obudowa). |
8 | — | Nieużywany. |
10 | — | Nieużywany. |
12 | 20 A | Punkt mocy 4. |
13 | 10 A | Czujnik odchylenia (zdjęte podwozie). Nieużywany (zapasowy) (przekrój). |
14 | 10 A | Radar skierowany w przód (przekrój). Nieużywany (zapasowy) (zdjęta obudowa). |
15 | — | Nieużywany. |
16 | — | Nieużywany. |
17 | 10 A | Zasilanie rozruchowe/rozruchowe modułu sterującego układu napędowego. |
18 | 10 A | Układ zapobiegający blokowaniu kół podczas uruchamiania/posuwu rozruchu. |
19 | — | Nieużywany. |
20 | 30 A | Moc wycieraczek. |
21 | — | Nieużywany. |
22 | 10 A | Moduł wycieraczek (okrojone podwozie). Nieużywany (zapasowy) (przekrój). |
23 | — | Nieużywany. |
24 | 40 A | Moduł sterujący nadwozia – uruchom zasilanie w paszy 2. |
25 | 50 A | Moduł sterujący nadwozia – uruchom zasilanie w paszy 1. |
26 | — | Nieużywany. |
27 | 20 A | Łącznik ramy do zabudowy. |
28 | — | Nieużywany. |
29 | 10 A | Zasilanie B+ 12 V (pojazd na zamówienie). |
30 | 30 A | Elektrycznie regulowany fotel kierowcy (przekrój). Nieużywany (zapasowy) (zdjęta obudowa). |
31 | — | Nieużywany. |
32 | 20 A | Moc pojazdu 1. |
33 | 20 A | Moc pojazdu 2. |
34 | 10 A | Moc pojazdu 3. |
35 | 20 A | Moc pojazdu 4. |
36 | — | Nieużywany. |
37 | — | Nieużywany. |
38 | 10 A | Przekaźnik spryskiwacza (okrojone podwozie). Nieużywany (zapasowy) (przekrój). |
39 | — | Nieużywany. |
41 | 30 A | Złącze sterujące hamulca przyczepy. |
43 | 30 A | Złącze panelu przyrządów (podwozie pozbawione izolacji). Nieużywany (zapasowy) (przekrój). |
45 | — | Nieużywany. |
46 | 10 A | Sprzęgło klimatyzacji. |
47 | 40 A | Przekaźnik upfitter 1 (przekrój). Nieużywany (zapasowy) (zdjęta obudowa). |
48 | — | Nieużywany. |
49 | 30 A | Moduł elektroniki pompy. |
50 | 15 A | Wtryskiwacze. |
51 | 20 A | Punkt mocy 1. |
52 | 50 A | Aux AC Prep na złączu pojazdu na słupku B (przekrój). Nieużywany (zapasowy) (zdjęta obudowa). Moc przez cały czas (PAAT) |
53 | 30 A | Lampy do holowania przyczepy. |
54 | 40 A | Przekaźnik Upfitter 2 (przekrój). Nieużywany (zapasowy) (zdjęta obudowa). Zasilanie R/S na złączu tablicy przyrządów (2022). |
55 | 20 A | Przekaźnik Upfitter 3 (przekrój). Nieużywany (zapasowy) (zdjęta obudowa). |
56 | 20 A | Power point 2 prep łącznik słupka B. |
58 | 5 A | Inteligentna ładowarka USB . |
59 | 10 A | Lampy postojowe 1 (pojazd na zamówienie). |
60 | — | Nieużywany. |
61 | — | Nieużywany. |
62 | — | Nieużywany. |
63 | — | Nieużywany. |
64 | — | Nieużywany. |
65 | — | Nieużywany. |
66 | — | Nieużywany. |
67 | — | Nieużywany. |
69 | — | Nieużywany. |
70 | 40 A | Falownik. |
71 | 30 A | Zawory układu przeciwblokującego. |
72 | 10 A | Włącznik i wyłącznik hamulca. |
73 | — | Nieużywany. |
74 | — | Nieużywany. |
75 | — | Nieużywany. |
76 | 60 A | Pompa układu przeciwblokującego. |
77 | 30 A | Zasilanie modułu jakości napięcia – moduł sterujący nadwozia. |
78 | 10 A | Światła hamowania przyczepy. |
79 | — | Nieużywany. |
80 | 10 A | Lampy cofania do holowania przyczepy. |
81 | — | Nieużywany. |
82 | 5 A | Bezpiecznik pracy/rozruchu – przekaźniki upfitter (przekrój) (2021). Bezpiecznik B+ – przekaźnik upfitter (2021). Przełącznik Upfitter (fabryczna lokalizacja dla mocy zapłonu) (2022) |
83 | 5 A | 2022: Przełącznik Upfitter (opcjonalne miejsce na zasilanie przez cały czas). |
84 | — | Nieużywany. |
85 | — | Nieużywany. |
86 | — | Nieużywany. |
87 | — | Nieużywany. |
88 | — | Nieużywany. |
89 | — | Nieużywany. |
91 | 40 A | Zawsze gorąco (HAAT) / B+PWR na złączu B-Pillar (przekrój). Zasilanie bateryjne na złączu tablicy rozdzielczej (podwozie pozbawione izolacji). |
93 | 10 A | Lampy postojowe 3 (pojazd na zamówienie). |
94 | 10 A | Lampy postojowe 2 (pojazd na zamówienie). |
95 | 20 A | Przekaźnik świateł stop |
96 | — | Nieużywany. |
97 | 50 A | Silnik. Złącze pojazdu słupka B. Tablica przyrządów. |
98 | 30 A | Ładowanie akumulatora holowniczego przyczepy. |
99 | 40 A | 2021: Złącze panelu przyrządów. 2022: Przekaźnik Upfitter 2 (przekrój) / Nieużywany (zapasowy) (okrojone podwozie). |
100 | — | Nieużywany. |
101 | — | Nieużywany. |
102 | — | Nieużywany. |
103 | — | Nieużywany. |
104 | — | Nieużywany. |
105 | 15 A | Przyczepa holownicza prawy i lewy ogranicznik oraz zasilanie przekaźnika kierunkowskazów. |
R02 | — | Moduł sterujący układu napędowego. Przekaźnik mocy. |
R05 | — | Nieużywany. |