W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda C-MAX II z lat: 2011, 2012, 2013, 2014. Ford C-MAX II to druga generacja kompaktowego minivana wprowadzona na rynek w 2010 roku. Jest to model oparty na platformie Forda Focusa, oferujący przestronne wnętrze, nowoczesne technologie i dynamiczny design. Pod względem stylistycznym, Ford […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda C-MAX II z lat: 2011, 2012, 2013, 2014.
Ford C-MAX II to druga generacja kompaktowego minivana wprowadzona na rynek w 2010 roku. Jest to model oparty na platformie Forda Focusa, oferujący przestronne wnętrze, nowoczesne technologie i dynamiczny design.
Pod względem stylistycznym, Ford C-MAX II prezentuje się nowocześnie i atrakcyjnie. Charakteryzuje go dynamiczna linia nadwozia, wyraziste przetłoczenia i agresywnie stylizowane reflektory. Dzięki tym elementom, samochód emanuje pewnością siebie i sportowym charakterem.
Wnętrze Forda C-MAX II oferuje wysoką jakość wykończenia i ergonomiczne rozwiązania. Kabina została zaprojektowana z myślą o wygodzie pasażerów i kierowcy. Przestronne siedzenia, regulowane w wielu płaszczyznach, zapewniają komfort nawet podczas długich podróży. Duże okna i panoramiczny dach dodatkowo optymalizują oświetlenie wnętrza.
Ford C-MAX II oferuje również zaawansowane technologie. W zależności od wersji wyposażenia, można znaleźć takie funkcje jak system multimedialny z dotykowym ekranem, system nawigacji, systemy wspomagające jazdę (takie jak system monitorowania martwego pola, asystent pasa ruchu, automatyczny tempomat), a także systemy bezpieczeństwa (takie jak system kontroli trakcji, system kontroli stabilności, multiple poduszki powietrzne).
Ford C-MAX II oferuje różne warianty silników, w tym zarówno benzynowe, diesla, jak i hybrydowe. Silniki te zapewniają odpowiednią moc i elastyczność jazdy, a jednocześnie są oszczędne pod względem paliwowym. Samochód oferuje również różne opcje skrzyni biegów, w tym manualne i automatyczne, aby dopasować się do preferencji kierowcy.
Jazda Fordem C-MAX II cechuje się dobrą dynamiką, precyzyjnym prowadzeniem i komfortem. Dzięki odpowiednio zestrojonej zawieszeniu i układom kierowniczym, samochód oferuje pewność siebie zarówno na krętych trasach, jak i w miejskich warunkach.
Podsumowując, Ford C-MAX II to kompaktowy minivan, który łączy w sobie komfort, funkcjonalność i nowoczesne technologie. Dzięki swojemu atrakcyjnemu wyglądowi, przestronnemu wnętrzu i zaawansowanym funkcjom, jest idealnym wyborem dla rodzin poszukujących praktycznego, wszechstronnego i dynamicznego samochodu.
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika

| Numer | Ampery [A] | Opis |
|---|---|---|
| 7 | 40A | Pompa układu przeciwblokującego |
| 8 | 30A | Zawór przeciwblokujący układu hamulcowego |
| 9 | 20A | Spryskiwacz reflektorów |
| 10 | 40A | Dmuchawa nagrzewnicy |
| 11 | 30A | Moduł jakości napięcia |
| 12 | 30A | Przekaźnik sterujący silnika |
| 13 | 30A | Przekaźnik rozrusznika |
| 14 | 40A | Podgrzewana szyba przednia (prawa strona) |
| 15 | 25A | Wentylator intercoolera – 1,0 l EcoBoost |
| 16 | 40A | Podgrzewana szyba przednia (lewa strona) |
| 17 | 20A | Nagrzewnica zasilana paliwem |
| 18 | 20A | Wycieraczki |
| 19 | 5A | Układ przeciwblokujący, elektroniczny moduł programu stabilności |
| 20 | 15A | Klakson |
| 21 | 5A | Przełącznik świateł hamowania |
| 22 | 15A | System monitorowania akumulatora |
| 23 | 5A | Cewki przekaźników, moduł przełącznika sterowania oświetleniem |
| 24 | 20A | Tylne gniazdo zasilania |
| 25 | 10 A | Elektryczne lusterka zewnętrzne |
| 26 | 15A | Moduł sterujący układu napędowego |
| 27 | 15A | Sprzęgło klimatyzacji |
| 28 | – | Nieużywany |
| 29 | 25A | Podgrzewana tylna szyba |
| 30 | 5A | Moduł sterujący układu napędowego |
| 31 | – | Nieużywany |
| 32 | 10 A | Zawór recyrkulacji spalin, zawory wirowe, podgrzewana sonda lambda spalin (zarządzanie silnikiem), przekaźnik elektronicznego modułu sterowania wentylatorem (cewka), moduł pompy wodnej – 1,0L EcoBoost |
| 33 | 10 A | Cewki zapłonowe |
| 34 | 10 A | Wtryskiwacze |
| 35 | 5A | Cewka przekaźnika intercoolera |
| 35 | 15A | Grzałka filtra (silnik wysokoprężny) |
| 36 | 10 A | Moduł sterujący układu napędowego |
| 37 | – | Nieużywany |
| 38 | 15A | Moduł sterujący układu napędowego, moduł sterujący skrzyni biegów |
| 39 | 5A | Moduł sterowania reflektorami |
| 40 | 5A | Elektryczne wspomaganie kierownicy |
| 41 | 20A | Moduł kontroli nadwozia |
| 42 | 15A | Wycieraczka tylnej szyby |
| 43 | 15A | Poziomowanie reflektorów |
| 44 | – | Nieużywany |
| 45 | 10 A | Podgrzewane dysze spryskiwaczy |
| 46 | 25A | Elektryczne szyby (przód) |
| 47 | 7,5A | Podgrzewane lusterka zewnętrzne |
| 48 | 15A | Parownik |
Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim
Panel bezpieczników znajduje się pod schowkiem na rękawiczki (zaciśnij zatrzaski zabezpieczające, aby zwolnić pokrywę, opuść pokrywę i pociągnij ją do siebie).

| Numer | Ampery [A] | Opis |
|---|---|---|
| 56 | 20A | Zasilanie pompy paliwa |
| 57 | – | Nieużywany |
| 58 | – | Nieużywany |
| 59 | 5A | Zasilanie pasywnego systemu antykradzieżowego |
| 60 | 10 A | Lampa wewnętrzna, zestaw przełączników drzwi kierowcy, schowek na rękawiczki |
| 61 | 20A | Zapalniczka, punkt zasilania w drugim rzędzie |
| 62 | 5A | Moduł czujnika deszczu, automatycznie ściemniające się lusterko |
| 63 | – | Nieużywany |
| 64 | – | Nieużywany |
| 65 | 10 A | Odblokowanie klapy tylnej |
| 66 | 20A | Zamek drzwi kierowcy, podwójne ryglowanie |
| 67 | 7,5A | Wyświetlacz informacyjny i rozrywkowy |
| 68 | 15A | Blokada kolumny kierownicy |
| 69 | 5A | Klaster instrumentów |
| 70 | 20A | Centralny zamek |
| 71 | 10 A | Klimatyzacja |
| 72 | 7,5A | Moduł sterujący kierownicy |
| 73 | 5A lub 7,5A | Alarm, diagnostyka pokładowa II |
| 74 | 15A | Główna wiązka świateł |
| 75 | 15A | Przednie światła przeciwmgielne |
| 76 | 10 A | Lampa cofania |
| 77 | 20A | Pompa spryskiwacza |
| 78 | 5A | Wyłącznik zapłonu lub przycisk start |
| 79 | 15A | Moduł sterowania głosowego, radio, system nawigacji, odtwarzacz DVD, zmieniarka CD, przycisk blokady drzwi |
| 80 | – | Nieużywany |
| 81 | 5A | Wewnętrzny czujnik ruchu, odbiornik częstotliwości radiowej, rolety przeciwsłoneczne. |
| 82 | 20A | Uziemienie pompy spryskiwacza |
| 83 | 20A | Centralny zamek uziemiający |
| 84 | 20A | Zamek drzwi kierowcy i podwójne uziemienie ryglujące |
| 85 | 7,5A | Radio, system nawigacji, wyłącznik poduszki powietrznej pasażera, wyłącznik podgrzewanych przednich siedzeń, ogrzewanie postojowe, ręczny moduł ogrzewania klimatyzacji |
| 86 | 10 A | System przytrzymujący |
| 87 | – | Nieużywany |
| 88 | – | Nieużywany |
| 89 | – | Nieużywany |
Skrzynka bezpieczników przedziału bagażowego
Znajduje się za pokrywą po lewej stronie tylnej komory.

| Numer | Ampery [A] | Opis |
|---|---|---|
| 1 | – | Nieużywany |
| 2 | 10 A | Moduł pojazdu bez kluczyka |
| 3 | 5A | Bezkluczykowe klamki do drzwi pojazdu |
| 4 | 25A | Moduł drzwi (lewy przód) (elektryczne szyby, centralny zamek, elektrycznie składane lusterko zewnętrzne, podgrzewane lusterko zewnętrzne) |
| 5 | 25A | Moduł drzwi (prawy przód) (elektryczne szyby, centralny zamek, elektrycznie składane lusterko zewnętrzne, podgrzewane lusterko zewnętrzne) |
| 6 | 25A | Moduł drzwi (lewy tył) (elektryczne szyby) |
| 7 | 25A | Moduł drzwi (prawy tył) (podnośniki szyb) |
| 8 | 10 A | Klakson bezpieczeństwa |
| 9 | 25A | Fotel kierowcy z napędem elektrycznym |
| 10 | – | Nieużywany |
| 11 | – | Nieużywany |
| 12 | 10 A | Moduł klimatyzacji |
| 13 | 5A | Moduł klastra instrumentów |
| 14 | 7,5A | Wyświetlacz informacyjno-rozrywkowy, moduł GPS (z modułem start-stop) |
| 15 | 15A | Jednostka audio, moduł panelu sterowania jednostki audio |
| 16 | – | Nieużywany |
| 17 | – | Nieużywany |
| 18 | – | Nieużywany |
| 19 | – | Nieużywany |
| 20 | – | Nieużywany |
| 21 | – | Nieużywany |
| 22 | – | Nieużywany |
| 23 | – | Nieużywany |
| 24 | 30A | Falownik |
| 25 | 25A | Elektrycznie sterowana tylna klapa |
| 26 | 40A | Akcesoria, moduł przyczepy |
| 27 | – | Nieużywany |
| 28 | – | Nieużywany |
| 29 | 5A | Monitor martwego pola, pomoc w utrzymaniu pasa ruchu, aktywny przystanek miejski, kamera cofania (bez modułu start-stop) |
| 29 | 5A | Rozszerzony sygnał zapłonu (z modułem start-stop) |
| 30 | 5A | Moduł pomocy w parkowaniu |
| 31 | – | Nieużywany |
| 32 | 5A | Falownik |
| 33 | – | Nieużywany |
| 34 | 15A | Podgrzewany fotel kierowcy |
| 35 | 15A | Podgrzewany fotel pasażera z przodu |
| 36 | – | Nieużywany |
| 37 | 20A | System rolet przeciwsłonecznych |
| 38 | – | Nieużywany |
| 39 | – | Nieużywany |
| 40 | – | Nieużywany |
| 41 | – | Nieużywany |
| 42 | – | Nieużywany |
| 43 | – | Nieużywany |
| 44 | – | Nieużywany |
| 45 | – | Nieużywany |
| 46 | 5A | Monitor martwego pola, pomoc w utrzymaniu pasa ruchu, kamera cofania (z modułem Start-Stop) |
Brak komentarzy.