Ford C-MAX Hybrid (2016) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Ford C-MAX Hybrid z lat: 2016. Ford C-MAX Hybrid to samochód hybrydowy, który łączy zalety silnika spalinowego i elektrycznego. Oto kilka informacji na temat Forda C-MAX Hybrid: Hybrydowy układ napędowy: Ford C-MAX Hybrid jest wyposażony w hybrydowy układ napędowy, który składa się z […]

06/17/2023
Czas czytania: 5 minut
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Ford C-MAX Hybrid z lat: 2016.

Ford C-MAX Hybrid to samochód hybrydowy, który łączy zalety silnika spalinowego i elektrycznego. Oto kilka informacji na temat Forda C-MAX Hybrid:

  1. Hybrydowy układ napędowy: Ford C-MAX Hybrid jest wyposażony w hybrydowy układ napędowy, który składa się z silnika spalinowego i silnika elektrycznego. Silnik spalinowy jest zazwyczaj zasilany benzyną, a silnik elektryczny korzysta z energii zgromadzonej w akumulatorach. Ta kombinacja pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa i emisji spalin, co przyczynia się do większej ekonomiczności i przyjazności dla środowiska.
  2. Tryb jazdy elektrycznej: Ford C-MAX Hybrid oferuje możliwość jazdy w trybie elektrycznym przez krótkie dystanse. W trybie EV (Electric Vehicle), samochód korzysta wyłącznie z energii elektrycznej, co pozwala na cichą i bezemisyjną jazdę. To szczególnie przydatne w miejskich obszarach i podczas jazdy na krótkie odległości.
  3. Regeneracja energii: Podczas hamowania i zwalniania Ford C-MAX Hybrid wykorzystuje technologię regeneracji energii, która pozwala na odzyskanie części energii kinetycznej i jej przekształcenie w energię elektryczną. Ta energia jest później wykorzystywana do zasilania silnika elektrycznego, co przyczynia się do zwiększenia efektywności energetycznej samochodu.
  4. Przestronność i funkcjonalność: Ford C-MAX Hybrid to kompaktowy minivan, który oferuje przestronne wnętrze i elastyczność w układzie siedzeń. Samochód może pomieścić pięć pasażerów i posiada liczne schowki i pojemniki na bagaż, co czyni go praktycznym dla rodzin i osób ceniących funkcjonalność.
  5. Zaawansowane funkcje i technologie: Ford C-MAX Hybrid jest wyposażony w różne zaawansowane funkcje i technologie, takie jak systemy bezpieczeństwa i asysty kierowcy, systemy multimedialne oraz systemy zwiększające komfort jazdy. Może to obejmować systemy wspomagające parkowanie, systemy nawigacyjne, systemy audio wysokiej jakości i wiele innych.

Ford C-MAX Hybrid jest dobrą opcją dla tych, którzy szukają samochodu o wysokiej ekonomiczności, przyjaznym dla środowiska i praktycznym wnętrzu. Kombinacja silnika spalinowego i elektrycznego zapewnia elastyczność i efektywność podczas jazdy, a zaawansowane funkcje i technologie dodają dodatkowego komfortu i bezpieczeństwa. Jeśli zależy Ci na oszczędności paliwa i ekologicznym podejściu do jazdy, Ford C-MAX Hybrid może być godnym uwagi wyborem.

Zobacz także:  Ford Kuga III (2021) - schematy bezpieczników i przekaźników
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

 

Przedział pasażerski

Panel bezpieczników znajduje się po prawej stronie pod schowkiem (usuń spód schowka).

Ford C-MAX Hybrid (2016) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
F56 20A Zasilanie pompy paliwa.
F57 Nieużywany.
F58 5A Nieużywany (zapasowy).
F59 5A Pasywny system antykradzieżowy.
F60 10 A Wewnętrzne światło. Zestaw przełączników drzwi kierowcy. Oświetlenie schowka na rękawiczki. Zespół przełączników w konsoli napowietrznej.
F61 20A Zapalniczka. Punkt mocy w drugim rzędzie.
F62 5A Moduł automatycznej wycieraczki. Automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne.
F63 10 A Nieużywany (zapasowy).
F64 Nieużywany.
F65 10 A Odblokowanie klapy tylnej.
F66 20A Zasilanie odblokowania drzwi kierowcy.
F67 7,5 A Paszport na telefon komórkowy (C-MAX Energi). Wyświetlacz wielofunkcyjny. Moduł GPS. Synchronizuj.
F68 15A Nieużywany (zapasowy).
F69 5A Klaster instrumentów.
F70 20A Centralny zamek i odblokowywanie zasilania.
F71 7,5 A Moduł klimatyzacji.
F72 7,5 A Moduł kierownicy.
F73 7,5 A Złącze łącza danych. Zasilanie OBD II.
F74 15A Zasilanie reflektorów.
F75 15A Zasilanie lamp przeciwmgielnych.
F76 10 A Zasilanie lampy cofania.
F77 20A Pompa spryskiwacza.
F78 5A Wyłącznik zapłonu, przycisk Start.
F79 15A Radio. Włącznik świateł awaryjnych.
F80 20A Nieużywany (zapasowy).
F81 5A Mocny parasol przeciwsłoneczny. Zdalna antena odbiorcza.
F82 20A Uziemienie pompy spryskiwacza.
F83 20A Centralny zamek na ziemi.
F84 20A Uziemienie odblokowania drzwi napędu.
F85 7,5A Elektroniczny 15 posuw.
F86 10 A Moduł kontroli ograniczeń. Wskaźnik wyłączenia poduszki powietrznej pasażera.
F87 15A Nieużywany (zapasowy).
F88 25A Nieużywany (zapasowy).
F89 Nieużywany.

Komora silnika

Skrzynka rozdzielcza mocy znajduje się w komorze silnika.

Ford C-MAX Hybrid (2016) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
F1 50A Midi Moduł wentylatora chłodzącego.
F2 50A Midi Elektryczna pompa wodna.
F3 50A Midi Zasilanie modułu sterującego nadwozia 1.
F4 50A Midi Zasilanie modułu sterującego nadwozia 2.
F5 Nieużywany.
F6 Nieużywany.
F7 40A** Pompa układu przeciwblokującego.
F8 30A** Zawór układu przeciwblokującego.
F9 40A** Pompa próżniowa.
F10 40A** Silnik dmuchawy nagrzewnicy.
F11 30A** Zarządzanie silnikiem.
F12 Nieużywany.
F13 25A** Przekaźnik modułu sterującego układu napędowego.
F14 20A** Tylna wycieraczka.
F15 30A** Zasilanie modułu sterującego nadwozia KL30.
F 16 20A** Zasilanie modułu sterującego nadwozia 15.
F17 20A** Pompa oleju przekładniowego (C-MAX Energi).
F18 20A** Silnik wycieraczki przedniej.
F19 5A* Układ przeciwblokujący i moduł elektronicznego programu stabilności.
F20 15 A* Klakson.
F21 5A* Wyłącznik światła stopu.
F22 5A* Monitorowanie pompy próżniowej.
F23 5A* Moduł sterujący silnika 15. Moduł sterujący układu napędowego 15. Pompa oleju przekładniowego 15.
F24 5A* Cewki przekaźników. Moduł włącznika światła.
F25 10 A* Elektroniczna pompa chłodząca silnika.
F26 5A* Elektroniczny moduł wspomagania kierownicy 15.
F27 5A* Czujnik przepływu masy powietrza.
F28 15 A* Moduł sterujący układu napędowego.
F29 10 A* Elektroniczny kompresor klimatyzacji. Grzałka o dodatnim współczynniku temperaturowym.
F30 10 A* Moduł sterujący silnika. Moduł sterujący układu napędowego.
F31 5A* Pierścień świetlny portu ładowania (C-MAX Energi).
F32 20A* Moc pojazdu 2.
F33 15 A* Moc pojazdu 4.
F34 10 A* Wtryskiwacze.
F35 10 A* Moc pojazdu 3.
F36 20A* Moc pojazdu 1.
R1 Mikroprzekaźnik Pompa próżniowa.
R2 Mikroprzekaźnik Klakson.
R3 Mikroprzekaźnik Sterowanie hybrydowym układem napędowym.
R4 Mikroprzekaźnik Przednia wycieraczka.
R5 Mikroprzekaźnik Pompa próżniowa.
R6 Mikroprzekaźnik Wycieraczka przednia i tylna wysoko-niska.
R7 Nieużywany.
R8 Przekaźnik energii Zasilanie zapłonu.
R9 Nieużywany.
R10 Nieużywany.
R11 Nieużywany.
R12 Przekaźnik energii Wentylator chłodzący.
R13 Mini przekaźnik Dmuchawa nagrzewnicy.
R14 Mini przekaźnik Przekaźnik sterujący silnika.
* Mini bezpieczniki
** Bezpieczniki kasetowe

Bagażnik

Zobacz także:  Ford Edge II (2020) - schematy bezpieczników i przekaźników

Panel bezpieczników znajduje się w bagażniku za wnęką koła po lewej stronie.

Ford C-MAX Hybrid (2016) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
F1 5A Moduł wejścia do klapy załadowczej bez użycia rąk.
F2 10 A Moduł pojazdu bez kluczyka.
F3 5A Bezkluczykowe klamki do drzwi pojazdu.
F4 25A Sterownik drzwi przedni lewy.
F5 25A Sterownik drzwi z przodu po prawej stronie.
F6 25A Sterownik drzwi tylny lewy.
F7 25A Sterownik drzwi tylnych prawych.
F8 Nieużywany.
F9 25A Silnik siedzenia kierowcy.
F10 25A Ogrzewana tylna szyba.
F11 5A Przekaźnik zapłonu.
F12 15A Moduł sterujący elektroniki akumulatora.
F13 Nieużywany.
F14 10 A Ładowarka (C-MAX Energi).
F15 Nieużywany.
F 16 Nieużywany.
F17 10 A Moduł sterujący elektroniki akumulatora.
F18 15A Moduł sterujący elektroniką akumulatora — wentylator.
F19 15A Wentylator ładowarki (C-MAX Energi).
F20 Nieużywany.
F21 15A Inteligentne złącze łącza danych.
F22 10 A Aktywna redukcja szumów.
F23 Nieużywany.
F24 30A Konwerter mocy DC/AC.
F25 25A Elektryczna klapa załadowcza.
F26 40A Ładowarka AC/DC (C-MAX Energi).
F27 20A Wylot bagażnika.
F28 Nieużywany.
F29 Nieużywany.
F30 5A Moduł wspomagania parkowania.
F31 5A Tylna kamera.
F32 5A Konwerter mocy DC/AC.
F33 Nieużywany.
F34 20A Ogrzewanie fotela kierowcy.
F35 20A Ogrzewanie fotela pasażera.
F36 Nieużywany.
F37 20A Mocny parasol przeciwsłoneczny.
F38 Nieużywany.
F39 Nieużywany.
F40 Nieużywany.
F41 Nieużywany.
F42 Nieużywany.
F43 Nieużywany.
F44 Nieużywany.
F45 5A Czujnik wilgotności.
F46 10 A System paliwowy.
R1 Przekaźnik energii Tylny przekaźnik 15.
R2 Mini przekaźnik Ogrzewana tylna szyba.
R3 Mikroprzekaźnik Drzwiczki paliwa (C-MAX Energi).
R4 Nieużywany.
R5 Nieużywany.
R6 Mikroprzekaźnik Tylna wycieraczka.

Skrzynki bezpieczników wstępnych

Zobacz także:  Ford Mustang IV (1998-2004) - schematy bezpieczników i przekaźników

Twój pojazd ma skrzynkę z bezpiecznikami wstępnymi przymocowaną do skrzynki rozdzielczej.
Druga skrzynka z bezpiecznikami wstępnymi jest podłączona do zacisku akumulatora 12 V z tyłu pojazdu. Zawierają bezpieczniki wysokoprądowe. Jeśli musisz wymienić jeden z tych bezpieczników, skontaktuj się z autoryzowanym sprzedawcą.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.