Ford C-MAX Hybrid (2014-2015) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda C-MAX Hybrid z lat: 2014, 2015. Ford C-MAX Hybrid to kompaktowy samochód typu minivan produkowany przez firmę Ford. Jest to hybrydowa wersja modelu C-MAX, która łączy w sobie zalety tradycyjnego silnika spalinowego z technologią elektryczną, aby zapewnić większą efektywność paliwową i mniejsze […]

06/17/2023
Czas czytania: 5 minut
Ford C-MAX Hybrid (2014-2015) - schematy bezpieczników i przekaźników
Wojciech
Wojciech

Spis treści

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda C-MAX Hybrid z lat: 2014, 2015.

Ford C-MAX Hybrid to kompaktowy samochód typu minivan produkowany przez firmę Ford. Jest to hybrydowa wersja modelu C-MAX, która łączy w sobie zalety tradycyjnego silnika spalinowego z technologią elektryczną, aby zapewnić większą efektywność paliwową i mniejsze emisje.

Oto kilka cech charakterystycznych Forda C-MAX Hybrid:

  1. Napęd hybrydowy: Ford C-MAX Hybrid jest wyposażony w układ hybrydowy, który składa się z benzynowego silnika spalinowego, elektrycznego silnika oraz zestawu baterii. Dzięki temu połączeniu samochód może poruszać się zarówno na silniku spalinowym, jak i na energii elektrycznej, co przyczynia się do oszczędności paliwa i redukcji emisji.
  2. Efektywność paliwowa: Dzięki zastosowaniu technologii hybrydowej, Ford C-MAX Hybrid oferuje wysoką efektywność paliwową. Samochód może przełączać się automatycznie między trybami jazdy na silniku spalinowym i elektrycznym w zależności od warunków jazdy, co przyczynia się do oszczędności paliwa i zmniejszenia emisji CO2.
  3. Przestronność i funkcjonalność: Ford C-MAX Hybrid to kompaktowy minivan, który oferuje dużą przestronność i funkcjonalność. Może pomieścić do pięciu pasażerów i zapewniać komfortową przestrzeń na przednich i tylnych siedzeniach. Dodatkowo, tylna kanapa może być składana, co zwiększa elastyczność w zakresie przestrzeni bagażowej.
  4. Zaawansowane technologie: Ford C-MAX Hybrid jest wyposażony w różne zaawansowane technologie, które mają na celu zapewnić wygodę, bezpieczeństwo i łączność. Do dostępnych opcji należą m.in. system multimedialny z dotykowym ekranem, system nawigacji, systemy wspomagające jazdę i wiele innych.
  5. Stylowy design: Ford C-MAX Hybrid ma nowoczesny i atrakcyjny wygląd. Charakteryzuje go dynamiczna linia nadwozia, muskularne proporcje i nowoczesne detale. Zestawienie aerodynamicznego designu z cechami minivana sprawia, że samochód prezentuje się nowocześnie i stylowo.

Ford C-MAX Hybrid jest odpowiednim wyborem dla osób poszukujących ekonomicznego i przyjaznego dla środowiska pojazdu, który oferuje zarówno przestronność, jak i efektywność paliwową. Dzięki hybrydowej technologii można cieszyć się komfortem jazdy i jednocześnie ograniczać emisję spalin.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

 

Zobacz także:  Ford F-250, F-350, F-450, F-550 (2017-2019) - schematy bezpieczników i przekaźników

Przedział pasażerski

Panel bezpieczników znajduje się po prawej stronie pod schowkiem (usuń spód schowka).

Ford C-MAX Hybrid (2014-2015) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
F56 20A Zasilanie pompy paliwa
F57 Nieużywany
F58 5A Nieużywany (zapasowy)
F59 5A Pasywny system antykradzieżowy
F60 10 A Oświetlenie wewnętrzne, zestaw przełączników drzwi kierowcy, oświetlenie schowka na rękawiczki, zespół przełączników konsoli górnej
F61 20A Zapalniczka do cygar, punkt zasilania w drugim rzędzie
F62 5A Moduł wycieraczek automatycznych, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne
F63 10 A Nieużywany (zapasowy)
F64 Nieużywany
F65 10 A Odblokowanie klapy tylnej
F66 20A Zasilanie odblokowania drzwi kierowcy
F67 7,5A Paszport na telefon komórkowy (C-MAX Energi), wyświetlacz wielofunkcyjny, moduł GPS, SYNC
F68 15A Nieużywany (zapasowy)
F69 5A Klaster instrumentów
F70 20A Centralny zamek i odblokowywanie zasilania
F71 10 A Głowica sterująca ogrzewaniem (klimatyzator ręczny), moduł klimatyzacji
F72 7,5A Moduł kierownicy
F73 7,5A Złącze łącza danych, zasilanie OBD II
F74 15A Zasilanie reflektora
F75 15A Zasilanie lamp przeciwmgielnych
F76 10 A Zasilanie lampy cofania
F77 20A Pompa spryskiwacza
F78 5A Wyłącznik zapłonu, przycisk Start
F79 15A Radio, włącznik świateł awaryjnych
F80 20A Nieużywany (zapasowy)
F81 5A Moc osłona przeciwsłoneczna, Zdalna antena odbiorcza
F82 20A Uziemienie pompy spryskiwacza
F83 20A Centralny zamek uziemiający
F84 20A Uziemienie odblokowania drzwi napędu
F85 7,5 A Elektroniczny 15 paszy
F86 10 A Moduł kontroli ograniczeń, wskaźnik wyłączenia poduszki powietrznej pasażera
F87 Nieużywany
F88 25A Nieużywany (zapasowy)
F89 Nieużywany

Komora silnika

Skrzynka rozdzielcza mocy znajduje się w komorze silnika.

Ford C-MAX Hybrid (2014-2015) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
F1 50A Midi Moduł wentylatora chłodzącego
F2 50A Midi Elektryczna pompa wodna
F3 50A Midi Zasilanie modułu sterującego nadwozia 1
F4 50A Midi Zasilanie modułu sterującego nadwozia 2
F5 Nieużywany
F6 Nieużywany
F7 40A** Pompa układu przeciwblokującego
F8 30 A** Zawór przeciwblokujący układu hamulcowego
F9 40A** Pompa próżniowa
F10 40A** Silnik dmuchawy nagrzewnicy
F11 30 A** Zarządzanie silnikiem
F12 Nieużywany
F13 25A** Przekaźnik modułu sterującego układu napędowego
F14 20A** Tylna wycieraczka
F15 30 A** Zasilanie modułu sterującego nadwozia KL30
F 16 20A** Zasilanie modułu sterującego nadwozia 15
F17 20A** Pompa oleju przekładniowego (C-MAX Energi)
F18 20A** Silnik wycieraczki przedniej
F19 5A* Układ przeciwblokujący i moduł elektronicznego programu stabilności
F20 15 A* klakson
F21 5A* Wyłącznik światła
F22 5A* Monitorowanie pompy próżniowej
F23 5A* Moduł sterujący silnika 15 / Moduł sterujący układu napędowego 15 / Pompa oleju przekładniowego 15
F24 5A* Cewki przekaźników, moduł wyłącznika światła
F25 10 A* Elektroniczna pompa chłodząca silnika
F26 5A* Elektroniczny moduł wspomagania kierownicy 15
F27 5A* Czujnik przepływu masy powietrza
F28 15 A* Moduł sterujący układu napędowego
F29 10 A* Elektroniczna sprężarka klimatyzacji / grzałka o dodatnim współczynniku temperaturowym
F30 10 A* Moduł sterujący silnika, moduł sterujący układu napędowego
F31 5A* Pierścień świetlny portu ładowania (C-MAX Energi)
F32 20A* Moc pojazdu 2
F33 15 A* Moc pojazdu 4
F34 10 A* Wtryskiwacze
F35 10 A* Moc pojazdu 3
F36 20A* Moc pojazdu 1
R1 Nieużywany
R2 Mikroprzekaźnik klakson
R3 Mikroprzekaźnik Sterowanie hybrydowym układem napędowym
R4 Mikroprzekaźnik Przednia wycieraczka
R5 Nieużywany
R6 Mikroprzekaźnik Wycieraczka przednia i tylna wysoka/niska
R7 Przekaźnik energii Pompa próżniowa
R8 Przekaźnik energii Zasilanie zapłonu
R9 Nieużywany
R10 Mini przekaźnik Czujnik pompy próżniowej
R11 Nieużywany
R12 Przekaźnik energii Wentylator chłodzący
R13 Mini przekaźnik Dmuchawa nagrzewnicy
R14 Mini przekaźnik Przekaźnik sterujący silnika
* Mini bezpieczniki
** Bezpieczniki kasetowe

Bagażnik

Zobacz także:  Ford Mondeo IV (2007-2010) - schematy bezpieczników i przekaźników

Panel bezpieczników znajduje się w bagażniku za wnęką koła po lewej stronie.

Ford C-MAX Hybrid (2014-2015) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
F1 5A Moduł wejścia do klapy załadowczej bez użycia rąk
F2 10 A Moduł pojazdu bez kluczyka
F3 5A Bezkluczykowe klamki do drzwi pojazdu
F4 25A Sterownik drzwi przedni lewy
F5 25A Centralka drzwi przednich prawych
F6 25A Sterownik drzwi tylny lewy
F7 25A Sterownik drzwi tylnych prawych
F8 Nieużywany
F9 25A Silnik fotela kierowcy
F10 25A Podgrzewana tylna szyba
F11 Nieużywany
F12 15A Moduł sterujący elektroniki akumulatora
F13 Nieużywany
F14 10 A Ładowarka (C-MAX Energi)
F15 Nieużywany
F 16 Nieużywany
F17 10 A Moduł sterujący elektroniki akumulatora
F18 15A Moduł sterujący elektroniki akumulatora — wentylator
F19 15A Wentylator ładowarki (C-MAX Energi)
F20 Nieużywany
F21 15A Inteligentne złącze łącza danych
F22 10 A Aktywna redukcja szumów
F23 Nieużywany
F24 30A Przetwornica mocy DC/AC
F25 25A Elektryczna klapa podnoszona
F26 40A Ładowarka AC/DC (C-MAX Energi)
F27 20A Wylot bagażnika
F28 Nieużywany
F29 Nieużywany
F30 5A Moduł wspomagania parkowania
F31 5A Tylna kamera
F32 5A Przetwornica mocy DC/AC
F33 Nieużywany
F34 20A Ogrzewanie fotela kierowcy
F35 20A Ogrzewanie fotela pasażera
F36 Nieużywany
F37 20A Mocny cień przeciwsłoneczny
F38 Nieużywany
F39 Nieużywany
F40 Nieużywany
F41 Nieużywany
F42 Nieużywany
F43 Nieużywany
F44 Nieużywany
F45 5A Czujnik wilgotności
F46 10 A System paliwowy
R1 Przekaźnik energii Tylny przekaźnik 15
R2 Mini przekaźnik Podgrzewana tylna szyba
R3 Mikroprzekaźnik Drzwiczki paliwowe (C-MAX Energi)
R4 Nieużywany
R5 Nieużywany
R6 Mikroprzekaźnik Tylna wycieraczka

Skrzynki bezpieczników wstępnych

Zobacz także:  Ford Explorer V (2017) - schematy bezpieczników i przekaźników

Twój pojazd ma skrzynkę z bezpiecznikami wstępnymi przymocowaną do skrzynki rozdzielczej.
Druga skrzynka z bezpiecznikami wstępnymi jest podłączona do zacisku akumulatora 12 V z tyłu pojazdu. Zawierają bezpieczniki wysokoprądowe. Jeśli musisz wymienić jeden z tych bezpieczników, skontaktuj się z autoryzowanym sprzedawcą.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie komentarze
    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.