Volvo V60 (2015) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Volvo V60 z lat: 2015. Volvo V60 z roku 2015 kontynuowało tradycję modelu, oferując wszechstronne kombi, które łączyło w sobie szwedzki design, zaawansowane technologie oraz innowacyjne rozwiązania bezpieczeństwa. Poniżej znajdują się kluczowe informacje na temat Volvo V60 z roku 2015: Design: W 2015 […]

09/06/2023
Czas czytania: 6 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Volvo V60 z lat: 2015.

Volvo V60 z roku 2015 kontynuowało tradycję modelu, oferując wszechstronne kombi, które łączyło w sobie szwedzki design, zaawansowane technologie oraz innowacyjne rozwiązania bezpieczeństwa. Poniżej znajdują się kluczowe informacje na temat Volvo V60 z roku 2015:

  1. Design: W 2015 roku Volvo V60 nadal prezentowało charakterystyczny, nowoczesny design. Samochód wyróżniał się smukłymi liniami nadwozia, charakterystycznym grillen z logo Volvo i starannie zaprojektowanym wnętrzem, w którym kładziono duży nacisk na jakość materiałów i wykończenie.
  2. Wersje wyposażenia: V60 był dostępny w różnych wersjach wyposażenia, które umożliwiały klientom dostosowanie samochodu do swoich indywidualnych potrzeb. Wersja R-Design nadal była dostępna i charakteryzowała się sportowym wyglądem oraz dodatkowymi usprawnieniami mechanicznymi.
  3. Silniki: Model V60 w 2015 roku oferował różne jednostki napędowe, w tym benzynowe, dieselowe oraz hybrydowe. Wersja hybrydowa Plug-in Hybrid kontynuowała dostępność, co pozwalało na korzystanie z zalet napędu elektrycznego w miejskich podróżach i oszczędzanie paliwa na trasach długodystansowych.
  4. Bezpieczeństwo: Bezpieczeństwo pozostawało priorytetem Volvo, a V60 w 2015 roku był wyposażony w liczne zaawansowane systemy bezpieczeństwa. W samochodzie znajdowały się systemy automatycznego hamowania w przypadku zagrożenia kolizją, systemy ostrzegające o opuszczeniu pasa ruchu, oraz liczne poduszki powietrzne, zapewniające ochronę pasażerom.
  5. Technologia: Model V60 wciąż oferował zaawansowane technologie, takie jak system multimedialny z ekranem dotykowym, nawigacja GPS, systemy audio wysokiej jakości oraz łączność Bluetooth. Wersje wyposażone w system Sensus Connect pozwalały na łatwe podłączanie smartfonów i korzystanie z aplikacji online.
  6. Zmiany w 2015 roku: Wizualnie V60 z roku 2015 kontynuowało charakterystyczny design i nie przeszło znaczących zmian w wyglądzie w porównaniu do poprzednich roczników. Główny nacisk nadal był kładziony na doskonałą jakość, bezpieczeństwo i innowacje.
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

 

Lokalizacja

Volvo V60 (2015) - schematy bezpieczników i przekaźników

1) Komora silnika

2) Pod schowkiem w desce rozdzielczej Skrzynka bezpieczników A (bezpieczniki ogólne)
3) Pod schowkiem w desce rozdzielczej Skrzynka bezpieczników B (bezpieczniki modułu sterującego)

Zobacz także:  Volvo S80 (2016) - schematy bezpieczników i przekaźników

Skrzynki bezpieczników znajdują się za okładziną.

4) Bagażnik (pod podłogą)

5) Zimna strefa komory silnika (tylko Start/Stop)

Komora silnika

Volvo V60 (2015) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Opis Ampery [A]
1 Wyłącznik automatyczny: centralny moduł elektryczny pod schowkiem na rękawiczki (nie używany w pojazdach z opcjonalną funkcją Start/Stop) 50
2 Wyłącznik automatyczny: centralny moduł elektryczny pod schowkiem 50
3 Wyłącznik automatyczny: centralny moduł elektryczny w bagażniku (nie używany w pojazdach z opcjonalną funkcją Start/Stop) 60
4 Wyłącznik automatyczny: centralny moduł elektryczny pod schowkiem na rękawiczki (nie używany w pojazdach z opcjonalną funkcją Start/Stop) 60
5 Wyłącznik automatyczny: centralny moduł elektryczny pod schowkiem na rękawiczki (nie używany w pojazdach z opcjonalną funkcją Start/Stop) 60
6
7
8 Szyba przednia (opcja), strona kierowcy 40
9 Wycieraczki 30
10
11 Dmuchawa układu klimatyzacji (nie używana w pojazdach z opcjonalną funkcją Start/Stop) 40
12 Szyba przednia (opcja), strona pasażera 40
13 Pompa ABS 40
14 Zawory ABS 20
15 Spryskiwacze reflektorów 20
16 Aktywne doświetlanie zakrętów — poziomowanie reflektorów (opcja) 10
17 Centralny moduł elektryczny (pod schowkiem) 20
18 ABS 5
19 Regulowana siła kierowania (opcja) 5
20 Moduł sterujący silnika (ECM), skrzynia biegów, SRS 10
21 Podgrzewane dysze spryskiwaczy (Opcja) 10
22
23 Panel oświetleniowy 5
24
25
26
27 Cewki przekaźników 5
28 Światła dodatkowe (opcja) 20
29 Klakson 15
30 Cewki przekaźników, moduł sterujący silnika (ECM) 10
31 Moduł sterujący – automatyczna skrzynia biegów 15
32 Sprężarka klimatyzacji (nie dotyczy silników 4-cylindrowych) 15
33 Cewki przekaźników A/C, cewki przekaźników w zimnej strefie komory silnika dla funkcji Start/Stop 5
34 Przekaźnik rozrusznika (nie używany w pojazdach z opcjonalną funkcją Start/Stop) 30
35 Moduł sterujący silnika (silniki 4-cylindrowe) Cewki zapłonowe (silniki 5-/6-cylindrowe), skraplacz (silniki 6-cylindrowe) 20
36 Moduł sterujący silnika (silniki 4-cyl.) 20
36 Moduł sterujący silnika (silniki 5-cyl. i 6-cyl.) 10
37 4-cyl. silniki: przepływomierz masowy, termostat, zawór EVAP 10
37 5-/6-cyl. silniki: układ wtryskowy, miernik masy powietrza (tylko silniki 6-cyl.), moduł sterujący silnika 15
38 Sprężarka klimatyzacji (silniki 5-/6-cylindrowe), zawory silnika, moduł sterujący silnika (silniki 6-cylindrowe), solenoidy (tylko silniki 6-cylindrowe bez turbosprężarki), przepływomierz masowy powietrza (tylko silniki 6-cylindrowe) ) 10
38 Zawory silnika / pompa oleju / centralnie podgrzewana sonda lambda (silniki 4-cyl.) 15
39 Podgrzewane sondy lambda przednie/tylne (silniki 4-cylindrowe), zawór EVAP (silniki 5-/6-cylindrowe), podgrzewane sondy lambda (silniki 5-/6-cylindrowe) 15
40 Pompa olejowa (automatyczna skrzynia biegów)/nagrzewnica skrzyni korbowej (silniki 5-cyl.) 10
40 Cewki zapłonowe 15
41 Wykrywanie wycieku paliwa (silniki 5-/6-cyl.), moduł sterujący żaluzji chłodnicy (silniki 5-cyl.) 5
41 Wykrywanie wycieku paliwa, przekaźnik klimatyzacji (silniki 4-cyl.) 15
42 Pompa płynu chłodzącego (silniki 4-cyl.) 50
43 Wentylator chłodnicy (silniki 4/5-cyl.) 60
43 Wentylator chłodnicy (silniki 6-cyl.) 80
44 Wspomaganie kierownicy 100
Zobacz także:  Volvo S60 (2008) - schematy bezpieczników i przekaźników
Bezpieczniki 16 – 33 i 35 – 41 można wymienić w dowolnym momencie, gdy jest to konieczne.
Bezpieczniki 1–15, 34 i 42–44 to przekaźniki/wyłączniki automatyczne, które powinny być wyjmowane lub wymieniane wyłącznie przez przeszkolonego i wykwalifikowanego technika serwisu Volvo.

Pod schowkiem na rękawiczki (skrzynka bezpieczników A)

Volvo V60 (2015) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Opis Ampery [A]
1 Wyłącznik automatyczny systemu audio-nawigacyjnego i bezpieczników 16-20 40
2 Spryskiwacze szyb 25
3
4
5
6 Napęd bezkluczykowy (opcja) (klamki drzwi) 5
7
8 Sterowanie w drzwiach kierowcy 20
9 Elementy sterujące w drzwiach pasażera z przodu 20
10 Elementy sterujące w prawych tylnych drzwiach pasażera 20
11 Elementy sterujące w lewych tylnych drzwiach pasażera 20
12 Napęd bezkluczykowy (opcja) 7,5
13 Elektrycznie sterowany fotel kierowcy (Opcja) 20
14 Elektrycznie sterowany przedni fotel pasażera (Opcja) 20
15
16 Moduł sterujący systemu audio-nawigacyjnego 5
17 System informacyjno-rozrywkowy: wzmacniacz, radio satelitarne SiriusXM™ (opcja) 10
18 System informacyjno-rozrywkowy 15
19 Zestaw głośnomówiący Bluetooth 5
20
21 Elektrycznie sterowany szyberdach (opcja), dodatkowe oświetlenie, czujnik układu klimatyzacji 5
22 Gniazda 12 V w konsoli między fotelami 15
23 Podgrzewane tylne siedzenie (opcja) (po stronie pasażera) 15
24 Podgrzewane tylne siedzenie (Opcja) (po stronie kierowcy) 15
25
26 Podgrzewany przedni fotel pasażera (Opcja) 15
27 Podgrzewany fotel kierowcy (Opcja) 15
28 Wspomaganie parkowania (opcja), moduł sterujący zaczepu przyczepy (opcja), kamera wspomagania parkowania (opcja), system informacji o martwym polu (BLIS) (opcja) 5
29 Moduł sterujący napędu na wszystkie koła (opcja). 15
30 Aktywny system podwozia (Opcja) 10
Zobacz także:  Volvo XC90 (2011) - schematy bezpieczników i przekaźników

Pod schowkiem na rękawiczki (skrzynka bezpieczników B)

Volvo V60 (2015) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Opis Ampery [A]
1 Wycieraczka tylnej klapy 15
2
3 Przednie dodatkowe oświetlenie, sterowanie elektrycznie sterowanymi szybami w drzwiach kierowcy, elektrycznie sterowane fotele (opcja), bezprzewodowy system sterowania HomeLInk® (opcja) 7,5
4 Tablica przyrządów 5
5 Adaptacyjny tempomat/ostrzeżenie przed kolizją (opcja) 10
6 Oświetlenie dodatkowe, czujnik deszczu (opcja) 7,5
7 Moduł kierownicy 7,5
8 Centralny zamek: pokrywa wlewu paliwa 10
9 Elektrycznie podgrzewana kierownica (Opcja) 15
10 Elektrycznie podgrzewana przednia szyba (Opcja) 15
11 Odblokowanie tylnej klapy 10
12 Elektrycznie składane zewnętrzne zagłówki tylnych siedzeń (Opcja) 10
13 Pompa paliwowa 20
14 Panel kontrolny systemu klimatyzacji 5
15
16 Alarm, pokładowy system diagnostyczny 5
17
18 System poduszek powietrznych, czujnik masy pasażera 10
19 System ostrzegania przed kolizją (opcja) 5
20 Pedał przyspieszenia, funkcja automatycznego przyciemniania lusterek, podgrzewane tylne siedzenia (opcja) 7,5
21
22 Światła stopu 5
23 Elektrycznie sterowany szyberdach (opcja) 20
24 Immobilizer 5

Bagażnik

Volvo V60 (2015) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Opis Ampery [A]
1 Elektryczny hamulec postojowy (lewa strona) 30
2 Elektryczny hamulec postojowy (prawa strona) 30
3 Ogrzewana tylna szyba 30
4 Gniazdo przyczepy 2 (opcja) 15
5
6
7 Gniazdo 12 V w przestrzeni ładunkowej 15
8
9
10
11
12 Gniazdo przyczepy 1 (opcja) 40
13

Zimna strefa komory silnika

Volvo V60 (2015) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Opis Ampery [A]
A1 Wyłącznik automatyczny: centralny moduł elektryczny w komorze silnika 175
A2 Wyłącznik automatyczny: skrzynki bezpieczników pod schowkiem na rękawiczki, centralny moduł elektryczny w bagażniku 175
1
2 Wyłącznik automatyczny: skrzynka bezpieczników B pod schowkiem 50
3 Wyłącznik automatyczny: skrzynka bezpieczników A pod schowkiem na rękawiczki 60
4 Wyłącznik automatyczny: skrzynka bezpieczników A pod schowkiem na rękawiczki 60
5 Wyłącznik automatyczny: centralny moduł elektryczny w bagażniku 60
6 Dmuchawa układu klimatyzacji 40
7
8
9 Przekaźnik rozrusznika 30
10 Dioda wewnętrzna 50
11 Akumulator pomocniczy 70
12 Centralny moduł elektryczny: napięcie odniesienia akumulatora pomocniczego, punkt ładowania akumulatora pomocniczego 15
Bezpieczniki A1, A2 i 1–11 są przekaźnikami/wyłącznikami automatycznymi i powinny być wyjmowane lub wymieniane wyłącznie przez przeszkolonego i wykwalifikowanego technika serwisu Volvo.
Bezpiecznik 12 można wymienić w dowolnym momencie, gdy jest to konieczne.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.