W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Volvo V40 z lat: 2015.
olvo V40 z 2015 roku to kompaktowy samochód osobowy, który kontynuował tradycję marki Volvo w segmencie kompaktowych pojazdów. Oto kilka kluczowych informacji na temat Volvo V40 z 2015 roku:
- Design: Volvo V40 z 2015 roku charakteryzuje się nowoczesnym i atrakcyjnym designem, który jest typowy dla nowszych modeli marki. Samochód posiadał smukłą sylwetkę hatchbacka z charakterystycznymi liniami nadwozia i dynamicznie wyglądającym przodem. To znacznie bardziej nowoczesny wygląd w porównaniu do wcześniejszych generacji modelu V40.
- Bezpieczeństwo: Jak zawsze, bezpieczeństwo było priorytetem marki Volvo, a V40 z 2015 roku wyróżniało się zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa. Samochód był wyposażony w wiele systemów wspomagających kierowcę, takich jak system ostrzegania przed kolizją z automatycznym hamowaniem, kontrola pasa ruchu, monitorowanie martwego pola i wiele innych.
- Silniki: Volvo V40 z 2015 roku oferowało różne opcje silników, w zależności od regionu i rynku. W gamie jednostek napędowych znajdowały się benzynowe i dieselowe silniki o różnych pojemnościach i mocach. Istniała także wersja V40 T5, która była bardziej sportową odmianą wyposażoną w mocniejszy silnik.
- Wyposażenie i komfort: Wnętrze Volvo V40 z tego okresu było starannie zaprojektowane i wyposażone w zaawansowane rozwiązania technologiczne. Kierowcy i pasażerowie mogli cieszyć się komfortowymi fotelami, systemem multimedialnym z nawigacją, klimatyzacją, elektrycznie sterowanymi szybami i lusterkami oraz wieloma innymi udogodnieniami.
- Popularność: Volvo V40 z 2015 roku cieszyło się popularnością w segmencie kompaktowych samochodów na rynku europejskim i światowym. To był samochód, który oferował zarówno styl, jak i funkcjonalność, przyciągając klientów poszukujących kompaktowego pojazdu premium.
- wyjmij kluczyk ze stacyjki
- sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
- zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Umiejscowienie centralek elektrycznych
Rozmieszczenie centralek elektrycznych w samochodzie z kierownicą po lewej stronie. W samochodzie z kierownicą po prawej stronie centralka elektryczna pod schowkiem podręcznym znajduje się po przeciwnej stronie.
1 | Komora silnika |
2 | Pod schowkiem podręcznym |
3 | Pod prawym przednim fotelem |
Bezpieczniki w komorze silnikowej
Bezpieczniki w komorze silnikowej zabezpieczają między innymi funkcje silnika i hamulców.
Po wewnętrznej stronie pokrywy znajdują się szczypce, które ułatwiają procedurę wyjmowania i wkładania bezpieczników.
W skrzynce bezpieczników znajdują się także bezpieczniki zapasowe.
Dostęp do bezpieczników można uzyskać po zdjęciu pokrywy zamontowanej na akumulatorze rozruchowym oraz pokrywy centralki elektrycznej.
Odciągnąć na zewnątrz zaczepy po bokach pokrywy na akumulatorze rozruchowym.
Podnieść pokrywę prosto do góry.
Odciągnąć na zewnątrz zaczep z boku centralki elektrycznej.
Obrócić pokrywę w górę, by zwolnić zaczepy (1).
Otworzyć pokrywę w kierunku silnika, by uzyskać dostęp do bezpieczników.
- Pozycje 7-18 są bezpiecznikami typu „JCASE”, których wymianę należy zlecić warsztatowi
- Bezpieczniki 19-45 i 47-48 są typu „Mini Fuse”.
Numer | Opis | Ampery [A] |
7 | Pompa w układzie ABS | 40 |
8 | Zawory ABS | 30 |
9 | Spryskiwacze reflektorów | 20 |
10 | Dmuchawa w układzie wentylacji | 40 |
11 | – | – |
12 | Bezpiecznik główny dla bezpieczników 32-36 | 30 |
13 | – | – |
14 | Elektrycznie ogrzewana przednia szyba, prawa strona | 40 |
15 | – | – |
16 | Elektrycznie ogrzewana przednia szyba, lewa strona | 40 |
17 | Nagrzewnica postojowa | 20 |
18 | Wycieraczki szyby przedniej | 20 |
19 | Centralny moduł elektroniczny, napięcie odniesienia akumulatora pomocniczego | 5 |
20 | Sygnał dźwiękowy | 15 |
21 | Światło hamowania | 5 |
22 | – | – |
23 | Sterowanie reflektorami | 5 |
24 | Wewnętrzne cewki przekaźników | 5 |
25 | Gniazdo 12 V w konsoli między fotelami, przód | 15 |
26 | Moduł sterujący skrzyni biegów | 15 |
27 | Sprzęgło elektromagnetyczne klimatyzacji (5-cyl. silnik benzynowy 1,6 l) | 15 |
28 | Gniazdo 12 V w konsoli między fotelami, tył | 15 |
29 | Czujnik klimatu, silniczki przepustnic wlotów powietrza | 7,5 |
30 | Moduł sterujący silnika (4-cyl. silnik 2,0 l, silnik 5-cyl.) | 5 |
31 | Fotel z elektryczną regulacją, prawy | 20 |
32 | Cewka przekaźnika wentylatora chłodzącego (silnik 4-cyl. 1,6 l, 5-cyl. silnik wysokoprężny), sondy lambda (4-cyl. silnik benzynowy 1,6 l), masowy przepływomierz powietrza (silnik wysokoprężny 1,6 l, 5-cyl. silnik wysokoprężny), zawór obejściowy chłodzenia układu EGR (silnik wysokoprężny 1,6 l), cewka obejścia chłodzenia układu EGR (5-cyl. silnik wysokoprężny), zawór regulacyjny przepływu paliwa (5-cyl. silnik wysokoprężny), zawór regulacyjny ciśnienia paliwa (5-cyl. silnik wysokoprężny) | 10 |
Sondy lambda (4-cyl. silnik 2,0 l), cewka przekaźnika wentylatora chłodzącego (4-cyl. silnik 2,0 l) | 15 | |
Cewka przekaźnika wentylatora chłodzącego (5-cyl. silnik benzynowy), sondy lambda (5-cyl. silnik benzynowy) | 20 | |
33 | Pompa oleju automatycznej skrzyni biegów (silnik 5-cyl.), masowy przepływomierz powietrza (silnik benzynowy 1,6 l, 5-cyl. silnik benzynowy), zawór EVAP (silnik benzynowy 1,6 l), zawory (4-cyl. silnik 2,0 l, 5-cyl. silnik benzynowy), solenoidy (5-cyl. silnik benzynowy), grzałka wentylacji skrzyni korbowej (5-cyl. silnik benzynowy), silnik sterujący turbosprężarki (silnik wysokoprężny 1,6 l), zawór regulacyjny przepływu paliwa (silnik wysokoprężny 1,6 l), moduł sterujący żaluzji chłodnicy (silnik wysokoprężny 1,6 l), zawór elektromagnetyczny chłodzenia tłoków (5-cyl. silnik wysokoprężny), zawór sterujący turbosprężarki (5-cyl. silnik wysokoprężny), czujnik poziomu oleju (5-cyl. silnik wysokoprężny), sprężarka klimatyzacji (4-cyl. silnik 2,0 l, 5-cyl. silnik wysokoprężny), pompa oleju (4-cyl. silnik 2,0 l), zawór chłodzenia układu klimatyzacji (4-cyl. silnik wysokoprężny 2,0 l), cewki przekaźników funkcji Start/Stop | 10 |
34 | Zawory (silnik benzynowy 1,6 l), solenoidy (silnik benzynowy 1,6 l), wtryskiwacze (5-cyl. silnik benzynowy), sonda lambda (5-cyl. silnik wysokoprężny), grzałka wentylacji skrzyni korbowej (5-cyl. silnik wysokoprężny) | 10 |
Zawór (4-cyl. silnik wysokoprężny 2,0 l), zawór EVAP (4-cyl. silnik benzynowy 2,0 l), grzałka wentylacji skrzyni korbowej (4-cyl. silnik benzynowy 2,0 l), moduł sterujący silnika (4-cyl. silnik 2,0 l), masowy przepływomierz powietrza (4-cyl. silnik 2,0 l), termostat (4-cyl. silnik benzynowy 2,0 l), pompa chłodzenia EGR (4-cyl. silnik wysokoprężny 2,0 l), moduł sterujący podgrzewania wstępnego silnika (4-cyl. silnik wysokoprężny 2,0 l) | 15 | |
35 | Cewki zapłonowe (silnik benzynowy 1,6 l, 5-cyl. silnik benzynowy) | 10 |
Cewki zapłonowe (4-cyl. silnik benzynowy 2,0 l), podgrzewacz filtra paliwa (silnik wysokoprężny 1,6 l, 5-cyl. silnik wysokoprężny), moduł sterujący podgrzewania wstępnego silnika (5-cyl. silnik wysokoprężny) | 15 | |
Podgrzewacz filtra paliwa (4-cyl. silnik wysokoprężny 2,0 l) | 25 | |
36 | Moduł sterujący silnika (silnik 1,6 l) | 10 |
Moduł sterujący silnika (4-cyl. silnik 2,0 l, silnik 5-cyl.), jednostka przepustnicy (5-cyl. silnik benzynowy) | 15 | |
37 | Układ ABS | 5 |
38 | Moduł sterujący silnika, moduł sterujący skrzyni biegów, poduszki powietrzne | 7,5 |
39 | Regulacja pionowego ustawienia świateł | 10 |
40 | Elektryczne wspomaganie kierownicy | 5 |
41 | Centralny moduł elektroniczny | 15 |
42 | – | – |
43 | – | – |
44 | Układ ostrzegania o ryzyku kolizji | 5 |
45 | Czujnik pedału przyspieszenia | 5 |
46 | Punkt ładowania, akumulator pomocniczy | – |
47 | – | – |
48 | Pompa płynu chłodzącego (gdy brak nagrzewnicy postojowej) | 10 |
Bezpieczniki pod schowkiem podręcznym
Bezpieczniki pod schowkiem podręcznym zabezpieczają między innymi funkcje poduszek powietrznych oraz oświetlenia kabiny pasażerskiej.
Bezpieczniki są typu „Mini Fuse”.
Numer | Opis | Ampery [A] |
56 | Pompa paliwowa | 20 |
57 | – | – |
58 | Wycieraczka tylnej szyby | 15 |
59 | Wyświetlacz w konsoli sufitowej (sygnalizacja niezapięcia pasów bezpieczeństwa/wskaźnik czołowej poduszki powietrznej pasażera) | 5 |
60 | Oświetlenie wewnętrzne, konsola sufitowa z wyłącznikami przednich lampek oświetlenia do czytania i oświetlenia kabiny; fotele z elektryczną regulacją | 7,5 |
61 | Elektryczna roleta szyby dachowej | 10 |
62 | Czujnik deszczu, przyciemnianie lusterka wstecznego, czujnik wilgoci | 5 |
63 | Układ ostrzegania o ryzyku kolizji | 5 |
64 | – | – |
65 | Otwieranie drzwi bagażnika | 10 |
66 | – | – |
67 | Pozycja rezerwowa 3, napięcie stałe | 5 |
68 | Blokada kierownicy | 15 |
69 | Zespół wskaźników | 5 |
70 | Centralny zamek, klapka wlewu paliwa | 10 |
71 | Panel sterujący klimatyzacji | 7,5 |
72 | Moduł elektroniczny kierownicy | 7,5 |
73 | Syrena; złącze transmisji danych OBDII | 5 |
74 | Światła drogowe | 15 |
75 | – | – |
76 | Światło cofania | 7,5 |
77 | Wycieraczki przedniej szyby, wycieraczka tylnej szyby | 20 |
78 | Immobilizer | 5 |
79 | Pozycja rezerwowa 1, napięcie stałe | 15 |
80 | Pozycja rezerwowa 2, napięcie stałe | 20 |
81 | Czujnik ruchu autoalarmu , odbiornik nadajnika zdalnego sterowania | 5 |
82 | Wycieraczki przedniej szyby, wycieraczka tylnej szyby | 20 |
83 | Centralny zamek, klapka wlewu paliwa | 10 |
84 | Otwieranie drzwi bagażnika | 10 |
85 | Elektryczna nagrzewnica wspomagająca, przycisk podgrzewania tylnych siedzeń | 7,5 |
86 | Poduszki powietrzne, poduszka powietrzna chroniąca pieszych | 7,5 |
87 | Pozycja rezerwowa 4, napięcie stałe | 7,5 |
88 | – | – |
89 | – | – |
Bezpieczniki – pod prawym przednim fotelem
Bezpieczniki pod prawym przednim fotelem zabezpieczają między innymi system Infotainment oraz funkcje przyczepy.
- Pozycje 24-28 są bezpiecznikami typu „JCASE”, których wymianę należy zlecić warsztatowi
- Bezpieczniki 1-23 i 29-46 są typu „Mini Fuse”.
Numer | Opis | Ampery [A] |
1 | – | – |
2 | System bezkluczykowy | 10 |
3 | Klamka drzwi (funkcja Keyless) | 5 |
4 | Panel sterowania, lewe drzwi przednie | 25 |
5 | Panel sterowania, prawe drzwi przednie | 25 |
6 | Panel sterowania, lewe drzwi tylne | 25 |
7 | Panel sterowania, prawe drzwi tylne | 25 |
8 | Bezpiecznik główny dla bezpieczników 12-16: system audio-telefoniczny | 25 |
9 | Fotel z elektryczną regulacją, lewy | 20 |
10 | – | – |
11 | Wewnętrzna cewka przekaźnika | 5 |
12 | Jednostka sterująca systemu audio (wzmacniacz), sygnał do diagnostyki | 5 |
13 | – | – |
14 | System telematyczny, Bluetooth | 5 |
15 | Moduł sterujący systemu audio lub moduł sterujący systemu Sensus, moduł sterujący systemu Infotainment lub ekran | 15 |
16 | Radio cyfrowe, TV | 7,5 |
17 | Gniazdo 12 V w bagażniku | 15 |
18 | – | – |
19 | – | – |
20 | – | – |
21 | – | – |
22 | – | – |
23 | Gniazdo elektryczne przyczepy 2 | 20 |
24 | Jednostka sterująca systemu audio (wzmacniacz) | 30 |
25 | – | – |
26 | Gniazdo elektryczne przyczepy 1 | 40 |
27 | Ogrzewanie szyby tylnej | 30 |
28 | – | – |
29 | Układ monitorujący martwe pola widoczności (BLIS) | 5 |
30 | Wspomaganie parkowania z czujnikami odległości | 5 |
31 | Wspomaganie parkowania | 5 |
32 | – | – |
33 | – | – |
34 | Podgrzewanie fotela, przód po stronie kierowcy | 15 |
35 | Podgrzewanie fotela, przód po stronie pasażera | 15 |
36 | – | – |
37 | – | – |
38 | – | – |
39 | Podgrzewanie prawego tylnego siedzenia | 15 |
40 | Podgrzewanie lewego tylnego siedzenia | 15 |
41 | – | – |
42 | – | – |
43 | – | – |
44 | – | – |
45 | – | – |
46 | – | – |