W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Volkswagena Golfa VI z lat: 2008, 2009, 2010, 2011, 2012 i 2013. Volkswagen Golf VI to szósta generacja kultowego modelu Volkswagena, który zadebiutował na rynku w 2008 roku. Samochód ten, jak wiele innych modeli Golf, zyskał sobie wielu fanów dzięki swojemu wyjątkowemu stylowi, […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Volkswagena Golfa VI z lat: 2008, 2009, 2010, 2011, 2012 i 2013.
Volkswagen Golf VI to szósta generacja kultowego modelu Volkswagena, który zadebiutował na rynku w 2008 roku. Samochód ten, jak wiele innych modeli Golf, zyskał sobie wielu fanów dzięki swojemu wyjątkowemu stylowi, niezawodności i doskonałej jakości wykonania. W tym artykule omówimy najważniejsze cechy, jakie charakteryzują Golfa VI.
Styl i projektowanie
Volkswagen Golf VI wprowadził wiele ulepszeń stylistycznych względem poprzedniej wersji modelu. Nowe reflektory przednie i tylne, grilla chłodnicy i nowe linie nadwozia sprawiły, że auto prezentowało się bardziej sportowo i wyraziście. W porównaniu z poprzednią generacją, VW Golf VI był dłuższy, niższy i szerszy, co zwiększyło przestrzeń dla pasażerów i bagażu.
Wnętrze i wyposażenie
Wnętrze Golfa VI zostało odświeżone i zmodernizowane w stosunku do poprzedniego modelu. Wykorzystano wytrzymałe materiały o wysokiej jakości, które zapewniają komfort jazdy. Przestrzeń pasażerska jest bardziej przestronna, a fotel kierowcy został zaprojektowany z myślą o wygodzie i ergonomii.
W standardzie, Golf VI wyposażony był w wiele funkcjonalnych rozwiązań, takich jak automatyczna klimatyzacja, system audio z radionami CD i MP3, centralny zamek, elektrycznie sterowane lusterka i szyby oraz wielofunkcyjną kierownicę. Dostępne były również dodatkowe opcje wyposażenia, takie jak skórzana tapicerka, podgrzewane siedzenia, system nawigacji satelitarnej i wiele innych.
Silniki i osiągi
Volkswagen Golf VI był dostępny z szerokim wyborem silników benzynowych i diesla. Silniki benzynowe o pojemności od 1.2 do 2.0 litrów, dostarczały mocy od 85 do 270 KM, a silniki diesla od 1.6 do 2.0 litrów, dostarczały mocy od 90 do 170 KM. Najmocniejsze wersje osiągały 0-100 km/h w czasie około 6 sekund, a ich prędkość maksymalna przekraczała 240 km/h. Dostępne były również wersje z napędem na cztery koła i automatyczną skrzynią biegów.
Bezpieczeństwo i technologia
Volkswagen Golf VI był wyposażony w szereg systemów bezpieczeństwa i technologicznych, które miały na celu zapewnić jak najwyższy poziom ochrony kierowcy i pasażerów. W standardzie oferowano system ABS.
Przedział pasażerski
Skrzynka bezpiecznikowa
Znajduje się na końcu deski rozdzielczej po stronie kierowcy, za osłoną ochronną.

Opis
| F1 | (10A) Złącze DLC, jednostka sterująca silnika, przekaźnik pracy nagrzewnicy dodatkowej, ściemniacz przełączników i zestawu wskaźników, regulacja zasięgu reflektorów, jednostka tempomatu adaptacyjnego, przełącznik świateł hamowania |
| F2 | (5A) ABS, ESP, jednostka sterująca zestawu wskaźników, jednostka sterująca silnika, przekaźnik rozrusznika, jednostka sterująca wspomagania kierownicy, jednostka sterująca wykrywania przyczepy |
| F3 | (5A) Moduł sterujący poduszki powietrznej |
| F4 | (5A) Czujnik poziomu i temperatury oleju, czujnik wysokiego ciśnienia, czujnik poziomu i temperatury oleju silnikowego, przycisk dezaktywacji ASR i ESP, przycisk wskaźnika ciśnienia w oponach, jednostka sterująca poduszki powietrznej |
| F5 | (10A) Moduł sterujący lewego reflektora |
| F6 | (10A) Moduł sterowania prawym reflektorem |
| F7 | rezerwa |
| F8 | rezerwa |
| F9 | rezerwa |
| F10 | rezerwa |
| F11 | rezerwa |
| F12 | (10A) Moduł sterowania drzwiami (kierowca), moduł sterowania drzwiami (pasażer), centralny zamek |
| F13 | (10A) Gniazdo diagnostyczne, włącznik światła, czujnik deszczu i światła, włącznik świateł przeciwmgielnych |
| F14 | (10A) Włącznik świateł hamowania (czujnik położenia pedału hamulca), sterownik automatycznej skrzyni biegów, sterownik Climatronic |
| F15 | (20A) Przycisk odblokowujący, klapa tylna / uchwyt klapy tylnej, jednostka sterująca zasilaniem pokładowym, centralny zamek |
| F 16 | (10A) Kamera cofania |
| F17 | (5/10A) System audio, czujnik przechyłu, syrena alarmowa, przekaźnik sygnału |
| F18 | rezerwa |
| F19 | (5A) Rejestrator danych o awarii, jednostka sterująca ogranicznika prędkości silnika |
| F20 | (20A) Moduł kontroli autoryzacji wejścia i uruchomienia, stabilizator napięcia |
| F21 | (10A) Elektroniczny moduł sterujący blokadą kolumny kierownicy |
| F22 | (40A) Wentylator nawiewny |
| F23 | (30A) Elektryczne szyby, moduł sterowania drzwiami |
| F24 | (20A) Pokładowa jednostka sterująca zasilaniem |
| F25 | (25A) Wielofunkcyjny moduł sterujący (nagrzewnica tylnej szyby, jednostka sterująca klimatyzatora, nagrzewnica i przełącznik wyboru trybu pracy) |
| F26 | (30A) Moduł sterowania tylnymi drzwiami i podnośniki szyb |
| F27 | (15A) Zarządzanie silnikiem (pompa paliwowa) |
| F28 | (15A) Stabilizator napięcia, jednostka główna |
| F29 | rezerwa |
| F30 | (20A) Moduł sterowania automatyczną skrzynią biegów |
| F31 | (20A) Pompa próżniowa hamulca |
| F32 | (30A) Falownik z gniazdem, 12 V – 230 V |
| F33 | (25A) Szyberdach |
| F34 | (15A) Fotele elektryczne |
| F35 | (10A) Elektroniczny moduł sterujący tłumieniem |
| F36 | (20A) Spryskiwacze reflektorów |
| F37 | (30A) Podgrzewane siedzenia |
| F38 | (20A) Przekaźnik klaksonu, alarm przeciwkradzieżowy, centralna jednostka sterująca systemu wygody |
| F39 | – |
| F40 | (40A) Ogrzewanie/klimatyzator |
| F41 | (15A) Silnik do czyszczenia szkła |
| F42 | (20A) Zapalniczka, gniazdo 12V |
| F43 | (15A) Moduł sterujący przyczepy |
| F44 | (20A) Moduł sterujący przyczepy |
| F45 | (15A) Moduł sterujący przyczepy |
| F46 | rezerwa |
| F47 | (5A) Moduł sterowania klastrem instrumentów |
| F48 | (5A) Jednostka sterująca elektroniką telefonu komórkowego, stabilizator napięcia, czujnik pola magnetycznego do kompasu |
| F49 | rezerwa |
Skrzynka przekaźnikowa
Znajduje się pod samą deską rozdzielczą, za tapicerką.
Schemat górnej skrzynki przekaźnikowej

Ogólny opis funkcji realizowanych przez jednostkę sterującą zasilaniem pokładowym:
Sterowanie obwodami przekaźników,
Sterowanie urządzeniami oświetleniowymi,
Rozdział mocy pomiędzy odbiornikami,
Sterowanie wycieraczkami przedniej szyby (przez LIN),
Sterowanie czujnikami deszczu i światła,
Włączenie sygnału dźwiękowego ,
Sterowanie podgrzewanymi szybami, przednią i tylną szybą,
Zapisywanie ustawień osobistych,
Zarządzanie systemem monitoringu wnętrza, czujnikami przechyłu i alarmami antywłamaniowymi,
Wygodne zamykanie/odblokowywanie,
Zdalne sterowanie (wbudowana antena),
Centralny zamek (sterowanie zamkami, drzwiami, włazy i osłony),
System monitorowania ciśnienia w oponach (oddzielny moduł logiczny z adresem diagnostycznym) ,
Sterowanie centralkami drzwi,
Oświetlenie dla ruchu w ciągu dnia,
Statyczny system oświetlenia adaptacyjnego.
Komora silnika
Znajduje się po lewej stronie przestrzeni podbrzusza i przykryta pokrowcem ochronnym. Składa się z dwóch części: 1 – skrzynka przekaźników i bezpieczników oraz 2 – skrzynka bezpieczników dużej mocy.
Skrzynka bezpieczników i przekaźników
Opis
| R1 | Przekaźnik ECU/przekaźnik wentylatora |
| R2 | Przekaźnik pompy dmuchawy powietrza / Przekaźnik sterowania automatyczną skrzynią biegów |
| 1 | (30A) Silnik wycieraczek |
| 2 | (30A) Jednostka mechatroniczna skrzyni biegów |
| 3 | (20A) Pokładowa jednostka sterująca zasilaniem |
| 4 | (20A) Moduł sterujący ABS |
| 5 | (15A) Moduł sterujący skrzyni biegów (ECM) |
| 6 | (5A) Panel przyrządów, moduł sterujący kolumny kierownicy |
| 7 | (40A) Przekaźnik zasilania kl. 15 |
| 8 | (15A) System audio, jednostka główna (25A) Stabilizator napięcia |
| 9 | (5A) Jednostka sterująca telefonem |
| 10 | (5A/10A) Elektroniczna jednostka sterująca silnika, przekaźnik mocy Motronic |
| 11 | (20A) Jednostka sterująca nagrzewnicy dodatkowej, przekaźnik nagrzewnicy dodatkowej |
| 12 | (5A) magistrala danych CAN, jednostka sterująca bramy; |
| 13 | (15A / 30A) Elektroniczna jednostka sterująca silnika |
| 14 | (20A) Pompa wspomagająca paliwo, zapłon |
| 15 | (5A/10A) Przekaźnik świec żarowych, przekaźnik pompy paliwa, sonda lambda |
| 16 | (30A) Lampy i reflektory – prawa strona |
| 17 | (15A) Klakson |
| 18 | (30A) System audio, wzmacniacz |
| 19 | (30A) Wycieraczka i spryskiwacz przedniej szyby |
| 20 | (10A) Pompa obiegowa chłodziwa (20A) Zawór regulacji ciśnienia paliwa |
| 21 | (10A / 15A) Grzałka sondy lambda, Silnik centralnego zamka w przednich drzwiach pasażera (20A) Pompa próżniowa hamulca |
| 22 | (5A) Przełącznik pozycji pedału sprzęgła |
| 23 | (5A/10A/15A) System zarządzania silnikiem |
| 24 | (10A) System zarządzania silnikiem (przekaźnik pompy, wtryskiwacze itp.) |
| 25 | (40A) jednostka sterująca ABS |
| 26 | (30A) Światła i reflektory – lewa strona, pokładowa jednostka sterująca zasilaniem |
| 27 | (40/50A) Jednostka sterująca świec żarowych, silnik pompy powietrza wtórnego |
| 28 | (30A) Zacisk 15 przekaźnik zasilania 2 |
| 29 | (50A) Bezpiecznik termiczny 1 do regulacji fotela kierowcy |
| 30 | (50A) Przekaźnik do rozładowania styk X |
Skrzynka bezpiecznikowa
Typ 1

Opis
Typ 2

Opis
Brak komentarzy.