W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy 2 II DE z lat: 2014. Mazda 2 II DE jest drugą generacją popularnego miejskiego samochodu produkowanego przez japońską firmę Mazda. Model ten został wprowadzony na rynek w 2007 roku i zyskał dużą popularność ze względu na swoje kompaktowe rozmiary, atrakcyjny wygląd […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy 2 II DE z lat: 2014.
Mazda 2 II DE jest drugą generacją popularnego miejskiego samochodu produkowanego przez japońską firmę Mazda. Model ten został wprowadzony na rynek w 2007 roku i zyskał dużą popularność ze względu na swoje kompaktowe rozmiary, atrakcyjny wygląd oraz dynamiczną charakterystykę jazdy.
Wygląd zewnętrzny Mazdy 2 II DE charakteryzuje się dynamicznymi liniami, przyciągającymi uwagę szczegółami i agresywnie stylizowanymi reflektorami. Design ten wprowadził świeżą i nowoczesną estetykę do segmentu małych samochodów, co było bardzo pozytywnie odebrane przez klientów.
Mazda 2 II DE była dostępna w różnych wersjach nadwozia, w tym jako hatchback i sedan, co dawało klientom większy wybór w zależności od ich preferencji i potrzeb.
Wnętrze Mazdy 2 II DE odznaczało się solidną jakością wykonania, ergonomicznym układem deski rozdzielczej oraz dobrymi materiałami używanymi do wykończenia. W kabinie zapewniano również odpowiednio dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów, jak na samochód tego segmentu.
W zakresie napędu Mazda 2 II DE oferowała różne jednostki silnikowe, w tym benzynowe i wysokoprężne, które były stosunkowo ekonomiczne i dostarczały wystarczającej mocy do płynnego poruszania się w mieście i na krótszych trasach.
W 2010 roku Mazda przeprowadziła drobną modernizację, wprowadzając kilka ulepszeń w designie i wyposażeniu. Wprowadzone zmiany pozytywnie wpłynęły na odbiór samochodu wśród klientów.
Podsumowując, Mazda 2 II DE była udanym modelem, który oferował ekonomiczną i dynamiczną jazdę w atrakcyjnym opakowaniu. Dla osób szukających miejskiego auta o nowoczesnym wyglądzie, dobrej jakości wnętrzu i przyjemnej charakterystyce jazdy, ten model stanowił ciekawą propozycję w swojej klasie.
Układ
Opis
1 | Elektroniczna jednostka sterująca ABS |
2 | Rezystor silnika dmuchawy nagrzewnicy / klimatyzacji – pod deską rozdzielczą |
3 | Elektroniczna jednostka sterująca klimatyzacją |
4 | Jednostka sterująca przeciwkradzieżowa |
5 | Akumulator |
6 | Złącze diagnostyczne (DLC) |
7 | Elektroniczna jednostka sterująca silnika |
8 | Rezystor silnika wentylatora chłodzącego — w pobliżu radiatora |
9 | Skrzynka bezpieczników / przekaźników, komora silnika 1 |
10 | Skrzynka bezpieczników / przekaźników, komora silnika 2 |
11 | Skrzynka bezpieczników / przekaźników, komora silnika 3-diesel |
12 | Skrzynka bezpieczników / przekaźników, tablica przyrządów |
13 | Sygnał dźwiękowy 1 |
14 | Sygnał dźwiękowy 2 |
15 | Jednostka sterująca systemu dostępu bezkluczykowego |
16 | Centralka wielofunkcyjna – funkcje: Światła przeciwmgielne, światła awaryjne, reflektory, kierunkowskazy, system monitorowania pasów bezpieczeństwa wycieraczki |
17 | Czujnik temperatury otoczenia – za przednim zderzakiem |
18 | Jednostka sterująca wspomaganiem kierownicy |
19 | Elektroniczna jednostka sterująca SRS |
20 | Elektroniczna jednostka sterująca skrzynią biegów – w jednostce sterującej silnika |
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | — | — |
2 | 15 | Pompa paliwowa |
3 | 15 | Światła przeciwmgielne* |
4 | 20 | Okna elektryczne |
5 | 10 | Klakson |
6 | 10 | Układ sterowania silnikiem |
7 | 30 | DSC |
8 | 20 | DSC |
9 | 7,5 | Klimatyzator |
10 | 15 | Tylne światła;
Światła postojowe; Światła tablicy rejestracyjnej. |
11 | 10 | Światła stopu |
12 | 7,5 | Poduszka powietrzna |
13 | 20 | Odmrażacz tylnej szyby |
14 | 10 | Światła awaryjne;
Kierunkowskazy. |
15 | 20 | Elektryczne zamki do drzwi |
16 | — | — |
17 | 15 | Układ sterowania silnikiem |
18 | 15 | Układ sterowania silnikiem |
19 | — | — |
20 | — | — |
21 | — | — |
22 | — | — |
23 | 15 | Reflektor (prawy) |
24 | 15 | Reflektor (lewy) |
25 | — | — |
26 | — | — |
27 | — | — |
28 | — | — |
29 | 15 | Światło górne |
30 | — | — |
31 | — | — |
32 | 40 | Do ochrony różnych obwodów |
33 | — | — |
34 | 30 | Wentylator chłodzący |
35 | — | — |
36 | — | — |
37 | 30 | Do ochrony różnych obwodów |
38 | — | — |
39 | — | — |
40 | 30 | Klimatyzator |
* Niektóre modele |
Przekaźnik
Skrzynka bezpieczników tablicy rozdzielczej
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | — | — |
2 | 7,5 | Oświetlenie deski rozdzielczej |
3 | 15 | Gniazdo akcesoriów |
4 | 7,5 | Zasilanie lusterek |
5 | 7,5 | Odmrażacz lusterek* |
6 | — | — |
7 | 7,5 | Klimatyzator |
8 | 20 | Wycieraczka i spryskiwacz przedniej szyby |
9 | 10 | Wycieraczka i spryskiwacz tylnej szyby |
10 | — | — |
11 | — | — |
12 | 10 | Układ sterowania silnikiem |
13 | 10 | Klaster instrumentów, licznik |
14 | 10 | Poduszka powietrzna |
15 | — | — |
16 | 30 | Okna elektryczne |
* Niektóre modele |