W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Focus III z lat: 2011. Ford Focus III to trzecia generacja popularnego modelu Ford Focus, który był produkowany w latach 2011-2018. Jest to kompaktowy samochód osobowy, który wprowadził wiele udoskonaleń i innowacji w porównaniu do poprzednich generacji. Stylistyka Forda Focusa III została […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Focus III z lat: 2011.
Ford Focus III to trzecia generacja popularnego modelu Ford Focus, który był produkowany w latach 2011-2018. Jest to kompaktowy samochód osobowy, który wprowadził wiele udoskonaleń i innowacji w porównaniu do poprzednich generacji.
Stylistyka Forda Focusa III została całkowicie odświeżona i zyskała bardziej dynamiczny i nowoczesny wygląd. Samochód charakteryzuje się smukłą sylwetką, ostrymi liniami i agresywnie stylizowanym przodem. Reflektory o charakterystycznym kształcie, duża atrapa chłodnicy i muskularnie zarysowane nadkola nadają mu sportowego charakteru.
Wnętrze Forda Focusa III zostało zaprojektowane z myślą o funkcjonalności, wygodzie i nowoczesnym designie. Deska rozdzielcza jest czytelna i intuicyjna w obsłudze, a materiały wykończeniowe są solidne. Samochód oferuje wygodne fotele z regulacją, a przestrzeń zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów jest odpowiednia. Bagażnik ma odpowiednią pojemność i może być łatwo dostosowany do potrzeb przewozu.
Pod względem osiągów i dynamiki jazdy, Ford Focus III oferuje różne opcje silnikowe. Dostępne są zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne jednostki napędowe, które zapewniają zrównoważone osiągi i ekonomiczne zużycie paliwa. Samochód oferuje także różne warianty skrzyń biegów, w tym manualne i automatyczne, co pozwala dostosować sposób jazdy do preferencji kierowcy.
Ford Focus III wyróżnia się również zaawansowanymi technologiami i systemami bezpieczeństwa. W zależności od wersji wyposażenia, samochód może być wyposażony w systemy takie jak system nawigacji satelitarnej, system rozpoznawania znaków drogowych, systemy wspomagające parkowanie, system monitorowania martwego pola, systemy automatycznego hamowania awaryjnego, kontrolę trakcji i stabilności oraz wiele innych.
Ponadto, Ford Focus III oferuje dobrą jakość jazdy i stabilność na drodze. Zawieszenie zostało odpowiednio dostrojone, co przekłada się na precyzyjne prowadzenie, dobrą trakcję i komfort jazdy zarówno na dłuższych trasach, jak i w miejskiej jeździe.
Ford Focus III zdobył uznanie za swoje bezpieczeństwo i otrzymał pozytywne oceny w testach zderzeniowych Euro NCAP. Samochód jest wyposażony w wiele systemów bezpieczeństwa, takich jak poduszki powietrzne, systemy kontroli trakcji i stabilności, asystenta hamowania, systemy wspomagające jazdę, w tym system automatycznego parkowania, i wiele innych.
Podsumowując, Ford Focus III to udoskonalona i nowoczesna generacja popularnego kompaktowego samochodu. Oferuje atrakcyjny design, wygodne wnętrze, różnorodne opcje napędowe, zaawansowane technologie i systemy bezpieczeństwa, oraz dobrą jakość jazdy.
Skrzynka bezpieczników komory silnika
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
7 | 40 | Pompa układu zapobiegającego blokowaniu kół podczas hamowania, pompa elektronicznego układu stabilizacji toru jazdy |
8 | 30 | Zawór elektronicznego układu stabilizacji toru jazdy |
9 | 30 | Podgrzewana szyba tylna |
10 | 40 | Dmuchawa ogrzewania |
11 | 30 | Moduł układu Start-Stop |
12 | 30 | Układy sterowania pracą silnika, przekaźnik układu recyrkulacji spalin |
13 | 30 | Przekaźnik rozrusznika |
14 | 40 | Podgrzewana szyba przednia (z prawej strony) |
15 | 25 | Moduł sterujący przekładnią, wentylator chłodnicy międzystopniowej – 1,0 l EcoBoost |
16 | 40 | Podgrzewana szyba przednia (z lewej strony) |
17 | 20 | Nagrzewnica na paliwo |
18 | 20 | Wycieraczki przedniej szyby |
19 | 5 | Układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania, moduł elektronicznego układu stabilizacji toru jazdy |
20 | 15 | Sygnał dźwiękowy |
21 | 5 | Przełącznik światła STOP |
22 | 15 | Układ monitorowania akumulatora |
23 | 5 | Cewki przekaźnika, moduł przełącznika świateł |
24 | 20 | Tylne gniazdo zasilania |
25 | 10 | Lusterka zewnętrzne regulowane elektrycznie |
26 | 15 | Moduł sterujący przekładnią |
27 | 15 | Sprzęgło układu klimatyzacji |
28 | 5 | Adaptacyjny układ kontroli prędkości |
29 | 20 | Spryskiwacz reflektora |
30 | 5 | Moduł sterowania zespołem napędowym |
31 | – | Nie używany |
32 | 10 | Zawór układu recyrkulacji spalin, zawory sterujące zawirowaniem, sonda lambda (układ sterowania pracą silnika), przekaźnik modułu sterującego wentylatorem elektronicznym (cewka), moduł podtrzymania działania pompy wodnej po wyłączeniu silnika – 1,0 l EcoBoost |
33 | 10 | Zawory układu sterowania pracą silnika, zawór spustu par paliwa, zawór sterujący turbosprężarką, czujnik obecności wody w paliwie, cewki zapłonowe – 1,0 l EcoBoost |
34 | 10 | Wtryskiwacze, przekaźnik parownika, zawór spustu par paliwa |
35 | 5 | Aktywna przesłona kraty wlotu powietrza (silnik benzynowy), przekaźnik podtrzymania działania pompy wodnej po wyłączeniu silnika, przekaźnik wentylatora chłodnicy międzystopniowej |
35 | 15 | Aktywna przesłona kraty wlotu powietrza i nagrzewnica filtra (silnik Diesel) |
36 | 10 | Moduł sterowania zespołem napędowym |
37 | – | Nie używany |
38 | 15 | Moduł sterowania zespołem napędowym, moduł sterujący przekładnią |
39 | 5 | Moduł sterujący reflektorów (układ regulacji ustawienia reflektorów halogenowych) |
40 | 5 | Elektryczny układ wspomagania kierownicy |
41 | 20 | Moduł sterujący układami nadwozia |
42 | 15 | Wycieraczka tylnej szyby |
43 | 15 | Moduł sterujący reflektorów (układ regulacji ustawienia reflektorów ksenonowych), zespół reflektorów adaptacyjnych |
44 | 5 | Adaptacyjny układ kontroli prędkości |
45 | 10 | Ogrzewanie dysz spryskiwacza |
46 | 25 | Okna sterowane elektrycznie (przód) |
47 | 7,5 | Ogrzewane lusterka boczne |
48 | 15 | Parownik |
Skrzynka bezpieczników wnętrza samochodu
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
56 | 20 | Zasilanie pompy paliwa |
57 | – | Nie używany |
58 | – | Nie używany |
59 | 5 | Zasilanie biernego układu przeciwkradzieżowego |
60 | 10 | Lampki oświetlenia wnętrza, zespół przełączników w drzwiach kierowcy, schowek po stronie pasażera, oświetlenie wnętrza, okno dachowe otwierane elektrycznie |
61 | 20 | Zapalniczka, tylne gniazdo zasilania |
62 | 5 | Moduł czujnika deszczu, czujnik wilgotności, lusterko z funkcją automatycznego przyciemniania |
63 | 10 | Adaptacyjny układ kontroli prędkości |
64 | – | Nie używany |
65 | 10 | Zwalnianie pokrywy bagażnika |
66 | 20 | Zamek drzwi kierowcy, podwójne ryglowanie drzwi |
67 | 7,5 | Wyświetlacz informacyjny i systemu elektroniki użytkowej, GPS, połączenie układu sterowania głosem dla telefonu z systemem Bluetooth |
68 | 15 | Blokada elektroniczna kolumny kierowniczej |
69 | 5 | Zestaw wskaźników |
70 | 20 | Zamek centralny |
71 | 10 | Klimatyzacja |
72 | 7,5 | Moduł sterujący kierownicy |
73 | 5 | Syrena alarmu zasilana baterią (system alarmowy), system diagnostyki pokładowej (OBD) |
74 | 15 | Światła drogowe. |
75 | 15 | Przednie światła przeciwmgielne |
76 | 10 | Światło cofania |
77 | 20 | Pompka spryskiwacza |
78 | 5 | Włącznik zapłonu lub przycisk uruchamiający |
79 | 15 | Zespół audio, światła awaryjne i przyciski zamków drzwi |
80 | 20 | Okno dachowe otwierane elektrycznie |
81 | 5 | Czujnik ruchu we wnętrzu, odbiornik częstotliwości radiowych |
82 | 20 | Masa pompki spryskiwaczy |
83 | 20 | Masa zamka centralnego |
84 | 20 | Masa funkcji odryglowywania drzwi kierowcy i układu podwójnego ryglowania drzwi |
85 | 7,5 | Nagrzewnica układu ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji, wyłącznik poduszki powietrznej pasażera, przełącznik ogrzewania siedzeń, nagrzewnica dodatkowa, moduł nagrzewnicy ręcznie regulowanej klimatyzacji |
86 | 10 | System zabezpieczeń, system wyłączania poduszki powietrznej pasażera |
87 | – | Nie używany |
88 | – | Nie używany |
89 | – | Nie używany |
Skrzynka bezpieczników przedziale bagażowym
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
1 | – | Nie używany |
2 | 10 | Moduł pojazdu bezkluczykowego |
3 | 5 | Klamki drzwi pojazdu bezkluczykowego |
4 | 25 | Moduł drzwi (lewych przednich) (okna sterowane elektrycznie, zamek centralny, elektrycznie składane lusterka, ogrzewane lusterka zewnętrzne) |
5 | 25 | Moduł drzwi (prawych przednich) (okna sterowane elektrycznie, zamek centralny, elektrycznie składane lusterka, ogrzewane lusterka zewnętrzne) |
6 | 25 | Moduł drzwi (lewych tylnych) (okna sterowane elektrycznie) |
7 | 25 | Moduł drzwi (prawych tylnych) (okna sterowane elektrycznie) |
8 | 10 | System alarmowy |
9 | 25 | Elektrycznie sterowane siedzenie kierowcy |
10 | – | Nie używany |
11 | 25 | Elektrycznie sterowane przednie siedzenie pasażera – 2,0 l EcoBoost – MI4 |
12 | 10 | Moduł układu klimatyzacji (z modułem układu Start-Stop) |
13 | 5 | Zestaw wskaźników (z modułem układu Start-Stop) |
14 | 7,5 | Wyświetlacz informacyjny i systemu elektroniki użytkowej, moduł GPS (z modułem układu Start-Stop) |
15 | 15 | Zespół audio, panel sterowania zespołu audio (z modułem układu Start-Stop) |
16 | – | Nie używany |
17 | – | Nie używany |
18 | – | Nie używany |
19 | – | Nie używany |
20 | – | Nie używany |
21 | – | Nie używany |
22 | – | Nie używany |
23 | – | Nie używany |
24 | – | Nie używany |
25 | – | Nie używany |
26 | 40 | Moduł przyczepy |
27 | – | Nie używany |
28 | – | Nie używany |
29 | 5 | System monitorowania martwego pola, pomoc w utrzymaniu pasa ruchu, układ Active City Stop, kamera wsteczna (bez modułu układu Start-Stop) |
30 | 5 | Moduł pomocy przy parkowaniu |
31 | – | Nie używany |
32 | – | Nie używany |
33 | – | Nie używany |
34 | 15 | Ogrzewane siedzenie kierowcy |
35 | 15 | Ogrzewane przednie siedzenie pasażera |
36 | – | Nie używany |
37 | 5 | Okno dachowe otwierane elektrycznie |
38 | – | Nie używany |
39 | – | Nie używany |
40 | – | Nie używany |
41 | 5 | Zdejmowany hak holowniczy |
42 | – | Nie używany |
43 | – | Nie używany |
44 | – | Nie używany |
45 | – | Nie używany |
46 | 10 | System monitorowania martwego pola, pomoc w utrzymaniu pasa ruchu, kamera wsteczna (z modułem układu Start-Stop) |