Ford F-250 Light Duty (1997-1999) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda F-250 Light Duty z lat: 1997, 1998, 1999. Ford F-250 Light Duty (1997-1999) to model samochodu ciężarowego z serii F-od Forda, który był dostępny w okresie 1997-1999. Oto kilka informacji na temat tego modelu: Klasyfikacja „Light Duty”: Ford F-250 Light Duty był […]

06/24/2023
Czas czytania: 5 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda F-250 Light Duty z lat: 1997, 1998, 1999.

Ford F-250 Light Duty (1997-1999) to model samochodu ciężarowego z serii F-od Forda, który był dostępny w okresie 1997-1999. Oto kilka informacji na temat tego modelu:

  1. Klasyfikacja „Light Duty”: Ford F-250 Light Duty był częścią linii F-od Forda, ale był sklasyfikowany jako „Light Duty” (o niższej nośności) w porównaniu do standardowego modelu F-250 Heavy Duty. Oznaczało to, że samochód był bardziej ukierunkowany na codzienną jazdę i nieco mniej przystosowany do cięższych zadań.
  2. Konstrukcja i wygląd: Ford F-250 Light Duty (1997-1999) miał charakterystyczny wygląd serii F, z masywnym nadwoziem, szeroką atrapą chłodnicy i kanciastymi kształtami. Jego konstrukcja oparta była na solidnej ramie, zapewniającej wytrzymałość i trwałość.
  3. Silniki: Wersje Forda F-250 Light Duty były dostępne z różnymi opcjami silnikowymi. W zależności od specyfikacji i preferencji, można było wybierać spośród benzynowych silników V8 o różnej pojemności, które oferowały różne poziomy mocy i momentu obrotowego. Dostępne były również silniki wysokoprężne dla tych, którzy preferowali większą ekonomię paliwową.
  4. Przestrzeń i funkcjonalność: Ford F-250 Light Duty (1997-1999) oferował przestronne kabiny, które zapewniały komfortową przestrzeń dla kierowcy i pasażerów. Istniały różne konfiguracje kabiny, takie jak kabina jednoosobowa, kabina SuperCab (z dodatkowymi drzwiami wstecznymi) i kabina Crew (pełnowymiarowa kabina czteroosobowa). Przestrzeń ładunkowa była również obszerna i dostosowana do różnych potrzeb, z opcjami takimi jak platformy ładunkowe, skrzynie narzędziowe i systemy mocowania ładunku.
  5. Wyposażenie i technologie: Pomimo swojego czasu produkcji, Ford F-250 Light Duty (1997-1999) oferował pewne podstawowe funkcje i wyposażenie. Można było oczekiwać takich opcji jak klimatyzacja, systemy audio, elektryczne sterowanie szyb i lusterek, a także systemy bezpieczeństwa. Chociaż technologie były mniej zaawansowane w porównaniu do dzisiejszych standardów, ten model zapewniał wygodę i podstawową funkcjonalność.
  6. Zastosowanie i popularność: Ford F-250 Light Duty (1997-1999) był popularnym wyborem wśród klientów, którzy potrzebowali solidnego i wszechstronnego samochodu ciężarowego do codziennej jazdy i nieco lżejszych zadań. Jego kombinacja wytrzymałości, funkcjonalności i komfortu czyniła go odpowiednim dla klientów indywidualnych oraz dla przedsiębiorców, którzy wymagali niezawodnego pojazdu do pracy.
Zobacz także:  Ford Fusion I (2010-2012) - schematy bezpieczników i przekaźników

Ford F-250 Light Duty (1997-1999) był częścią szerokiej gamy samochodów ciężarowych z serii F-od Forda i wniósł swoje unikalne cechy i funkcje do linii F-Series. Choć to modele z przeszłości, wciąż cieszą się pewnym uznaniem wśród miłośników samochodów ciężarowych i są doceniane za swoją solidność i niezawodność.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim

Panel bezpieczników znajduje się poniżej i po lewej stronie kierownicy przy pedale hamulca. Pociągnij pokrywę panelu na zewnątrz, aby uzyskać dostęp do bezpieczników. Aby wyjąć bezpiecznik, użyj narzędzia do ściągania bezpieczników znajdującego się na pokrywie panelu bezpieczników.

Ford F-250 Light Duty (1997-1999) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 15 Kierunkowskazy i światła awaryjne
2 5 Klaster przyrządów, moduł sterowania układem napędowym (PCM) Utrzymywanie żywej pamięci
3 25 Zapalniczka
4 5 Przekaźnik świateł postojowych, przekaźnik świateł przednich, moduł zdalnej lampy samochodowej, moduł zabezpieczenia przed kradzieżą (RAP), przełącznik zasilania lusterek
5 15 Czujnik zasięgu skrzyni biegów cyfrowej (DTR) (A/T), przełącznik świateł cofania (M/T), moduł świateł do jazdy dziennej (DRL), zespół serwo/wzmacniacz kontroli prędkości, zespół sterowania nagrzewnicą-A/C, siłownik drzwi mieszanych
6 5 Siłownik blokady zmiany biegów, ogólny moduł elektroniczny (GEM), moduł tylnego zawieszenia pneumatycznego (RAS)
7 Nieużywany
8 5 Radio, oświetlenie przełącznika reflektorów, zdalny moduł osobowości przeciwkradzieżowej (RAP)
9 Nieużywany
10 Nieużywany
11 30 Silnik wycieraczek, cewka przekaźnika pracy wycieraczki/postoju, cewka przekaźnika Hi/LO wycieraczki, cewka przekaźnika pompy spryskiwacza
12 5 Złącze łącza danych (DLC)
13 15 Moduł tylnego układu przeciwblokującego hamulca (RABS), włącznik/wyłącznik hamulca (BOO), włącznik ciśnienia hamulca
14 15 Przekaźnik oszczędzania baterii, przekaźnik lampy wewnętrznej
15 5 Ogólny moduł elektroniczny (GEM), centralny moduł czasowy
16 20 Zestaw wskaźników (bez DRL), moduł świateł do jazdy dziennej (DRL), reflektory Hi-Beam (zasilanie dostarczane przez przełącznik wielofunkcyjny)
17 Nieużywany
18 5 Oświetlenie przyrządów, przekaźnik świateł postojowych, elektroniczny sterownik hamulców przyczepy, włącznik świateł głównych, przekaźnik jazdy holowniczej przyczepy, przednie światła postojowe/kierunkowskazy, światła rejestracyjne, światła stopu/postojowe/kierunkowskazy, światła obrysowe tylne/boczne (zasilanie dostarczane przez główny włącznik światła)
19 10 Zestaw wskaźników, monitor diagnostyczny poduszek powietrznych
20 5 Moduł sterowania zespołem napędowym (PCM), ogólny moduł elektroniczny (GEM)/centralny moduł czasowy (CTM)
21 15 Przełącznik położenia pedału sprzęgła (CPP) (bez RAP), przekaźnik przerwania rozrusznika (W/RAP)
22 10 Monitor diagnostyczny poduszek powietrznych, moduł pasywnej dezaktywacji (PAD)
23 10 Przekaźnik ładowania akumulatora przyczepy, elektromagnes piasty 4X4, elektromagnes piasty 4X2, przekaźnik migacza, przekaźnik zmiany biegów na muchę
24 10 Przekaźnik dmuchawy
25 5 Moduł układu przeciwblokującego na 4 koła (4WABS), przekaźnik 4WABS
26 10 Prawy reflektor świateł mijania, moduł świateł do jazdy dziennej (DRL)
27 5 Główny włącznik światła, przekaźnik świateł przeciwmgielnych
28 10 Lewy reflektor świateł mijania
29 5 Moduł lampy automatycznej, zestaw wskaźników, przełącznik sterowania skrzynią biegów (TCS), zespół rezystora/diody ostrzegawczej hamulca (W/RABS)
30 30 Kondensator szumów radiowych, cewka zapłonowa, dioda zasilania PCM
31 Nieużywany
Przekaźnik
R1 Lampa wewnętrzna
R2 Program oszczędzający baterię
R3 Nieużywany
R4 Okno zasilania jednym dotknięciem
R5 Akcesorium

Skrzynka bezpieczników w komorze silnika

Skrzynka rozdzielcza mocy znajduje się w komorze silnika.

Ford F-250 Light Duty (1997-1999) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 20 Przekaźnik lampy przyczepy holowniczej, przekaźnik lampy zapasowej przyczepy holowniczej
2 10 Monitor diagnostyczny poduszek powietrznych
3 15 Wszystkie przekaźniki odblokowujące, wszystkie przekaźniki blokujące, przekaźnik odblokowujący sterownik, przełącznik blokady drzwi lewych, przełącznik blokady drzwi prawych
4 15 Tylne zawieszenie pneumatyczne (RAS)
5 20 Przekaźnik klaksonowy
6 15 Radio, wzmacniacz dźwięku premium, zmieniarka CD
7 15 Główny włącznik światła, przekaźnik lampy postojowej
8 30 Główny włącznik światła, przekaźnik reflektorów, przełącznik wielofunkcyjny
9 15 Moduł świateł do jazdy dziennej (DRL), przekaźnik świateł przeciwmgielnych
10 25 Punkt mocy
11 Nieużywany
12 Nieużywany
13 Nieużywany
14 20 Przełącznik zapłonu (tylko W/RABS)
60 Moduł układu przeciwblokującego na 4 koła (4WABS)
15 50 Sprężarka tylnego zawieszenia pneumatycznego
16 40 Przekaźnik ładowania akumulatora przyczepy holowniczej, moduł bezpiecznika silnika (bezpiecznik 2)
17 30 Elektroniczna zmiana biegów na przekaźniku muchowym, silnik zmiany skrzyni rozdzielczej
18 30 Fotel elektryczny, regulowane pedały
19 20 Silnik pompy paliwa, PCM
20 50 Stacyjka
21 50 Stacyjka
22 50 Zasilanie akumulatora skrzynki przyłączeniowej/panelu przekaźników
23 40 Silnik dmuchawy
24 30 Przekaźnik mocy PCM, moduł bezpiecznika silnika (bezpiecznik 1)
25 30 Panel bezpieczników/przekaźników w skrzynce przyłączeniowej, przekaźnik akcesoriów
26 Nieużywany
27 Nieużywany
28 30 Elektroniczny sterownik hamulca przyczepy holowniczej
29 Nieużywany
Dioda
36 Tylny ABS
37 PCM
Przekaźnik
30 Moc PCM
31 Klakson
32 Pompa paliwowa
33 Pompa spryskiwacza
34 Wycieraczka przedniej szyby w pozycji parkowania/uruchamiania
35 Wycieraczka szyby przedniej HI/LO

Blok topikowy (główne bezpieczniki)

Ford F-250 Light Duty (1997-1999) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 175 Skrzynka sieciowa
2 175 Alternator
3 20 Pole alternatora

Dodatkowa skrzynka bezpieczników

Ford F-250 Light Duty (1997-1999) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 5 Moduł sterujący układu napędowego (PCM)
2 20 Światła hamowania/zawracania przyczepy na holu
3 Nieużywany
4 Nieużywany
5 Nieużywany
6 Nieużywany

 

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.