W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Ecosport II z lat: 2023. Ford EcoSport II to kompaktowy SUV, który został wprowadzony na rynek w 2012 roku. Model ten jest drugą generacją EcoSportu i oferuje wiele cech i funkcji, które są charakterystyczne dla samochodów tego segmentu. Jedną z wyróżniających cech […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Ecosport II z lat: 2023.
Ford EcoSport II to kompaktowy SUV, który został wprowadzony na rynek w 2012 roku. Model ten jest drugą generacją EcoSportu i oferuje wiele cech i funkcji, które są charakterystyczne dla samochodów tego segmentu.
Jedną z wyróżniających cech Forda EcoSport II jest jego stylizacja. Samochód ma dynamiczny i nowoczesny wygląd, z charakterystycznym przodem, wyróżniającą się atrapą chłodnicy i liniami nadwozia, które nadają mu sportowy wygląd. EcoSport II ma również podwyższoną pozycję siedzenia i widoczną oponę na tylnej klapie, co nadaje mu pewnego rodzaju off-roadowy charakter.
Pod względem wnętrza, Ford EcoSport II oferuje przestronne i dobrze zaprojektowane wnętrze, które zapewnia komfort dla kierowcy i pasażerów. Mimo swojego kompaktowego rozmiaru, samochód ma odpowiednią ilość miejsca dla pasażerów zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach. Wersja II EcoSporta jest również dobrze wyposażona w zakresie technologii i funkcji, takich jak system multimedialny z ekranem dotykowym, systemy bezpieczeństwa i asysty kierowcy oraz wiele innych opcji.
Pod względem osiągów, Ford EcoSport II jest dostępny z różnymi jednostkami napędowymi, w tym benzynowymi i dieslowskimi silnikami o różnych pojemnościach i mocach. Samochód oferuje również różne opcje napędu, w tym napęd na przednie koła lub na cztery koła, w zależności od preferencji i potrzeb.
Warto również wspomnieć, że Ford EcoSport II jest również dostępny w wersji z systemem start-stop, który pomaga w oszczędzaniu paliwa i redukcji emisji CO2. Jest to ważna cecha w dzisiejszych czasach, gdy coraz większy nacisk kładzie się na ochronę środowiska i ekologiczne rozwiązania.
Podsumowując, Ford EcoSport II to kompaktowy SUV, który oferuje połączenie stylowego wyglądu, komfortowego wnętrza, zaawansowanych technologii i różnorodnych opcji napędowych. Samochód ten jest idealnym wyborem dla osób poszukujących praktycznego i dynamicznego pojazdu, który radzi sobie zarówno w mieście, jak i na dłuższych trasach.
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
1 | 60 A | Przekaźnik wentylatora 2 chłodzenia silnika. |
2 | 50 A | Przekaźnik wentylatora 1 chłodzenia silnika. |
3 | 60 A | Przekaźnik świec żarowych (Diesel). |
4 | 40 A | Zawory układu ABS z elektronicznym układem stabilizacji toru jazdy. |
5 | 20 A | Przekaźnik blokady kolumny kierowniczej. |
6 | 40 A | Przekaźnik silniczka przedniej dmuchawy. |
7 | 10 A | Przełącznik włączania/wyłączania hamulców. |
8 | 20 A | Moduł okna dachowego. |
9 | 15 A | Przekaźnik spryskiwacza tylnej szyby. Cewka przekaźnika silniczka wycieraczek przedniej szyby. |
10 | 7,5 A | Przekaźnik sprzęgła układu klimatyzacji. |
11 | 5 A | Cewka przekaźnika gniazda zasilania. Cewka przekaźnika sygnału dźwiękowego. Cewka przekaźnika pompy paliwa (z wyjątkiem silnika Diesel). |
14 | 10 A | Ogrzewane lusterka. |
15 | 5 A | Czujnik deszczu. Cewka przekaźnika spryskiwacza tylnej szyby. |
16 | 10 A | Silniczek wycieraczki szyby tylnej. |
17 | 20 A | Przednie gniazdo zasilania/zapalniczka. |
18 | 20 A | Tylne gniazdo zasilania. |
19 | – | Nieużywany. |
20 | 20 A 30 A | Moduł sterowania zespołem napędowym. Moduł sterowania zespołem napędowym (Diesel DV5FD). |
21 | 15 A | Element grzejny sondy lambda. Czujnik pracy katalizatora (1,0L). Zawór spustu par paliwa (1,0L). Zawory elektromagnetyczne zmiennych faz rozrządu (1,0L). Zawór sterujący dawką – zespół dozujący paliwo (Diesel DV5FD). Sterowanie zaworem obejściowym chłodnicy EGR (Diesel DV5FD). Zawór elektromagnetyczny podciśnienia (Diesel DV5FD). |
22 | 10 A | Cewka przekaźnika wentylatora 1 chłodzenia silnika. Cewka przekaźnika wentylatora 2 chłodzenia silnika. Cewka przekaźnika sprzęgła układu klimatyzacji. Zawór sprężarki układu klimatyzacji o zmiennej regulacji. Sterowanie pompą oleju o zmiennym wydatku (1,0L). Zawór elektronicznego regulatora podciśnienia (1,0L). Cewka przekaźnika wentylatora zasysającego (1,0L). Podtrzymanie działania pompy wodnej (1,0L). Zespół podgrzewający automatyczną skrzynię biegów. Aktywna przesłona kraty wlotu powietrza. Moduł napędu na wszystkie koła. |
22 | 5 A | Cewka przekaźnika wentylatora 1 chłodzenia silnika (Diesel DV5FD). Cewka przekaźnika wentylatora 2 chłodzenia silnika (Diesel DV5FD). Cewka przekaźnika sprzęgła układu klimatyzacji (Diesel DV5FD). Cewka przekaźnika świec żarowych (Diesel DV5FD). Aktywna przesłona kraty wlotu powietrza (Diesel DV5FD). Cewka przekaźnika pompy paliwa (Diesel DV5FD). |
23 | 20 A | Cewki zapłonowe (1,0L). |
24 | 10 A | Nieużywany. |
25 | 15 A | Zasilanie moduł wzmacniacza 1. |
26 | 20 A | Moduł holowania przyczepy – ładowanie akumulatora.1 |
27 | – | Nieużywany. |
28 | 10 A | Sygnał dźwiękowy, lewa strona. |
29 | 10 A | Sygnał dźwiękowy, prawa strona. |
30 | 15 A | Ogrzewana kierownica. |
31 | – | Nieużywany. |
32 | 30 A | Zasilanie modułu sterującego układami nadwozia z akumulatora. |
33 | 60 A | Pompa układu ABS z elektronicznym układem stabilizacji toru jazdy. |
34 | 50 A | Moduł holowania przyczepy.1 |
35 | 40 A | Przekaźnik ogrzewania tylnej szyby. Antena zbiorcza radioodbiornika. |
36 | 30 A | Przekaźnik rozrusznika. |
37 | 40 A | Przekaźnik dodatkowej nagrzewnicy powietrza 1. |
38 | 20 A | Przekaźnik lewego światła mijania. |
39 | 20 A | Przekaźnik prawego światła mijania. |
40 | 25 A | Siedzenia ogrzewane. |
41 | 15 A | Zasilanie moduł wzmacniacza 2. |
42 | 7,5 A | Przekaźnik wentylatora zasysającego (1,0L). |
46 | 30 A | Moduł sterujący lewych drzwi tylnych. Zasilanie przełącznika sterowanego elektrycznie okna drzwi kierowcy (z kierownicą po lewej stronie, otwieranie/zamykanie jednym naciśnięciem przycisku wyłącznie po stronie kierowcy). |
47 | 20 A 25 A | Przekaźnik pompy paliwa (1,0L). Przekaźnik elektronicznej pompy paliwa (Diesel DV5FD). |
48 | 30 A | Moduł sterujący drzwi pasażera (z kierownicą po prawej stronie). Moduł sterujący drzwi kierowcy (z kierownicą po lewej stronie). |
49 | 20 A | Zasilanie pompy oleju przekładniowego (1,0L). Przekaźnik nagrzewnicy paliwa (silnik Diesel). |
55 | 10 A | Regulacja ustawienia reflektorów. |
56 | 5 A | Moduł elektronicznego układu wspomagania kierownicy. Moduł sterowania zespołem napędowym. |
57 | 10 A | Logika pompy oleju przekładniowego (1,0L). Cewka przekaźnik nagrzewnicy paliwa (silnik Diesel). |
58 | 10 A | Kamera wsteczna. Moduły monitorowania martwego pola. |
59 | 5 A | Moduł ABS. |
60 | 5 A | Cewka przekaźnika ogrzewania tylnej szyby. Cewka przekaźnika ogrzewania przedniej szyby z prawej/lewej strony. |
63 | 25 A | Silniczek wycieraczki przedniej szyby. |
64 | 30 A | Moduł sterujący układami nadwozia – szyna zapłonu/rozruchu. |
69 | 40 A | Ogrzewanie przedniej szyby, lewa strona. |
70 | 40 A | Ogrzewanie przedniej szyby, prawa strona. |
74 | – | Nieużywany. |
75 | – | Nieużywany. |
1Wyposażenie przygotowawcze instalacji elektrycznej przyczepy do zamontowania modułu holowania przyczepy przez Autoryzowanego Dealera.
Przekaźnik | Opis |
---|---|
12 | Moduł sterowania zespołem napędowym. |
13 | Przekaźnik rozrusznika. |
43 | Przekaźnik gniazda zasilania. |
44 | Przekaźnik silniczka wycieraczek przedniej szyby. |
45 | Przekaźnik przedniej dmuchawy. |
50 | Przekaźnik zapłonu-rozruchu. |
51 | Przekaźnik blokady kolumny kierowniczej. |
52 | Przekaźnik sygnału dźwiękowego. |
53 | Przekaźnik lewego światła mijania. |
54 | Przekaźnik spryskiwacza tylnej szyby. |
61 | Przekaźnik ogrzewania tylnej szyby. Ogrzewane lusterka. Antena zbiorcza radioodbiornika. |
62 | Przekaźnik wentylatora 2 chłodzenia silnika. |
65 | Przekaźnik pompy paliwa (1,0L). Przekaźnik nagrzewnicy paliwa (silnik Diesel). |
66 | Przekaźnik prawego światła mijania. |
67 | Przekaźnik sprzęgła układu klimatyzacji. |
68 | Przekaźnik wentylatora 1 chłodzenia silnika. |
71 | Przekaźnik świec żarowych (Diesel). |
72 | Przekaźnik ogrzewania przedniej szyby z prawej strony. |
73 | Przekaźnik ogrzewania przedniej szyby z lewej strony. |
76 | Przekaźnik dodatkowej nagrzewnicy powietrza 2. |
77 | Przekaźnik wentylatora zasysającego (1,0L). Przekaźnik elektronicznej pompy paliwa (Diesel DV5FD). |
78 | Nieużywany. |
79 | Przekaźnik dodatkowej nagrzewnicy powietrza 1. |
Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
F01 | 5 A | Moduł sterujący uzupełniającym systemem bezpieczeństwa. |
F02 | 5 A | Czujnik wilgotności i temperatury w pojeździe. |
F03 | 10 A | Moduł układu pomocy przy parkowaniu tyłem. |
F04 | 10 A | Włącznik zapłonu. Przycisk rozrusznika. Kluczyk w przełączniku. |
F05 | 20 A | Przekaźnik ryglowania zamka centralnego (przekaźnik wewnętrzny BCM). Przekaźnik odryglowania zamka centralnego (przekaźnik wewnętrzny BCM). |
F06 | 10 A | Podświetlenie przełącznika sterowanego elektrycznie okna drzwi kierowcy i pasażera (otwieranie/zamykanie jednym naciśnięciem przycisku tylko po stronie kierowcy). Opóźnienie wyłączenia akcesoriów dla przełącznika sterowanego elektrycznie okna drzwi kierowcy (wyłącznie otwieranie/zamykanie jednym naciśnięciem przycisku okna po stronie kierowcy). Podświetlenie przełącznika okna dachowego. Opóźnienie wyłączenie akcesoriów – modułu okna dachowego. |
F07 | 30 A | Moduł sterujący drzwi kierowcy (z kierownicą po prawej stronie). Moduł sterujący drzwi pasażera (z kierownicą po lewej stronie). |
F08 | 5 A | Nieużywany. |
F09 | 5 A | Elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne. Zmiana biegów. Lampka kontrolna odłączenia poduszki powietrznej pasażera. |
F10 | 10 A | Inteligentne złącze diagnostyczne – zasilanie. |
F11 | 5 A | Pojazd z wbudowanym modułem modemu (wyłącznie). |
F12 | 5 A | Moduł czujnika wtargnięcia (pojazdy z kierownicą z prawej strony). Moduł czujnika nachylenia (pojazdy z kierownicą z prawej strony). |
F13 | 15 A | Przekaźnik odryglowania drzwi kierowcy (przekaźnik wewnętrzny BCM). Przekaźnik podwójnego ryglowania (przekaźnik wewnętrzny BCM). |
F14 | 30 A | Zasilanie przełącznika sterowanego elektrycznie okna drzwi kierowcy (z kierownicą po prawej stronie, otwieranie/zamykanie jednym naciśnięciem przycisku po stronie kierowcy). Moduł sterujący prawych drzwi tylnych. |
F15 | 15 A | Hak holowniczy. |
F16 | 15 A | Kamera przednia. |
F17 | 15 A | SYNC. Panel elektroniczny. |
F18 | 7,5 A | Nieużywany. |
F19 | 7,5 A | Moduł syreny alarmu zasilanej przez baterię (pojazdy z kierownicą z prawej strony). |
F20 | 10 A | Nieużywany. |
F21 | 7,5 A | Moduł sterowania ogrzewaniem, wentylacją i klimatyzacją. |
F22 | 7,5 A | Inteligentne złącze diagnostyczne – logika. Moduł sterujący kolumną kierowniczą. Zestaw wskaźników. |
F23 | 20 A | Moduł sterujący systemem audio. Moduł odtwarzacza płyt CD. |
F24 | 20 A | Nieużywany. |
F25 | 30 A | Silniczki okien sterowanych elektryczne (okno po stronie kierowcy otwierane/zamykane jednym naciśnięciem przycisku). |
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
1 | 250 A | Skrzynka bezpieczników w komorze silnika. |
2 | 60 A | Moduł elektronicznego układu wspomagania kierownicy. |
3 | 100 A | Moduł sterujący układami nadwozia. |
4 | 70 A | Przekaźnik dodatkowej nagrzewnicy powietrza 2. |
5 | 275 A | Rozrusznik. |