W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Peugeota 308 (T7) z lat: 2009. Peugeot 308 (T7) to kompaktowy samochód produkowany przez francuską markę Peugeot w latach 2007-2013. Jest następcą modelu 307 i jest dostępny w wersjach hatchback, kombi (308 SW) oraz coupé-kabriolet (308 CC). Pod względem designu, Peugeot 308 (T7) […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Peugeota 308 (T7) z lat: 2009.
Peugeot 308 (T7) to kompaktowy samochód produkowany przez francuską markę Peugeot w latach 2007-2013. Jest następcą modelu 307 i jest dostępny w wersjach hatchback, kombi (308 SW) oraz coupé-kabriolet (308 CC).
Pod względem designu, Peugeot 308 (T7) charakteryzuje się smukłą sylwetką, zaokrąglonymi kształtami i dynamicznymi liniami. Przód samochodu zdobią charakterystyczne reflektory, a tylną część wyróżniają umieszczone wysoko lampy. Wygląd 308 (T7) jest nowoczesny i stylowy, a modele z różnych lat produkcji mogą mieć pewne różnice w detalach.
Wnętrze Peugeota 308 (T7) jest przestronne, dobrze zaprojektowane i oferuje wysoką jakość wykończenia. Deska rozdzielcza jest czytelna i ergonomiczna, a materiały użyte we wnętrzu są solidne i trwałe. Samochód zapewnia wygodne miejsca dla kierowcy i pasażerów, a bagażnik oferuje odpowiednią pojemność dla codziennych potrzeb.
Pod względem gamy silnikowej, Peugeot 308 (T7) oferuje różne opcje zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne. W zależności od roku produkcji i wersji, dostępne były silniki o różnych pojemnościach i mocach, zapewniające zarówno oszczędność paliwa, jak i dynamiczną jazdę. Można było wybierać między manualną skrzynią biegów a automatyczną skrzynią biegów w niektórych wersjach.
Peugeot 308 (T7) był również wyposażony w różne systemy i funkcje technologiczne, takie jak systemy multimedialne, nawigacja satelitarna, klimatyzacja, tempomat, asystent parkowania i wiele innych, w zależności od wersji i opcji.
W trakcie swojej produkcji Peugeot 308 (T7) zdobył uznanie za swoje osiągi, komfort jazdy i stylowy wygląd. Był popularnym modelem w segmencie kompaktowych samochodów i przyczynił się do sukcesu marki Peugeot na rynku europejskim i globalnym.
Skrzynka bezpieczników deski rozdzielczej
Pojazdy z kierownicą po lewej stronie: skrzynka bezpieczników znajduje się w dolnej części deski rozdzielczej (po lewej stronie).
Przekręcić śrubę o ćwierć obrotu w lewo, odpiąć osłonę ciągnąc za prawą górną część, odczepić i ściągnąć osłonę, zdjąć nośnik z tyłu, do którego jest przymocowana pęseta.
Pojazdy z kierownicą po prawej stronie: znajduje się w lewym dolnym rogu deski rozdzielczej.
Otwórz pokrywę schowka, przesuń prowadnicę otwierającą w lewo poza pierwsze nacięcie, otwórz całkowicie pokrywę schowka, przekręć śrubę o ćwierć obrotu w lewo, odepnij pokrywę skrzynki bezpieczników, pociągając za górną prawą część, odłącz skrzynkę bezpieczników całkowicie zakryj i odwróć, wyjmij wspornik, z tyłu którego zamocowana jest pęseta i zapasowe bezpieczniki.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
F1 | Nieużywany. | |
F2 | Nieużywany. | |
F3 | 5 A | Jednostka sterująca poduszek powietrznych i napinaczy. |
F4 | 10 A | Przełączniki pedału sprzęgła i hamulca dwufunkcyjnego;
Elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne; Klimatyzacja; Czujnik kąta skrętu kierownicy; Automatyczna skrzynia biegów; Jednostka przełączająca i zabezpieczająca. |
F5 | 30 A | Przednie szyby elektryczne za pomocą jednego przycisku;
Składane lusterka. |
F6 | 30 A | Tylne szyby sterowane jednym dotknięciem;
Sterowanie otwieraniem drzwi zewnętrznych. |
F7 | 5 A | Lampki sufitowe przednie i tylne;
Lampki do czytania mapy; Oświetlenie osłony przeciwsłonecznej; Oświetlenie schowka. |
F8 | 20 A | Sprzęt audio;
Audio/telefon; Wyświetlacz wielofunkcyjny; Wykrywanie niedopompowania opon; Schowki wewnętrzne. |
F9 | 30 A | Przednie gniazdo 12 V;
Zapalniczka. |
F10 | 15 A | Sterowanie na kierownicy;
Syrena alarmowa; Centralka alarmowa. |
F11 | 15 A | Wyłącznik zapłonu o niskim prądzie. |
F12 | 15 A | Tablica przyrządów;
Wyświetlacz lampek ostrzegawczych pasów bezpieczeństwa i przedniej poduszki powietrznej pasażera; Klimatyzacja; Moduł pamięci fotela kierowcy; Składana jednostka dachowa. |
F13 | 5 A | Skrzynka bezpieczników silnika;
Poduszki powietrzne. |
F14 | 15 A | Wyświetlacz wielofunkcyjny;
Wzmacniacz; Zestaw głośnomówiący; Czujnik deszczu i jasności; Sterownik wspomagania parkowania; Pamięć fotela pasażera. |
F15 | 30 A | Blokowanie i zakleszczenie. |
F17 | 40 A | Odladzanie tylnej szyby i lusterek zewnętrznych. |
CII | – | Bocznik PARC. |
G36 | 30 A | Podgrzewane fotele kierowcy i pasażera. |
G37 | 5 A | Skrzynka bezpieczników przyczepy. |
G38 | 30 A | Moduł pamięci fotela kierowcy. |
G39 | – | Nieużywany. |
G40 | 30 A | Wzmacniacz Hi-Fi;
Moduł pamięci siedzenia pasażera. |
Komora silnika
Umieszczony jest w komorze silnika w pobliżu akumulatora (po lewej stronie).
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
F1 | 20 A | Zasilanie sterownika silnika, pompy wtryskowej i elektrozaworów EGR (2 I HDI 16V), wtryskiwaczy (2 1 HDI 16V). |
F2 | 15 A | Klakson. |
F3 | 10 A | Spryskiwacz z przodu. |
F4 | 20 A | Spryskiwacz reflektorów. |
F5 | 15 A | Kanister przedmuchowy;
Zawory elektromagnetyczne regulacji ciśnienia turbo i wylotu turbiny (1,61 THP 16V); Podgrzewacz oparów oleju (1,6 I THP 16V); Podgrzewacz oleju napędowego (1,6 I HDI 16V). |
F6 | 10 A | Czujnik prędkości pojazdu;
Jednostka sterująca ABS/ESP. |
F7 | 10 A | Sterownik wspomagania kierownicy;
Automatyczna skrzynia biegów; Czujnik poziomu płynu chłodzącego silnik. |
F8 | 25 A | Kontrola rozrusznika. |
F9 | 10 A | Gniazdo diagnostyczne;
Kierunkowe reflektory; Czujnik przepływu powietrza (Diesel); Pompa filtra cząstek stałych (Diesel); Sterowanie lusterkami zewnętrznymi. |
F10 | 30 A | Siłowniki sterownika silnika (benzyna: cewki zapłonowe, elektrozawory, sondy lambda, wtryskiwacze, nagrzewnice, pompa paliwa, termostat sterowany) (Diesel: elektrozawory, grzałki). |
F11 | 40 A | Dmuchawa klimatyzacji. |
F12 | 30 A | Wycieraczki szyby przedniej wolno/szybko. |
F13 | 40 A | Zasilanie interfejsu wbudowanego systemu (zapalanie dodatnie). |
F14 | – | Nieużywany. |
F15 | 10 A | Reflektor świateł drogowych z prawej strony. |
F 16 | 10 A | Lewy reflektor świateł drogowych. |
F17 | 15 A | Reflektor świateł mijania z lewej strony. |
F18 | 15 A | Reflektor świateł mijania w prawo. |
F19 | 15 A | Nagrzewnica oparów oleju (1,6 I VTi 16V);
Elektrozawór odpowietrzania kanistra (1,6 I VTi 16V); Sondy lambda (benzyna); Elektrozawory chłodzenia powietrza (Diesel). |
F20 | 10 A | Kontrolowany termostat;
Zawory elektromagnetyczne o zmiennych fazach rozrządu; Zawór elektromagnetyczny regulacji ciśnienia turbo (Diesel); Czujnik poziomu płynu chłodzącego silnik (Diesel). |
F21 | 5 A | Zasilanie przekaźnika zespołu wentylatora;
Sterowanie przekaźnikiem Valvetronic (1,6 I VTi 16V); Turbo chłodzenie (1,6 I THP 16V); Czujnik przepływu powietrza (1,6 I HDI 16V). |
Bezpieczniki na akumulatorze
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
F1 | 15 A | Automatyczna skrzynia biegów. |
F2 | 15 A | Gniazdo diagnostyczne;
Światła dzienne. |
F3 | 5 | Przełącznik hamulca dwufunkcyjnego. |
F4 | – | Nieużywany. |
F5* | 80 A | Zespół elektropompy wspomagania kierownicy. |
F6* | 70 A | Jednostka grzewcza (Diesel). |
F7* | 100 A | Jednostka przełączająca i zabezpieczająca. |
F8* | 50 A | Systemy „AIRWAVE” dla kierowcy i pasażera. |
F9 | – | Nieużywany. |
F10* | 30 A | Silnik elektryczny Valvetronic (1,6 I THP 16V). |
MF1* | 50 A | Zespół i jednostka elektropompy z wysuwanym dachem. |
MF2* | 50 A | Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim. |
MF3* | 50 A | Zespół wentylatora. |
MF4* | 80 A | Wbudowany interfejs systemowy. |
MF5* | 80 A | Wbudowany interfejs systemowy. |
MF6* | 40 A | Jednostka sterująca ABS/ESP. |
MF7* | 30 A | Zawory elektromagnetyczne ABS/ESP. |
MF8* | – | Nieużywany. |
* Bezpieczniki maxi zapewniają dodatkową ochronę instalacji elektrycznych. Wszelkie prace przy bezpiecznikach maxi muszą być wykonane przez ASO PEUGEOT. |