W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mercedesa-Benz SLK R171 z lat: 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011. Mercedes-Benz SLK R171 to druga generacja popularnego roadstera SLK, która była produkowana w latach 2004-2010. Ten kompaktowy samochód o sportowym charakterze przyciąga uwagę swoim wyglądem, wydajnością i innowacyjnymi rozwiązaniami. Zewnętrzny […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mercedesa-Benz SLK R171 z lat: 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011.
Mercedes-Benz SLK R171 to druga generacja popularnego roadstera SLK, która była produkowana w latach 2004-2010. Ten kompaktowy samochód o sportowym charakterze przyciąga uwagę swoim wyglądem, wydajnością i innowacyjnymi rozwiązaniami.
Zewnętrzny wygląd SLK R171 charakteryzuje się smukłą sylwetką z muskularnymi nadkolami i wyrazistymi liniami. Charakterystycznym elementem jest składany metalowy dach, który umożliwia przekształcenie samochodu z coupe na kabriolet w zaledwie kilka sekund.
Wnętrze SLK R171 oferuje stylową i dobrze wykonaną kabinę z wysokiej jakości materiałami. Przestronne fotele są wygodne, a ergonomiczne układanie deski rozdzielczej zapewnia łatwy dostęp do wszystkich funkcji sterujących. Warto również wspomnieć o składanych zagłówkach, które zapewniają większy komfort podczas jazdy w trybie kabrioletu.
SLK R171 oferuje różne jednostki napędowe, w tym benzynowe silniki czterocylindrowe i sześciocylindrowe. Wydajność zależy od wybranej wersji, ale nawet podstawowe modele oferują wystarczającą moc i dynamikę. Wersje AMG, takie jak SLK 55 AMG, dostarczają jeszcze większej mocy i sportowego charakteru.
Prowadzenie SLK R171 jest przyjemne i responsywne. Samochód oferuje dobrą stabilność na drodze, precyzyjne sterowanie i pewność podczas pokonywania zakrętów. Dzięki sztywnej konstrukcji nadwozia i zaawansowanym systemom kontroli trakcji, samochód zapewnia bezpieczną jazdę nawet w trudnych warunkach.
Wnioskiem jest to, że Mercedes-Benz SLK R171 to znakomity roadster, który łączy sportowy wygląd, wydajność i innowacyjne rozwiązania. Jest to doskonały wybór dla osób poszukujących eleganckiego i dynamicznego samochodu, który może być zarówno wygodnym coupe, jak i uroczym kabrioletem.
Skrzynka bezpieczników – lokalizacja
F32 – Przedni bezpiecznik wstępny
F34 – Wewnętrzna skrzynka bezpieczników
N10 / 1 – Jednostka sterująca SAM po stronie kierowcy z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym
N10 / 2 – Tylna jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnika
Skrzynka bezpieczników bagażnika
Numer | Opis | Ampery [A] |
1 | System informacji i łączności pojazdu (VICS) (tylko Japonia) (do 2008 r.) | 5 |
2 | Nieużywany | – |
3 | System telefoniczny (do 2008 r.); Jednostka sterująca monitora ciśnienia w oponach (od 2009 r.); Jednostka sterująca Parktronic (od 2009 r.). |
7.5 |
4 | Zespół pompy paliwa | 20 |
5 | Rezerwowy przekaźnik 2 (stan na 2009) | 20 |
6 | Nieużywany | – |
7 | Rezerwowy 1 przekaźnik (stan na 2009 r.) | 20 |
8 | Lewy moduł wzmacniacza antenowego, prawy moduł wzmacniacza antenowego (do 2008 r.);
Lewy tylny wzmacniacz antenowy (do 2008 r.); System alarmowy antykradzieżowy (ATA [EDW]); Kompensator. |
5 |
9 | System Parktronic (PTS) (do 2008 r.) | 5 |
Podgrzewacz siedzenia, AIRSCARF i jednostka sterująca ogrzewaniem kierownicy (stan na 2009 r.) | 25 | |
10 | Odmrażacz tylnej szyby | 40 |
11 | Nieużywany | – |
12 | Nieużywany | – |
13 | Oświetlenie przedziału bagażowego (do 2008 r.); Telefon CDA (dodatkowa wiązka przewodów) (do 2008 r.); Pompa lędźwiowa (od 2009 r.); Jednostka sterująca systemem wzywania pomocy (od 2009 r.); Punkt separacji napięcia VICS + ETC (od 2009 r.). |
5 |
14 | Nieużywany | – |
15 | Wewnętrzny zamek centralny (do 2008 r.); Zwalnianie korka wlewu (do 2008 r.); Klapka wlewu paliwa Silnik CL [ZV] (od 2009 r.); Komora rękawic Silnik CL [ZV] (od 2009 r.); Silnik przedziału konsoli środkowej CL (od 2009 r. ). |
5 |
16 | Pompa lędźwiowa (stan na 2009 r.) | 7.5 |
17 | Satelita Digital Audio Radio (SDAR) (tylko USA) (do 2008 r.); System sterowania głosem (VCS) (tylko USA) (do 2008 r.). |
5 |
18 | Podgrzewacz siedzenia, AIRSCARF i jednostka sterująca ogrzewaniem kierownicy (stan na 2009 r.) | 20 |
19 | Odtwarzacz CD ze zmieniarką (w schowku na rękawiczki) (do 2008 r.); System nawigacji (do 2008 r.). |
7.5 |
Ogrzewanie fotela, AIRSCARF i jednostka sterująca ogrzewaniem kierownicy | 20 | |
20 | System połączeń alarmowych (tylko USA) (do 2008 r.) | 7.5 |
Ogrzewanie fotela, AIRSCARF i jednostka sterująca ogrzewaniem kierownicy | 10 | |
Przekaźnik | ||
A | Przekaźnik pompy paliwa | |
B | Przekaźnik VICS (tylko Japonia) | |
C | Rezerwowy przekaźnik 2 | |
D | Rezerwowy 1 przekaźnik | |
E | Przekaźnik odmrażania tylnej szyby | |
F | Obwód 15R, przekaźnik 1 | |
G | 1 przekaźnik zmiany polaryzacji korka wlewu paliwa | |
H | Przekaźnik zmiany polaryzacji korka wlewu paliwa 2 |
Panel bezpieczników tablicy rozdzielczej
Numer | Opis | Ampery [A] |
21 | Miękka górna jednostka sterująca | 5 |
22 | Jednostka sterująca panelu sterowania dachowego | 5 |
23 | System airscarf dla lewego siedzenia (do 2008 r.) | 25 |
Jednostka sterująca interfejsem multimedialnym (stan na 2009 r.) | 5 | |
24 | System airscarf dla prawego siedzenia (do 2008 r.) | 25 |
Punkt separacji telefonów komórkowych (stan na 2009 r.) | ||
25 | Podgrzewane siedzenia (do 2008 r.) | 25 |
Wzmacniacz do systemu dźwiękowego (stan na 2009 r.) | 40 | |
26 | Systemy radiowe (do 2008 r.) | 30 |
Radio (stan na 2009 r.) | 25 | |
27 | Moduł sterujący drzwiami lewymi | 25 |
28 | Moduł sterujący drzwiami prawymi | 25 |
29 | Jednostka recyrkulacyjna AC | 40 |
30 | Zestaw wskaźników | 5 |
31 | Podgrzewana kierownica (do 2008 r.) | 10 |
32 | Silnik prawej tylnej szyby (do 2008 r.) Miękka górna jednostka sterująca (stan na 2009 r.) |
25 |
33 | LHD: Moduł kolumny kierownicy | 5 |
34 | Regulacja kierownicy (do 2008 r.); Jednostka sterująca regulacją przedniego siedzenia po stronie kierowcy, z pamięcią (stan na 2009 r.). |
30 |
35 | Regulacja przedniego siedzenia pasażera (do 2008 r.); Jednostka sterująca regulacją przedniego siedzenia po stronie pasażera z pamięcią (stan na 2009 r.). |
30 |
36 | Sterownik EIS [EZS];
Sterownik elektrycznego zamka kierownicy. |
15 |
37 | Górny panel sterowania; Klimatyzacja automatyczna (KLA) lub komfortowa klimatyzacja automatyczna (C-AAC); Regulacja lusterek (do 2008 r.); Sterowanie dachem Vario (VD) (do 2008 r.); Duovalve (do 2008 r.); Lusterka składane ( do 2008 r.); Jednostka sterująco-obsługowa HEAT (stan na 2009) Jednostka sterująco-obsługowa; Comfort AAC [KLA] (stan na 2009). |
7.5 |
38 | Jednostka hydrauliczna z mechanizmem soft top | 40 |
39 | Silnik lewej tylnej szyby (do 2008 r.); Miękka górna jednostka sterująca (stan na 2009 r.). |
25 |
40 | Złącze łącza danych (1.3) (do 2008 r.); Centralna jednostka sterująca bramą. |
5 |
41 | Systemy radiowe (do 2008 r.); System nawigacji (do 2008 r.); Jednostka sterująca systemem połączeń alarmowych (od 2009 r.); Jednostka sterująca Digital Audio Broadcasting (od 2009 r.); Jednostka sterująca SDAR (od 2009 r.). |
5 |
42 | RHD: Moduł kolumny kierownicy | 5 |
Numer | Opis | Ampery [A] |
43 | Klakson | 15 |
44 | Oświetlenie schowka na rękawiczki za pomocą przełącznika; Oświetlenie schowka między oparciami (stan na 2009); Oświetlenie schowka w podłokietniku (stan na 2009); Czujnik wielofunkcyjny C-AAC [K-KlA]. |
5 |
45 | Jednostka sterująca poduszką powietrzną ARMADA (do 2008 r.); Wskaźnik poduszki powietrznej i lampka ostrzegawcza (do 2008 r.); Jednostka sterująca systemów bezpieczeństwa (od 2009 r.); Zajęte przednie siedzenie pasażera i czujnik rozpoznawania fotelika dziecięcego (od 2009 r .; USA); System wykrywania masy (WSS) jednostka sterująca (stan na 2009 r .; USA). |
7.5 |
46 | System wycieraczek (WSA) | 40 |
47 | Zapalniczka z oświetleniem popielniczki; Gniazdo wewnętrzne; Systemy radiowe (do 2008 r.). |
15 |
48 | Nieużywany | – |
49 | Jednostka sterująca poduszką powietrzną ARMADA (do 2008 r.); Wskaźnik poduszki powietrznej i lampka ostrzegawcza (do 2008 r.); Jednostka sterująca systemami bezpieczeństwa (od 2009 r.). |
7.5 |
50 | Włącza i steruje oświetleniem na włączniku świateł zewnętrznych | 5 |
51 | Zestaw wskaźników (do 2008 r.); Regulacja zasięgu reflektorów (HRA) (do 2008 r.); Elektryczny wentylator ssący do silnika / klimatyzacji (do 2008 r.). |
5 |
Moduł mocy HRA (stan na 2009);
Obowiązuje z silnikiem 113.989 (SLK55 AMG): Silnik dmuchawy skrzynki sterującej (stan na 2009). |
7,5 | |
52 | Rozrusznik | 15 |
53 | Obwód sterujący silnika 87 / M1 (do 2008 r.);
Tylna jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnika (od 2009 r.); Dotyczy silników 271, 272: Jednostka sterująca ME-SFI [ME] (od 2009); Obowiązuje z silnikiem 113.989 (SLK 55 AMG): Jednostka sterująca ME-SFI [ME] (stan na 2009); Obowiązuje z silnikiem 113.989 (SLK 55 AMG): Obwód 87 Tuleja złącza M1e (stan na 2009); Dotyczy silnika 272: Obwód 87 złączki M1e (stan na 2009 r.). |
25 |
54 | Układ sterowania silnika, obwód 87 / M2 (do 2008 r.); AAC ze zintegrowanym sterowaniem dodatkowym silnikiem wentylatora (stan na 2009 r.) Obowiązuje z silnikiem 113.989 (SLK55 AMG), 272: Przekaźnik pompy powietrza (stan na 2009 r.). |
15 |
55 | Regulacja zasięgu reflektorów (HRA); Przełącznik świateł cofania (do 2008 r.); Obowiązuje dla skrzyni biegów 722:Elektryczna jednostka sterująca (VGS) (do 2008 r.); Obowiązuje dla skrzyni biegów 722: Elektroniczna jednostka sterująca modułu dźwigni zmiany biegów (od 2009 r.); Obowiązuje dla skrzyni biegów 722,6 : Jednostka sterująca ETC [EGS] (stan na 2009 r.). |
7.5 |
56 | Elektroniczny program stabilności (ESP) | 5 |
57 | Jednostka sterująca EIS [EZS];
Obowiązuje dla silnika 113.989 (SLK 55 AMG), 272: Zarządzanie silnikiem. |
5 |
58 | Nieużywany | – |
59 | ESP [elektroniczny program stabilizacji] (pompa) | 50 |
60 | ESP (blok zaworów) | 40 |
61 | Nieużywany | – |
62 | Złącze łącza danych; Przełącznik świateł zewnętrznych. |
5 |
63 | Włącznik świateł zewnętrznych | 5 |
64 | Systemy radiowe (do 2008 r.) System nawigacji (do 2008 r.) |
10 |
65 | Obowiązuje dla silnika 113.989 (SLK 55 AMG), 272:
Elektryczna pompa powietrza. |
40 |
Przekaźnik | ||
J | Moduł przekaźnika FAN (do 2008 r.) Przekaźnik klaksonu Fanfare I (stan na 2009 r.) |
|
K. | Obwód 87 przekaźnika, podwozie | |
L | Przekaźnik wycieraczek, etap 1-2 | |
M | Przekaźnik obwodu 15R | |
N | Przekaźnik rezerwowy | |
O | Obowiązuje z silnikiem 113.989 (SLK55 AMG), silnikiem 272:
Przekaźnik pompy powietrza. |
|
P. | Przekaźnik 15 obwodu | |
Q | Przekaźnik włączania i wyłączania wycieraczek | |
R | Obwód 87 przekaźnika, silnik | |
S | Przekaźnik rozrusznika |
Przednia szyna
Numer | Opis | Ampery [A] |
1 | Skrzynka bezpieczników wewnętrzna | 125 |
2 | Tylny moduł sterujący SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnika | 200 |
3 | Zapasowy | 125 |
4 | Moduł sterujący SAM po stronie kierowcy z modułem bezpiecznikowym i przekaźnikowym, część 1 | 200 |
5 | Elektryczny wentylator ssący do silnika / klimatyzacji | 125 |
6 | Moduł sterujący SAM po stronie kierowcy z modułem bezpiecznikowym i przekaźnikowym, część 4 | 60 |