Widok z dołu
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mercedesa-Benz Klasa S (W222, C217, A217) z lat: 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020. Mercedes-Benz Klasa S (W222, C217, A217) to seria luksusowych samochodów produkowanych przez niemiecką markę Mercedes-Benz. W222 obejmuje wersję sedan, C217 to coupe CL oraz A217 to kabriolet S-Klasy. […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mercedesa-Benz Klasa S (W222, C217, A217) z lat: 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020.
Mercedes-Benz Klasa S (W222, C217, A217) to seria luksusowych samochodów produkowanych przez niemiecką markę Mercedes-Benz. W222 obejmuje wersję sedan, C217 to coupe CL oraz A217 to kabriolet S-Klasy. Modele te zostały wprowadzone na rynek w 2013 roku i nadal są produkowane.
Mercedes-Benz Klasa S W222 to luksusowa limuzyna, która stanowi sztandarową serię marki. Wyróżnia się eleganckim designem z opływowymi liniami nadwozia i charakterystycznym przodem z chromowaną atrapą chłodnicy. Wnętrze oferuje niezwykle wysoki poziom komfortu i luksusu, z najwyższej jakości materiałami wykończeniowymi, zaawansowanymi systemami multimedialnymi i szeroką gamą opcji personalizacji. Klasa S W222 jest znana z zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, takich jak aktywny tempomat, system ostrzegania o kolizji, asystent pasa ruchu, system monitorowania martwego pola oraz innowacyjny system MAGIC BODY CONTROL, który dostosowuje zawieszenie do warunków drogowych.
Mercedes-Benz Klasa S C217 (CL) to luksusowe coupe oparte na platformie Klasa S. Posiada wyjątkowo sportowy design, z dynamicznymi liniami nadwozia i dwudrzwiowym układem. Wnętrze jest równie luksusowe jak w limuzynie, oferując wysoką jakość wykończenia, komfortowe fotele i zaawansowane systemy multimedialne. Klasa S C217 jest dostępna z mocnymi silnikami V8 i V12, zapewniającymi dynamiczną jazdę i imponujące osiągi.
Mercedes-Benz Klasa S A217 (kabriolet) to wersja otwarta Klasa S, która oferuje ekscytujące doznania jazdy na wolnym powietrzu. Kabriolet ma charakterystyczną miękko opadającą linię dachu i sportowy design. Wnętrze jest pełne luksusu, zapewniające komfortowe miejsce dla pasażerów. Dach można schować elektrycznie, umożliwiając cieszenie się jazdą z wiatrem we włosach.
Mercedes-Benz Klasa S (W222, C217, A217) jest symbolem luksusu, elegancji i doskonałego wykonania. Oferuje najwyższy poziom komfortu, zaawansowane technologie, imponujące osiągi i innowacyjne rozwiązania. Klasa S jest uznawana za jeden z najlepszych i najbardziej prestiżowych samochodów na rynku, spełniający oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika
Znajduje się w komorze silnika (po lewej stronie), pod pokrywą.
Numer | Opis | Ampery [A] |
---|---|---|
100 | Hybrydowy: pompa próżniowa | 40 |
101 | Tuleja łącząca, obwód 87/2 | 15 |
102 | Tuleja łącząca, obwód 87/2 | 20 |
103 | Tuleja złącza, obwód 87M4 | 15 |
104 | Tuleja złącza, obwód 87M3 | 15 |
105 | Obowiązuje dla skrzyni biegów 722.9: Jednostka sterująca pompy pomocniczej oleju przekładniowego | 15 |
106 | Podgrzewacz pozycji parkowania wycieraczek | 25 |
107 | Obowiązuje dla silników 277, 279: Połączenie elektryczne rozrusznika/pompy powietrza | 60 |
108 | Dotyczy reflektora SAE dynamic LED do ruchu prawostronnego lub reflektora Dynamic LED: Zespół reflektora lewego przedniego, zespołu reflektora prawego przedniego Dotyczy bez reflektora głównego SAE dynamic LED do ruchu prawostronnego lub reflektora Dynamic LED:: Zespół reflektora prawego przedniego |
20 |
109 | Silnik wycieraczek | 30 |
110 | Obowiązuje dla kodu SAE dynamicznego reflektora LED do ruchu prawostronnego lub reflektora Dynamic LED: lewy zespół reflektora, prawego przedniego reflektora Obowiązuje bez dynamicznego reflektora SAE LED do ruchu prawostronnego lub dynamicznego reflektora LED:: Lewy zespół reflektora |
20 |
111 | Rozrusznik | 30 |
112 | Bezpiecznik silnika i moduł przekaźnika | 5 |
113 | Zapasowy | – |
114 | Sprężarka AIRmatic | 40 |
115 | Lewy klakson fanfary
Prawy klakson fanfary |
15 |
116 | Hybrydowy: przekaźnik pompy próżniowej | 5 |
117 | Zapasowy | – |
118 | Hybrydowy: Elektroniczna jednostka sterująca programu stabilności | 5 |
119 | Tuleja złącza obwodu 87/C2 | 15 |
120 | Tuleja złącza obwodu 87/C1 | 7,5 |
121 | Elektroniczna jednostka sterująca programu stabilności | 5 |
122 | Hybrydowy: przekaźnik HYBRYDOWY | 5 |
123 | Jednostka sterująca asystenta widzenia nocnego | 5 |
124 | Hybrydowy: złącze elektryczne wnętrza pojazdu i komory silnika | 5 |
125 | Przednia jednostka sterująca SAM | 5 |
126 | Jednostka sterująca układu napędowego Obowiązuje dla silnika wysokoprężnego: Jednostka sterująca CDI Obowiązuje dla silnika benzynowego: Jednostka sterująca ME-SFI [ME] |
5 |
127 | Zapasowy | – |
128 | Przełącznik świateł zewnętrznych | 5 |
129A | Hybrydowy: obwód rozrusznika 50 przekaźnik | 30 |
129B | Obowiązuje z wyjątkiem Hybrid: Przekaźnik obwodu rozrusznika 50 | 30 |
Przekaźnik | ||
G | Obwód komory silnika 15 przekaźnik | |
H | Przekaźnik obwodu rozrusznika 50 | |
I | Przekaźnik pompy próżniowej hamulca | |
J | Hybrydowy: przekaźnik HYBRYDOWY | |
K | Przekaźnik pompy oleju przekładniowego | |
L | Przekaźnik klaksonowy | |
M | Przekaźnik podgrzewacza pozycji parkowania wycieraczek | |
N | Obwód 87M przekaźnik | |
O | Obowiązuje z wyjątkiem hybrydowego: przekaźnik obwodu rozrusznika 15 | |
P | Przekaźnik wtórnego wtrysku powietrza | |
Q | Hybrydowy: przekaźnik pompy próżniowej | |
R | Przekaźnik AIRmatic |
Skrzynka bezpieczników tablicy rozdzielczej
Skrzynka bezpieczników znajduje się po lewej stronie deski rozdzielczej, za pokrywą.
Numer | Opis | Ampery [A] |
---|---|---|
200 | Przednia jednostka sterująca SAM | 40 |
201 | Przednia jednostka sterująca SAM | 40 |
202 | Syrena alarmowa | 5 |
203 | W222: Siedzenie kierowcy, Jednostka sterująca ogrzewaniem | 30 |
204 | Złącze diagnostyczne | 5 |
205 | Elektroniczna jednostka sterująca stacyjką | 7,5 |
206 | Zegar analogowy | 5 |
207 | Jednostka sterująca klimatyzacją | 20 |
208 | Klaster instrumentów | 7,5 |
209 | Przednia jednostka sterująca klimatyzacji | 5 |
210 | Jednostka sterująca modułu rury kolumny kierownicy | 10 |
211 | Zapasowy | – |
212 | Zapasowy | – |
213 | Elektroniczna jednostka sterująca programu stabilności | 25 |
214 | Zapasowy | – |
215 | Zapasowy | – |
216 | Zapasowy | – |
217 | Wersja japońska: Dedykowana jednostka sterująca komunikacji krótkiego zasięgu | 5 |
218 | Jednostka sterująca dodatkowego systemu przytrzymującego | 5 |
219 | Jednostka sterująca systemu pomiaru masy (WSS) Przedni fotel pasażera pasażera i ACSR |
5 |
Przekaźnik | ||
D | Przekaźnik MAGIC VISION CONTROL | |
E | Przekaźnik rezerwowy | |
F | Przekaźnik obwodu 15R |
Skrzynka bezpieczników w przestrzeni na nogi pasażera z przodu
Numer | Opis | Ampery [A] |
---|---|---|
1 | Obwód 30 Połączenie „E1” | |
2 | Obwód 30g Połączenie „E2” | |
301 | Taksometr lustrzany | 5 |
302 | Sterownik prawych drzwi przednich | 30 |
303 | W222: Sterownik lewych tylnych drzwi C217, A217: Sterownik tylnych drzwi |
30 |
304 | W222: Sterownik prawych tylnych drzwi C217, A217: Sterownik tylnych drzwi |
30 |
305 | Jednostka sterująca fotela kierowcy | 30 |
306 | Jednostka sterująca przedniego fotela pasażera | 30 |
307 | W222: Inteligentny moduł serwo dla DIRECT SELECT | 20 |
307 | C217, A217: Jednostka sterująca ogrzewaniem fotela kierowcy | 30 |
308 | Jednostka sterująca ogrzewaniem przedniego fotela pasażera | 30 |
309 | Jednostka sterująca systemem połączeń alarmowych Moduł komunikacyjny usług telematycznych Jednostka sterująca HERMES |
5 |
310 | Stacjonarna jednostka sterująca nagrzewnicą | 25 |
311 | Silnik dmuchawy tylnej | 10 |
312 | Jednostka sterująca napowietrznego panelu sterowania | 10 |
313 | Hybrid i Hybrid Plus: Jednostka sterująca elektroniki mocy | 10 |
314 | A217: System alarmowy przeciwkradzieżowy (oznaczenie w koordynacji) | 7,5 |
315 | Jednostka sterująca układu napędowego Dotyczy silnika benzynowego: Jednostka sterująca ME-SFI Obowiązuje dla silnika 642, 651: Jednostka sterująca CDI |
10 |
316 | Zapasowy | – |
317 | W222: Moduł sterujący panoramicznym dachem przesuwnym C217, A217: Sterownik MAGIC SKY CONTROL |
30 |
318 | Wyświetlacz Audio/COMAND | 15 |
319 | Moduł sterujący panoramicznym dachem przesuwnym C217, A217: Moduł sterujący roletą przeciwsłoneczną dachu panoramicznego |
30 |
320 | Jednostka sterująca Active Body Control Jednostka sterująca AIRmatic (obowiązuje z wyjątkiem Active Body Control) |
15 |
321 | C217, A217: Inteligentny moduł serwo dla DIRECT SELECT | 20 |
322 | Jednostka sterująca COMAND | 15 |
323 | Jednostka sterująca uzupełniającego systemu przytrzymującego | 7,5 |
MF1/1 | Wersja japońska: Dedykowana jednostka sterująca komunikacji krótkiego zasięgu | 7,5 |
MF1/2 | Wielofunkcyjna kamera mono stereo |
7,5 |
MF1/3 | Czujnik deszczu/światła z dodatkowymi funkcjami Centralka podwieszana z panelem sterowania |
7,5 |
MF1/4 | Jednostka sterująca fotela kierowcy | 7,5 |
MF1/5 | Jednostka sterująca przedniego fotela pasażera | 7,5 |
MF1/6 | Jednostka sterująca modułu rury kolumny kierownicy | 7,5 |
MF2/1 | Generator rozpylaczy perfum | 5 |
MF2/2 | Panel sterowania Audio/COMAND, Panel dotykowy | 5 |
MF2/3 | Elektroniczna jednostka sterująca programu stabilności | 5 |
MF2/4 | Wyświetlacz heads-up | 5 |
MF2/5 | Hybrid i Hybrid Plus: Elektryczna sprężarka czynnika chłodniczego | 5 |
MF2/6 | Zapasowy | – |
MF3/1 | Przednia jednostka sterująca SAM | 5 |
MF3/2 | Jednostka sterująca czujników radarowych | 5 |
MF3/3 | Silnik wentylatora COMAND | 5 |
MF3/4 | Grupa przycisków tablicy rozdzielczej po stronie kierowcy
Grupa przycisków tablicy rozdzielczej środkowej |
5 |
MF3/5 | Tylna jednostka sterująca klimatyzacji | 5 |
MF3/6 | od 01.06.2016: Przełącznik antenowy do telefonu i grzejnika stacjonarnego | 5 |
Skrzynka bezpieczników przedziału bagażowego
Znajduje się po prawej stronie bagażnika, za pokrywą.
Numer | Opis | Ampery [A] |
---|---|---|
1 | Obwód 30 Połączenie „E1” | |
2 | Obwód 30g Połączenie „E2” | |
400 | Jednostka sterująca systemu parkowania (aktywny asystent parkowania lub kamera kodowa 360 stopni) | 10 |
401 | Jednostka sterująca pokrywy bagażnika | 5 |
402 | Tylna jednostka kontrolera rozrywki | 7,5 |
403 | Zapasowy | – |
404 | Jednostka sterująca ogrzewaniem podłokietnika | 7,5 |
405 | Sterownik wzmacniacza systemu nagłośnienia
Sterownik głośnika wysokotonowego w lewych drzwiach przednich Sterownik głośnika wysokotonowego w drzwiach prawych przednich |
7,5 |
406 | Zapasowy | – |
407 | Zapasowy | – |
408 | Jednostka tunera | 5 |
409 | Jednostka sterująca kamery 360°
Kamera cofania |
5 |
410 | Jednostka sterująca osłoną kamery | 5 |
411 | Jednostka sterująca monitora ciśnienia w oponach | 5 |
412 | Tylne siedzenie, Jednostka sterująca ogrzewaniem | 7,5 |
413 | Lewy tylny wyświetlacz Prawy tylny wyświetlacz |
10 |
414 | Tylna antena systemu telefonii komórkowej Wzmacniacz/kompensator Tylna podstawka telefonu komórkowego Tylna płytka stykowa telefonu komórkowego Moduł telefoniczny z Bluetooth® (profil SAP) |
7,5 |
415 | Zapasowy | – |
416 | Zapasowy | – |
417 | Jednostka sterująca rozpoznawania przyczepy | 20 |
418 | Zapasowy | – |
419 | Zapasowy | – |
420 | Jednostka sterująca przetwornicą DC/AC | 30 |
421 | Wielokonturowa pompa pneumatyczna z siedziskiem | 30 |
422 | W222: Sterownik prawych tylnych drzwi | 30 |
423 | Zapasowy | – |
424 | Tylna jednostka sterująca SAM | 40 |
425 | Zapasowy | – |
426 | Wzmacniacz głośników basowych | 30 |
427 | Jednostka sterująca ogrzewaniem podłokietnika | 20 |
428 | Jednostka sterująca rozpoznawania przyczepy | 15 |
429 | Tylny uchwyt na kubek | 10 |
430 | Zapalniczka z oświetleniem popielniczki, tył Zapalniczka z oświetleniem konsoli środkowej z tyłu Gniazdo lewe tylne w konsoli środkowej 12 V (pakiet popielniczek/pakiet dla palaczy) |
15 |
431 | Lodówka z tylnym oparciem | 15 |
432 | Tylna jednostka sterująca SAM | 10 |
433 | Jednostka sterująca Ad Blue® | 25 |
434 | Jednostka sterująca Ad Blue® | 15 |
435 | Jednostka sterująca Ad Blue® | 20 |
436 | Tylny uchwyt na kubek | 20 |
437 | Zapasowy | – |
438 | C217 z silnikiem 157: Silnik siłownika prawej klapy wydechowej | 7,5 |
439 | C217 z silnikiem 157: Silnik siłownika lewej klapy wydechowej | 7,5 |
440 | Zapasowy | – |
441 | Zapasowy | – |
442 | Zapasowy | – |
443 | Zapasowy | – |
444 | Zapasowy | – |
445 | Stacjonarny odbiornik radiowy zdalnego sterowania nagrzewnicy | 5 |
446 | Wzmacniacz antenowy FM 1, AM, CL [ZV] i KEYLESS-GO | 5 |
447 | Hybrydowy: Jednostka sterująca systemu zarządzania akumulatorem | 7,5 |
448 | Zapasowy | – |
449 | Zapasowy | – |
450 | Zapasowy | – |
451 | Gniazdo przyczepy | 15 |
452 | Czujnik radarowy lewego tylnego zderzaka
Czujnik radarowy prawego tylnego zderzaka Czujnik radarowy środkowego tylnego zderzaka |
5 |
453 | Czujnik radarowy lewego przedniego zderzaka
Czujnik radarowy prawego przedniego zderzaka |
5 |
454 | Jednostka sterująca Ad Blue® Jednostka sterująca układu paliwowego | 5 |
455 | W pełni zintegrowany sterownik sterowania skrzynią biegów | 15 |
456 | Zapasowy | – |
457 | Dotyczy akumulatora litowo-jonowego: Kondensator akumulatora rozruchowego | 7,5 |
458 | Zapasowy | – |
459 | Zapasowy | – |
460 | Zapalniczka przednia z podświetleniem popielniczki | 15 |
461 | Gniazdo konsoli środkowej prawe tylne gniazdo 12V Gniazdo 12V DC/AC jednostka sterująca przetwornicą |
15 |
462 | Gniazdo bagażnika | |
463 | Zapasowy | |
464 | Jednostka sterująca rozpoznawania przyczepy | 20 |
465 | Elektryczna jednostka sterująca hamulca postojowego | 30 |
466 | Jednostka sterująca lewych drzwi przednich | 30 |
467 | Jednostka sterująca KEYLESS-GO | 10 |
468 | Elektryczna jednostka sterująca hamulca postojowego | 30 |
469 | Jednostka sterująca układu paliwowego | 25 |
470 | Sterownik ogrzewania lewego tylnego siedzenia
Sterownik ogrzewania tylnego siedzenia |
30 |
471 | Sterownik ogrzewania prawego tylnego siedzenia | 30 |
472 | C217, A217: Tylna jednostka sterująca | 30 |
473 | Jednostka sterująca rozpoznawania przyczepy | 20 |
475 | Jednostka sterująca wzmacniacza systemu dźwiękowego | 40 |
476 | Jednostka sterująca wzmacniacza systemu dźwiękowego | 40 |
477 | Aktywna jednostka sterująca klamry pasa C217, A217: Tylna jednostka sterująca |
40 |
478 | Jednostka sterująca lewego tylnego siedzenia | 30 |
479 | Aktywna jednostka sterująca klamrą pasa | 40 |
480 | Sterownik prawego tylnego siedzenia | 30 |
481 | Lewy przedni odwracalny zwijacz napięcia awaryjnego | 5 |
482 | W222: Jednostka sterująca MAGIC SKY CONTROL | 5 |
482 | C217, A217: Jednostka sterująca MAGIC SKY CONTROL | 7,5 |
483 | Prawy przedni odwracalny zwijacz napięcia awaryjnego | 5 |
484 | Sterownik prawego tylnego siedzenia
Sterownik lewego tylnego siedzenia |
7,5 |
485 | Aktywna jednostka sterująca klamrą pasa | 5 |
486 | Hybrydowy: Jednostka sterująca systemu zarządzania akumulatorem, Jednostka sterująca elektroniki mocy | 10 |
487 | Elektryczna jednostka sterująca hamulca postojowego | 5 |
488 | Tylna jednostka sterująca SAM | 5 |
489 | Przedni czujnik radarowy dalekiego zasięgu | 5 |
490 | Wielokonturowa pompa pneumatyczna z siedziskiem | 5 |
491 | Jednostka sterująca pokrywy bagażnika | 40 |
492 | Prawy przedni odwracalny zwijacz napięcia awaryjnego | 40 |
493 | Zapasowy | – |
494 | Tylna jednostka sterująca SAM | 40 |
495 | Ogrzewanie tylnej szyby | 40 |
496 | Lewy przedni odwracalny zwijacz napięcia awaryjnego | 40 |
Przekaźnik | ||
S | Obwód wewnętrzny pojazdu 15 przekaźnik | |
T | Przekaźnik ogrzewania tylnej szyby | |
U | Uchwyt na kubek w drugim rzędzie siedzeń i przekaźnik gniazd | |
V | Ad niebieski przekaźnik | |
W | Obwód przekaźnika 15R | |
X | 1-szy rząd siedzeń / skrzynia chłodnicza i przekaźnik gniazd | |
Y | Zapasowy przekaźnik |
Skrzynka bezpieczników wstępnych silnika
Widok z dołu
Widok z góry
Numer | Opis | Ampery [A] |
---|---|---|
1 | Przyłącze obwodu 30 „B1” | |
2 | Połączenie obwodu 30 niezatrzaśnięte „B2” | |
M3 | Hybrydowy: maszyna elektryczna | 500 |
M3 | Obowiązuje z wyjątkiem Hybrid: Alternator | 500 |
M1 | Hybrydowy: maszyna elektryczna | – |
M1 | Obowiązuje z wyjątkiem Hybrid: Starter | – |
MR5 | Sterownik elektrycznego wspomagania kierownicy | 100 |
MR2 | Silnik wentylatora | 100 |
M4 | Hybrydowy: w pełni zintegrowany sterownik sterowania skrzynią biegów | 100 |
I1 | Zapasowy | – |
M2 | Dotyczy silnika wysokoprężnego: Stopień wyjściowy jarzenia | 150 |
MR1 | Bezpiecznik silnika i moduł przekaźnika | 60 |
MR3 | Zapasowy | – |
MR4 | Dotyczy silników 277, 279: Silnik wentylatora | 150 |
I2 | Zapasowy | – |
Wewnętrzna skrzynka bezpieczników wstępnych
Numer | Opis | Ampery [A] |
---|---|---|
I7 | Skrzynka bezpieczników prawego słupka A | 125 |
I2 | Lewy bezpiecznik i moduł przekaźnika | 125 |
C2 | Zapasowy | – |
I8 | Zapasowy | – |
I9 | Zapasowy | – |
I3 | Połączenie przekaźnika odcinającego prąd bez obciążenia | – |
C1 | Regulator dmuchawy | 40 |
I1 | Elektroniczna jednostka sterująca programu stabilności | 40 |
I4 | Zapasowy | – |
I6 | Tylny bezpiecznik i moduł przekaźnika | 60 |
I5 | Skrzynka bezpieczników prawego słupka A | 60 |
F32/4k2 | Przekaźnik odcinający prąd spoczynkowy |
Tylna skrzynka bezpieczników wstępnych
Numer | Opis | Ampery [A] |
---|---|---|
I3 | Zapasowy | – |
I2 | Jednostka sterująca ogrzewaniem przedniej szyby | 125 |
I7 | Hybrydowy: urządzenie odłączające wysokiego napięcia | 7,5 |
I4 | Tylny bezpiecznik i moduł przekaźnika | 150 |
I6 | Funkcja ECO start/stop dodatkowa bateria | 200 |
I7 | Funkcja ECO start/stop dodatkowy akumulator Przednia jednostka sterująca SAM Elektroniczna jednostka sterująca blokady zapłonu |
10 |
I1 | Zapasowy | – |
I11 | Zapasowy | – |
I7 | Przednia jednostka sterująca SAM | 10 |
I8 | Funkcja ECO start/stop dodatkowe podłączenie przekaźnika akumulatora | – |
I5 | Hybrydowy: pirofuza wysokiego napięcia wyzwalana przez jednostkę sterującą dodatkowego systemu unieruchamiającego | – |
I9 | Odsprzęganie połączenia przekaźnika | – |
F33k1 | Przekaźnik odsprzęgający | |
F33k2 | Funkcja ECO start/stop dodatkowy przekaźnik akumulatora |