Mercedes-Benz Actros MP2 i MP3 (2003-2012) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mercedesa-Benz Actros MP2 i MP3 z lat: (MP2) – 2003, 2004, 2005, 2006, 2007 oraz (MP3)  – 2008, 2009, 2010, 2011, 2012. Mercedes-Benz Actros MP2 i MP3 to kolejne generacje ciężarowych samochodów ciężarowych z linii Actros, które zostały wprowadzone na rynek po modelu MP1. […]

05/16/2023
Czas czytania: 3 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mercedesa-Benz Actros MP2 i MP3 z lat: (MP2) – 2003, 2004, 2005, 2006, 2007 oraz (MP3)  – 2008, 2009, 2010, 2011, 2012.

Mercedes-Benz Actros MP2 i MP3 to kolejne generacje ciężarowych samochodów ciężarowych z linii Actros, które zostały wprowadzone na rynek po modelu MP1. Oto kilka ogólnych informacji na temat tych dwóch generacji:

Mercedes-Benz Actros MP2 (2003-2008):

  • MP2 to druga generacja Actrosa, wprowadzona na rynek w 2003 roku.
  • Model ten wprowadził wiele udoskonaleń w porównaniu do poprzednika, takich jak nowoczesny design, poprawiona aerodynamika i wydajność paliwowa.
  • Wnętrze zostało również odświeżone, oferując kierowcy większy komfort i ergonomiczne rozwiązania.
  • MP2 oferował różne konfiguracje kabiny, w zależności od potrzeb i preferencji klienta.
  • Technologiczne innowacje obejmowały m.in. systemy bezpieczeństwa, zaawansowane funkcje kontroli jazdy i udoskonalone silniki.

Mercedes-Benz Actros MP3 (od 2008):

  • MP3 to trzecia generacja Actrosa, wprowadzona na rynek w 2008 roku.
  • Model ten kontynuował rozwój designu i aerodynamiki, mając na celu jeszcze większą oszczędność paliwa.
  • Wnętrze zostało jeszcze bardziej usprawnione, oferując kierowcy jeszcze większy komfort i ergonomiczność.
  • MP3 wprowadził również nowe technologie i funkcje, takie jak systemy wsparcia kierowcy, zaawansowane systemy bezpieczeństwa i bardziej efektywne silniki.
  • Oferował różne warianty kabiny, z bogatym wyborem opcji i wyposażenia.
Zobacz także:  Mercedes-Benz Klasa E W211 (2003-2009) - schematy bezpieczników i przekaźników

Obie generacje, MP2 i MP3, kontynuowały sukces i reputację Actrosa jako niezawodnego, wydajnego i innowacyjnego pojazdu ciężarowego. Z każdą kolejną generacją Mercedes-Benz starał się wprowadzać udoskonalenia i nowe rozwiązania techniczne, aby spełnić oczekiwania klientów z branży transportowej. Actros MP2 i MP3 nadal cieszą się uznaniem wśród przedsiębiorców transportowych i kierowców dzięki swojej solidnej konstrukcji, zaawansowanej technologii i wysokiemu poziomowi komfortu.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Zobacz także:  Mercedes-Benz Atego (1998-2012) - schematy bezpieczników i przekaźników

W kabinie

Umieszczony za osłoną ochronną w podłodze po stronie pasażera.

Mercedes-Benz Actros MP2 i MP3 (2003-2012) - schematy bezpieczników i przekaźników
Numer Opis Ampery [A]
K5 Przekaźnik zapalniczki.
F1 drzwi kierowcy (moduł sterowania drzwiami), panel sterowania nagrzewnicą, nagrzewnica dodatkowa (suszarka do włosów) 20
F2 zapasowy 20
F3 drzwi pasażera (moduł sterowania drzwiami) 20
F4 kontrola zmiany biegów 15
F5 gniazdo przyczepy 15-stykowe 20
F6 modułowy panel rozdzielczy MSF 10
F7 sterowanie zwalniaczem, parametryzowany moduł specjalny, syrena alarmowa, lodówka, transformator (konwerter) 30
F8 przedni fotel pasażera z amortyzacją amortyzującą, klimatyzacja postojowa, obrotowa lampa ostrzegawcza, system monitorowania ciśnienia w oponach, 30
F9 gniazdo przyczepy 7-stykowe 30
F10 tempomat z regulowaną bezpieczną odległością, zdalne odłączanie akumulatora, system monitorowania ciśnienia w oponach 30
F11 moduł sterujący hamulca 15
F12 kontrola zmiany biegów 30
F13 radio, telematyka 20
F14 Moduł sterowania ruchem FR, wyłącznik zapłonu 10
F15 panel sterowania nagrzewnicą 20
F 16 lampka do czytania, klosz schowka 10
F17 tablica przyrządów, tachograf, złącze diagnostyczne 10
F18 Właz 20
F19 kontrola hamulca 30
F20 kontrola zmiany biegów 10
F21 system zarządzania silnikiem, generator 10
F22 gniazdo przyczepy 7-stykowe 10
F23 gniazdo przyczepy 15-stykowe, – gniazdo przyczepy 7-stykowe 15
F24 ogrzewanie akumulatora, ogrzewanie filtra Racor, elektrozawór – dwukomorowy separator wody 15
F25 gniazdo diagnostyczne 10
F26 elektryczna nagrzewnica powietrza na latarkę, fotel kierowcy z amortyzowaną amortyzacją, klimatyzacja postojowa, asystent utrzymania pasa ruchu, dodatkowy napęd elektrohydrauliczny, silnik osłony przeciwsłonecznej, oświetlenie komory silnika, bok platformy ładunkowej 30
F27 panel sterowania nagrzewnicą, telematyka 20
F28 system kontroli ruchu 10
F29 kontrola hamulca 10
F30 Pasy bezpieczeństwa SRS, poduszki powietrzne, deska rozdzielcza 10
F31 system audio, czujnik temperatury wnętrza, gniazdo 24 V (zapalniczka) 10
F32 bezpiecznik zapalniczki, gniazdo 12 V 10
Zobacz także:  Mercedes-Benz SLK R170 (1996-2004) - schematy bezpieczników i przekaźników

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.