Ford Explorer VI (2023) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Ford Explorer U625 z lat: 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003.

Ford Explorer (2023) to szósta generacja tego popularnego SUV-a, która wprowadza wiele udoskonaleń i nowości w porównaniu do poprzednich wersji. Oto kilka informacji na temat Forda Explorera (2023):

  1. Design i rozmiar: Ta generacja Explorera charakteryzuje się nowoczesnym i dynamicznym wyglądem. Samochód ma bardziej zaokrąglone linie i agresywniejszy wygląd, który nadaje mu sportowego charakteru. Jest większy od poprzedników, oferując więcej przestrzeni w kabinie pasażerskiej i bagażowej.
  2. Wydajność i napęd: Ford Explorer (2023) jest dostępny z różnymi wariantami napędowymi, w tym z silnikami benzynowymi oraz hybrydowymi. Silniki V6 i czterocylindrowe EcoBoost zapewniają odpowiednią moc i elastyczność, podczas gdy wersje hybrydowe oferują oszczędność paliwa i niższe emisje. W zależności od wersji, samochód może być wyposażony w napęd na przednią oś lub na cztery koła, co daje większą elastyczność w różnych warunkach jazdy.
  3. Technologie i wyposażenie: Ford Explorer (2023) oferuje wiele zaawansowanych technologii i funkcji. W zależności od wybranych opcji, samochód może być wyposażony w systemy multimedialne z dużym dotykowym ekranem, nawigację, systemy bezpieczeństwa i asysty kierowcy, adaptacyjny tempomat, panoramiczny dach, podgrzewane fotele, klimatyzację, a także wiele innych opcji, które podnoszą komfort i wygodę podróżowania.
  4. Zdolności terenowe: Mimo że Ford Explorer (2023) jest głównie skoncentrowany na jeździe po drogach, nadal oferuje pewne zdolności terenowe. Warianty z napędem na cztery koła i odpowiednimi pakietami off-roadowymi mogą poradzić sobie z trudniejszymi nawierzchniami i zapewnić pewność jazdy na nierównym terenie.
  5. Przestronność i komfort: Explorer (2023) jest przestronnym SUV-em, który zapewnia wygodne miejsce dla pasażerów zarówno na przednich, jak i tylnych fotelach. Wykorzystanie wysokiej jakości materiałów wnętrza i ergonomiczny układ elementów sprawiają, że podróżowanie tym samochodem jest komfortowe i przyjemne.
  6. Bezpieczeństwo: Ford Explorer (2023) został wyposażony w szereg zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, takich jak systemy wspomagające utrzymanie pasa ruchu, systemy monitorowania martwego pola, awaryjne hamowanie, kontrola trakcji i stabilizacji, a także wiele innych funkcji, które mają na celu zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa podczas jazdy.

Warto pamiętać, że opisane informacje są ogólne i mogą różnić się w zależności od konkretnego modelu, wersji i opcji wyposażenia. Jeśli jesteś zainteresowany konkretnym rocznikiem Forda Explorera, zalecam skonsultowanie się z oficjalnymi źródłami Forda lub odwiedzenie lokalnego salonu samochodowego, aby uzyskać pełne i dokładne informacje na temat wybranego modelu.

Zobacz także:  Ford F-250 Light Duty (1997-1999) - schematy bezpieczników i przekaźników
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

 

Skrzynka bezpieczników w komorze silnika

Skrzynka bezpieczników w komorze silnika znajduje się pod osłoną skrzydła po stronie kierowcy w komorze silnika. Posiada bezpieczniki wysokoprądowe, które chronią główne układy elektryczne pojazdu przed przeciążeniem.

Ford Explorer VI (2023) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 40A Moduł kontroli nadwozia – zasilanie bateryjne w zasilaniu 1.
2 20A Główny schowek na konsolę z gniazdem elektrycznym.
3 40A Moduł sterujący nadwozia – zasilanie bateryjne w zasilaniu 2.
4 30A Pompa paliwowa.
5 5A Moduł sterujący układu napędowego utrzymuje żywą moc.
6 20A Zasilanie modułu sterującego układu napędowego.
7 20A Elektrozawór odpowietrzający kanistra. Moduł kontroli wycieku par. Odzysk ciepła ze spalin (hybrydowy pojazd elektryczny). Zawór regulacji ciśnienia w zbiorniku (pojazd hybrydowy z napędem elektrycznym). Zawór tankowania (pojazd hybrydowy typu plug-in). Zawór blokujący parę. Uniwersalny tlen w spalinach 11. Uniwersalny tlen w spalinach 21. Czujnik monitorowania katalizatora 12. Czujnik monitorowania katalizatora 22. Zawór odpowietrzania kanistra.
8 20A Cewka przekaźnika wentylatora chłodzącego. Skrzynka przerwania baterii. Pompa oleju przekładniowego. Pomocnicza pompa płynu chłodzącego. Klapka wlewu paliwa (pojazd hybrydowy z napędem elektrycznym). Zawór obejściowy płynu chłodzącego silnika. Aktywne żaluzje kratowe.
9 20A Cewki zapłonowe.
13 40A Przekaźnik silnika dmuchawy przedniej.
14 15A Pompa oleju przekładniowego. Sprzęgło zmienne sprężarki klimatyzacji. Pompy pomocnicze (hybrydowy pojazd elektryczny).
16 15A Zasilanie przekaźnika pompy spryskiwacza szyby przedniej i tylnej.
17 5A Wskaźnik stanu naładowania (hybrydowy pojazd elektryczny).
18 30A Rozrusznik.
21 10 A Silniki regulacji zasięgu reflektorów. Reflektory adaptacyjne.
22 10 A Moduł elektrycznego wspomagania kierownicy.
23 10 A Moduł układu przeciwblokującego ze zintegrowanym hamulcem postojowym.
24 10 A Moduł sterujący układu napędowego. Moduł sterujący hybrydowego układu napędowego.
25 10 A Czujnik jakości powietrza. Kamera 360 z pomocą w parkowaniu. Tylna kamera. System informacji o martwym polu. Adaptacyjny moduł tempomatu.
26 15A Moduł sterujący skrzynią biegów.
28 40A Zawory układu przeciwblokującego ze zintegrowanym hamulcem postojowym.
29 60A Pompa układu przeciwblokującego ze zintegrowanym hamulcem postojowym.
30 30A Moduł fotela kierowcy.
31 30A Silnik fotela pasażera.
32 20A Punkt zasilania przedniego pojemnika na nośniki.
33 20A Gniazdo zasilania w tylnej części bagażnika.
34 20A Punkt zasilania zaślepki końcowej konsoli.
35 20A Punkt mocy 4.
36 40A Falownik.
38 30A Moduł klimatyzacji siedzeń.
41 30A Moduł elektrycznej klapy bagażnika.
42 30A Moduł sterujący hamulca przyczepy.
43 60A Moduł kontroli nadwozia.
44 10 A Włącznik i wyłącznik hamulca.
46 15A Moduł sterujący ładowarki akumulatora (hybrydowy pojazd elektryczny).
50 40A Podgrzewane podświetlenie.
54 20A Podgrzewana kierownica.
55 20A Światła postojowe do holowania przyczepy.
57 30A Ładowanie akumulatora holowania przyczepy.
58 10 A Światła cofania przyczepy holowniczej.
61 15A Wielokonturowy moduł siedziska.
62 15A Pompka spryskiwacza reflektora.
64 40A Moduł napędu na cztery koła.
69 30A Silnik wycieraczki przedniej szyby.
71 15A Silnik wycieraczki TYLNEJ szyby.
72 20A Nie używany (zapas).
73 30A Moduł drzwi kierowcy.
78 50A Ogrzewana lewa szyba.
79 50A Ogrzewana przednia szyba z prawej strony.
80 20A Holowanie przyczepy.
82 20A Nie używany (zapas).
88 20A Silnik dmuchawy tylnej.
91 20A Moduł oświetlenia holowniczego przyczepy.
95 15A Zintegrowana kontrola zapłonu (hybrydowy pojazd elektryczny).
96 15A Nie używany (zapas).
97 10 A Elektryczny AC (hybrydowy pojazd elektryczny). Wysokonapięciowy grzejnik o dodatnim współczynniku temperaturowym (hybrydowy pojazd elektryczny).
98 10 A Zawór proporcjonalny płynu chłodzącego akumulatora trakcyjnego (pojazd hybrydowy z napędem elektrycznym).
103 50A Nie używany (zapas).
104 50A Nie używany (zapas).
105 40A Nie używany (zapas).
106 40A Nie używany (zapas).
107 40A Nie używany (zapas).
108 20A Nie używany (zapas).
109 30A Moduł drzwi pasażera.
111 30A Zasilanie monitora jakości napięcia modułu sterującego nadwozia.
112 20A Nie używany (zapas).
114 50A Nie używany (zapas).
115 20A Wzmacniacz.
116 5A Nie używany (zapas).
118 30A Podgrzewane siedzenia w drugim rzędzie.
120 15A Portowe wtryskiwacze paliwa.
124 5A Czujnik deszczu.
125 5A Inteligentna ładowarka USB 1.
127 20A Wzmacniacz.
128 15A Nie używany (zapas).
131 40A Elektrycznie składany moduł siedzenia.
133 15A Podgrzewany park wycieraczek.
134 10 A System rozrywki rodzinnej.
136 20A Nie używany (zapas).
139 5A Inteligentna ładowarka USB 2.
142 5A Kamera drogowa.
146 15A Elektroniczny moduł sterujący akumulatora.
148 30A Moduł lewego reflektora.
149 30A Moduł prawego reflektora.
150 40A Nie używany (zapas).
155 25A Moduł sterujący skrzynią biegów (hybrydowy pojazd elektryczny).
159 15A Przetwornica DC/DC (hybrydowy pojazd elektryczny).
160 10 A Nie używany (zapas).
168 20A Odłączenie serwisowe niskiego napięcia.
169 10 A Pompa płynu chłodzącego (pojazd hybrydowy z napędem elektrycznym).
170 10 A Pompa płynu chłodzącego akumulatora trakcyjnego (pojazd hybrydowy z napędem elektrycznym). Sygnalizator akustyczny dla pieszych (hybrydowy pojazd elektryczny).
177 10 A Nie używany (zapas).
Zobacz także:  Ford Bronco (2023) - schematy bezpieczników i przekaźników

Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim

Znajduje się pod deską rozdzielczą po lewej stronie kolumny kierownicy.

Ford Explorer VI (2023) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 Nieużywany.
2 10 A Szyberdach. ERA-GLONAS. eCall. Moduł jednostki sterującej telematyki. falownik. Pakiet przełączników drzwi kierowcy.
3 7,5A Przełącznik siedzenia z pamięcią . Moduł   bezprzewodowej ładowarki akcesoriów. Przełączniki siedzeń.
4 20A Nie używany (zapas).
5 Nieużywany.
6 10 A Nieużywany.
7 10 A Zasilanie złącza inteligentnego łącza danych.
8 5A Modem jednostki sterującej telematyki. Moduł uruchamiania klapy bagażnika bez użycia rąk. Moduł elektrycznej klapy bagażnika.
9 5A Przełącznik klawiatury. Klimatyzacja z tyłu.
10 Nieużywany.
11 Nieużywany.
12 7,5A Głowica kontroli klimatu. Moduł zmiany biegów.
13 7,5A Moduł sterujący kolumny kierownicy.  Inteligentne złącze łącza danych. Klaster instrumentów.
14 15A Nie używany (zapas).
15 15A SYNC, Zintegrowany panel sterowania.
16 Nieużywany.
17 7,5A Moduł sterujący reflektorami.
18 7,5A Nie używany (zapas).
19 5A Przełącznik reflektorów. Przycisk zapłonu.
20 5A Stacyjka. Moduł jednostki sterującej telematyki. Klucz blokuje zamek elektromagnetyczny.
21 5A Nieużywany.
22 5A Nie używany (zapas).
23 30A Nie używany (zapas).
24 30A Szyberdach.
25 20A Nie używany (zapas).
26 30A Nie używany (zapas).
27 30A Nie używany (zapas).
28 30A Nie używany (zapas).
29 15A Nie używany (zapas).
30 5A Złącze hamulca przyczepy.
31 10 A Przełącznik zarządzania terenem. Wybieralny przełącznik trybu jazdy. Moduł nadawczo-odbiorczy.
32 20A Moduł sterowania dźwiękiem.
33 Nieużywany.
34 30A Przekaźnik pracy/rozruchu.
35 5A Nie używany (zapas).
36 15A Moduł wspomagania parkowania. Moduł przetwarzania obrazu A.
37 20A Nie używany (zapas).
38 30A Lewa tylna szyba sterowana elektrycznie. Prawe tylne okno sterowane elektrycznie.
Zobacz także:  Ford Transit (2018-2019) - schematy bezpieczników i przekaźników

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *