Ford Explorer V (2017) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Explorer V z lat: 2017. Ford Explorer U502 to piąta generacja popularnego samochodu typu SUV produkowanego przez amerykańską markę Ford. Piąta generacja Explorera została wprowadzona na rynek w 2011 roku i jest kontynuowana do dzisiaj. Oto kilka informacji na temat Forda Explorer […]

06/24/2023
Czas czytania: 5 minut
Ford Explorer V (2017) - schematy bezpieczników i przekaźników
Wojciech
Wojciech

Spis treści

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Explorer V z lat: 2017.

Ford Explorer U502 to piąta generacja popularnego samochodu typu SUV produkowanego przez amerykańską markę Ford. Piąta generacja Explorera została wprowadzona na rynek w 2011 roku i jest kontynuowana do dzisiaj. Oto kilka informacji na temat Forda Explorer U502:

  1. Design i rozmiar: Ford Explorer U502 otrzymał całkowicie odświeżony design, który odróżniał go od poprzednich generacji. Samochód otrzymał bardziej smukłe proporcje i dynamiczne linie, nadając mu nowoczesny i atrakcyjny wygląd. W porównaniu do poprzednich generacji, Explorer U502 jest bardziej kompaktowy, ale nadal oferuje przestronne wnętrze i dużą pojemność bagażnika.
  2. Napęd i wydajność: Piąta generacja Explorera była dostępna z różnymi wariantami napędowymi. Oferowano zarówno napęd na tylną oś, jak i napęd na cztery koła, co zapewniało większą elastyczność w jeździe w różnych warunkach. Silniki również różniły się w zależności od wersji i opcji, w tym silniki benzynowe i hybrydowe, które zapewniały odpowiednią moc i wydajność.
  3. Wyposażenie i technologie: Ford Explorer U502 był wyposażony w nowoczesne funkcje i technologie, które podnosiły komfort i wygodę jazdy. W zależności od wersji, samochód mógł być wyposażony w zaawansowane systemy multimedialne, nawigację, klimatyzację, systemy bezpieczeństwa, a także wiele innych funkcji ułatwiających codzienną jazdę. Dodatkowo, Explorer U502 oferował wiele zaawansowanych systemów asystujących kierowcy i technologii zwiększających bezpieczeństwo.
  4. Praktyczność i zdolności terenowe: Mimo bardziej miejskiego charakteru, Ford Explorer U502 nadal posiadał pewne zdolności terenowe, co czyniło go wszechstronnym SUV-em. Dzięki odpowiedniemu prześwitowi i zaawansowanym systemom kontroli trakcji, samochód radził sobie z różnymi warunkami drogowymi i oferował pewność jazdy zarówno na asfalcie, jak i w trudniejszych warunkach terenowych.
  5. Popularność i wpływ na rynek: Piąta generacja Explorera zdobyła dużą popularność w segmencie SUV-ów. Nowoczesny design, przestronne wnętrze, dostępne opcje napędowe i zaawansowane technologie przyciągały klientów poszukujących wygodnego i wszechstronnego pojazdu. Ford Explorer U502 kontynuował sukces swoich poprzedników i przyczynił się do dalszego wzrostu marki Ford.

Ford Explorer U502 jest istotnym modelem w historii Explorera i marki Ford. Jego nowoczesny design, różnorodność opcji napędowych, wyposażenie i funkcje technologiczne uczyniły go atrakcyjnym wyborem dla rodzin i osób poszukujących komfortowego i wszechstronnego SUV-a.

Zobacz także:  Ford Galaxy I (1995-2006) - schematy bezpieczników i przekaźników
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

 

Przedział pasażerski

Panel bezpieczników znajduje się poniżej i po lewej stronie kierownicy przy pedale hamulca.

Ford Explorer V (2017) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 10 A Lampy popytu.

Program oszczędzający akumulator.

2 7,5A Przełącznik fotela z pamięcią (moc lędźwiowa).
3 20A Przekaźnik odblokowania sterownika.
4 5A Elektroniczny sterownik hamulca na rynku wtórnym.
5 20A Moduł tylnego podgrzewanego siedzenia.
6 Nieużywany.
7 Nieużywany.
8 Nieużywany.
9 Nieużywany.
10 5A Klawiatura bezkluczykowa Securicode™;

Klapa bagażnika bez użycia rąk.

11 5A Tylny moduł klimatyzacji.
12 7,5A Przedni moduł klimatyzacji.
13 7,5A Klaster instrumentów;

Inteligentne łącze danych;

Moduł sterujący kolumny kierownicy.

14 10 A Rozszerzony moduł mocy.
15 10 A Zasilanie inteligentnego złącza łącza danych;

Wyświetlacz heads-up.

16 Nieużywany.
17 5A Elektroniczny panel wykończeniowy.
18 5A Włącznik uruchamiany przyciskiem;

Stacyjka;

Blokada klawiszy.

19 7,5 A Przełącznik sterowania skrzynią biegów.
20 Nieużywany.
21 5A Przełącznik zarządzania terenem;

Wyświetlacz heads-up;

Czujnik wilgotności.

22 5A Czujnik klasyfikacji pasażerów.
23 10 A Opóźniona moc akcesoriów;

Elektryczne szyby;

Szyberdach;

Przekaźnik lusterka składanego;

Falownik prądu stałego;

Oświetlenie przełącznika okna/dachu księżycowego.

24 20A Przekaźnik centralnego zamka.
25 30A Silnik inteligentnej przedniej szyby z lewej strony;

Moduł strefy drzwi.

26 30A Silnik inteligentnej szyby przedniej z prawej strony;

Moduł strefy drzwi.

27 30A Szyberdach.
28 20A Wzmacniacz Sony -10 kanałowy.
29 30A Wzmacniacz Sony -14 kanałowy.
30 Nieużywany.
31 Nieużywany.
32 10 A SYNC;

Moduł GPS;

Wyświetlacz;

Odbiornik częstotliwości radiowych.

33 20A Radio.
34 30A Przekaźnik uruchamiania/rozruchu.
35 5A Moduł kontroli ograniczeń;

Rozszerzony moduł mocy.

36 15 A Moduł ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu;

Automatyczne światła drogowe;

Lusterka EC;

Tylne podgrzewane siedzenia.

37 20A Podgrzewana kierownica.
38 30A Silnik lewej przedniej szyby;

Silniki tylnych szyb elektrycznych.

Komora silnika

Skrzynka rozdzielcza mocy znajduje się w komorze silnika.

Ford Explorer V (2017) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 20A Moc modułu sterującego układu napędowego.
2 20A Emisje silnika (MIL).
3 20A Cewka przekaźnika sterowania sprzęgłem klimatyzacji;

VAC;

Aktywne żaluzje grillowe.

4 20A Cewki zapłonowe.
5 Nieużywany.
6 Nieużywany.
7 Nieużywany.
8 Nieużywany.
9 Nieużywany.
10 15A Podgrzewane lustra.
11 Elektroniczny wentylator chłodzący z prawej strony 3 przekaźnik.
12 40A Ogrzewana tylna szyba.
13 Nieużywany.
14 Przekaźnik modułu sterującego układu napędowego.
15 20A Moc przekaźnika klaksonu.
16 10 A Zasilanie przekaźnika sprzęgła klimatyzacji.
17 Przekaźnik podgrzewanej tylnej szyby i podgrzewanych lusterek.
18 Tylny przekaźnik silnika dmuchawy.
19 Nieużywany.
20 Przekaźnik wentylatora chłodzącego po lewej stronie.
21 Seria wentylatorów chłodzących/przekaźnik równoległy.
22 25A Elektroniczny przekaźnik wentylatora 2.
23 Nieużywany.
24 Nieużywany.
25 Nieużywany.
26 30A Zawory układu przeciwblokującego.
27 30A Moc przekaźnika ładowania akumulatora przyczepy.
28 Nieużywany.
29 Przekaźnik uruchamiania/rozruchu.
30 Nieużywany.
31 10 A Elektryczne wspomaganie kierownicy.
32 10 A Moduł układu przeciwblokującego.
33 10 A Moduł sterujący układu napędowego (ISPR).
34 10 A System informacji o martwym polu;

Adaptacyjny tempomat;

Kamera z widokiem z przodu;

Tylna kamera.

35 Nieużywany.
36 Przekaźnik silnika dmuchawy.
37 Przekaźnik ładowania akumulatora przyczepy.
38 Przekaźnik sprzęgła sprężarki klimatyzacji.
39 Przekaźnik klaksonowy.
40 Nieużywany.
41 40A Silnik dmuchawy tylnej.
42 Nieużywany.
43 40A Silnik dmuchawy przedniej.
44 50A Magistrala modułu jakości napięcia.
45 40A Elektroniczny przekaźnik wentylatora 1.
46 30A Sterownik hamulca przyczepy do holowania.
47 Nieużywany.
48 50A Magistrala RP1 modułu sterującego nadwozia.
49 Nieużywany.
50 50A Magistrala RP2 modułu sterującego nadwozia.
51 50A Elektroniczny przekaźnik wentylatora 3.
52 60A Pompa układu przeciwblokującego.
53 Nieużywany.
54 Nieużywany.
55 Nieużywany.
56 40A Falownik.
57 Nieużywany.
58 Nieużywany.
59 Nieużywany.
60 20A Punkt zasilania (pojemnik w przedniej konsoli).
61 Nieużywany.
62 20A Punkt zasilania (tablica przyrządów).
63 30A Pompa paliwowa.
64 Nieużywany.
65 20A Punkt zasilania (2. rząd) (bez ładowarki USB).
66 Nieużywany.
67 20A Punkt zasilania (powierzchnia ładunkowa).
68 Nieużywany.
69 30A Elektryczna klapa załadowcza.
70 15 lat Lewe i prawe światła stopu i kierunkowskazów do holowania przyczepy.
71 Nieużywany.
72 30A Podgrzewane/chłodzone siedzenia.
73 30A Moduł siedzenia kierowcy;

Zasilanie fotela kierowcy.

74 30A Zasilanie fotela pasażera.
75 30A Silnik wycieraczki przedniej.
76 Nieużywany.
77 Nieużywany.
78 30A Przekaźnik modułu elektrycznego składanego siedzenia trzeciego rzędu.
79 30A Przekaźnik rozrusznika.
80 Nieużywany.
81 10 A Przekaźnik światła awaryjnego holowania przyczepy.
82 Nieużywany.
83 10 A Włącznik/wyłącznik hamulca.
84 Nieużywany.
85 5A Ładowarka USB drugiego rzędu (jeśli jest w wyposażeniu).
86 Nieużywany.
87 Nieużywany.
88 Nieużywany.
89 Nieużywany.
90 Nieużywany.
91 Nieużywany.
92 15 A Wielokonturowy przekaźnik modułu siedziska.
93 10 A Czujnik alternatora.
94 15A Przekaźnik tylnej spryskiwacza.
95 15A Przekaźnik tylnej wycieraczki.
96 10 A Moc cewki przekaźnika modułu sterującego zespołu napędowego.
97 5A Czujnik deszczu.
98 20A Silniki siedzeń w drugim rzędzie.
99 20A Przekaźnik świateł postojowych holowania przyczepy.

 

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie komentarze
    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.