W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Dodge Caravan IV z lat: 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007.
Czwarta generacja Dodge Caravan, produkowana w latach 2001-2007, kontynuowała sukces tego popularnego minivana. Jest to okres, w którym Caravan przeszedł znaczne zmiany w zakresie designu, wyposażenia i innowacji. Oto kilka kluczowych informacji na temat Dodge Caravan IV z lat 2001-2007:
- Design: Wprowadzenie czwartej generacji Caravan oznaczało odświeżony design, który charakteryzował się bardziej zaokrąglonymi kształtami nadwozia. Samochód był dostępny w kilku wersjach nadwoziowych, w tym standardowej wersji, wydłużonej Grand Caravan oraz wersji z drzwiami przesuwnymi po obu stronach, co ułatwiało dostęp do drugiego i trzeciego rzędu siedzeń.
- Silniki: Czwarta generacja Caravan była dostępna z różnymi jednostkami napędowymi, w zależności od rynku. W gamie znalazły się benzynowe silniki o różnej pojemności i mocy, zapewniając klientom wybór odpowiedniego napędu.
- Wyposażenie i komfort: Wnętrze Dodge Caravan IV zostało starannie zaprojektowane, oferując wygodne fotele, systemy multimedialne, klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, a także opcje wyposażenia, takie jak systemy multimedialne z DVD oraz skórzane tapicerki. Wersje Grand Caravan były szczególnie przestronne i dostosowane do potrzeb większych rodzin.
- Innowacje: W trakcie produkcji tej generacji Caravan wprowadzono wiele innowacji, w tym system Stow 'n Go, który pozwalał na składanie tylnych siedzeń w podłogę, tworząc płaską przestrzeń ładunkową. To była przełomowa funkcja, która zwiększała elastyczność użytkowania minivana.
- Bezpieczeństwo: Dodge Caravan IV był wyposażony w poduszki powietrzne oraz systemy ABS i ESP w celu zwiększenia bezpieczeństwa podczas jazdy.
- Popularność: Czwarta generacja Dodge Caravan kontynuowała popularność tego modelu na rynku minivanów. Oferowała przestronność, funkcjonalność i wygodę, co czyniło ją atrakcyjnym wyborem dla rodzin i osób potrzebujących dużo miejsca.
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
- wyjmij kluczyk ze stacyjki
- sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
- zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Zintegrowany moduł zasilania znajduje się w komorze silnika w pobliżu akumulatora.
To centrum zawiera bezpieczniki maxi, mini bezpieczniki i przekaźniki. Etykieta identyfikująca każdy element jest wydrukowana na wewnętrznej stronie okładki.
Wgłębienie | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
Maksymalny bezpiecznik: | ||
F4 | 30 Amp Różowy | Wycieraczki przednie |
F9 | 40 A zielony | Pompa układu przeciwblokującego (ABS) |
F10 | 40 A zielony | Dmuchawa przednia |
F13 | 40 A zielony | Elektroniczne podświetlenie (EBL) |
F19 | 40 A zielony | Zasilanie modułu sterującego nadwozia (BCM) 1 |
F20 | 30 Amp Różowy | Wzmacniacz centralny |
F22 | 30 Amp Różowy | Siedzenia |
F27 | 40 A zielony | Wentylator chłodnicy |
F28 | 40 A zielony | Zasilanie okien |
F30 | 40 A zielony | Spryskiwacze reflektorów (tylko eksport) |
F31 | 40 A zielony | Drzwi przesuwne z napędem elektrycznym |
F32 | 40 A zielony | Podnoszona brama elektryczna |
Minibezpiecznik: | ||
F1 | 20 A żółty | Światła przeciwmgielne |
F2 | 15 A niebieski | Lewe światło postojowe/tylne |
F3 | 15 A niebieski | Prawe światło postojowe/tylne |
F5 | 20 A żółty | Zapłon RDO/IP |
F6 | 20 A żółty | 12 V zapłon lub akumulator |
F8 | 20 A żółty | Vlakson |
F11 | 20 A żółty | EWD/tylna wycieraczka |
F12 | 25 Amp Naturalny | Dmuchawa tylna |
F14 | 20 A żółty | Pobór po wyłączeniu zapłonu (IOD) |
F15 | 20 A żółty | Akumulator elektronicznej automatycznej skrzyni biegów (EATX) |
F 16 | 25 Amp Naturalny | ASD |
F17 | 20 A żółty | Pompa paliwowa |
F18 | 15 A niebieski | Sprzęgło klimatyzacji |
F21 | 25 Amp Naturalny | Moduł układu przeciwblokującego (ABS) |
F23 | 10 A czerwony | Stacyjka |
F24 | 20 A żółty | Światła awaryjne |
F26 | 20 A żółty | Światło stopu |
F33 | 15 A niebieski | Spryskiwacz przód i tył |
20 A żółty | Zapasowy (IOD) | |
Przekaźnik | ||
R1 | Automatyczne wyłączenie | |
R2 | Rozrusznik | |
R3 | Akcesorium | |
R4 | Zapasowy | |
R5 | Spryskiwacz reflektorów (eksport) | |
R6 | Lampa parkowa | |
R7 | Klakson | |
R8 | Przednia lampa przeciwmgielna | |
R9 | Odmgławiacz | |
R10 | Sprzęgło sprężarki klimatyzacji | |
R11 | Silnik dmuchawy tylnej | |
R12 | Pompa paliwowa | |
R13 | Silnik dmuchawy przedniej | |
R14 | Kontrola transmisji | |
R15 | Zapasowy | |
R16 | Wysokość/niska wysokość wycieraczki przedniej | |
R17 | Wł./Wył. wycieraczki przedniej |