Dodge Avenger (2008) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Dodge Avenger z lat: 2008. Dodge Avenger z roku 2008 to średniej wielkości sedan, który był produkowany przez amerykańską firmę Dodge, będąc częścią oferty marki w segmencie samochodów rodzinnych. Poniżej przedstawiam kilka kluczowych informacji na temat Dodge Avenger z 2008 roku: Design: Dodge […]

09/04/2023
Czas czytania: 4 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Dodge Avenger z lat: 2008.

Dodge Avenger z roku 2008 to średniej wielkości sedan, który był produkowany przez amerykańską firmę Dodge, będąc częścią oferty marki w segmencie samochodów rodzinnych. Poniżej przedstawiam kilka kluczowych informacji na temat Dodge Avenger z 2008 roku:

  1. Design: Dodge Avenger z 2008 roku charakteryzował się awangardowym i agresywnym designem. Samochód posiadał charakterystyczny przód z dużą atrapą chłodnicy i wyrazistymi reflektorami. Design ten był częścią starań marki Dodge, aby nadać swoim modelom bardziej dynamiczny i sportowy wygląd.
  2. Silniki: Model Avenger z 2008 roku oferował różne opcje jednostek napędowych, w zależności od wersji i wyposażenia. W gamie znajdowały się silniki benzynowe i silniki V6 o różnej mocy. To pozwalało klientom wybrać odpowiednią wersję, która spełniała ich oczekiwania pod względem osiągów i efektywności paliwowej.
  3. Wyposażenie i komfort: Dodge Avenger z 2008 roku oferował różne poziomy wyposażenia, w tym dostęp do zaawansowanych funkcji i technologii. Wnętrze samochodu było starannie zaprojektowane, z wygodnymi fotelami, systemem audio, klimatyzacją, elektrycznie sterowanymi szybami i lusterkami oraz wieloma innymi udogodnieniami.
  4. Bezpieczeństwo: Dodge Avenger był wyposażony w podstawowe systemy bezpieczeństwa, takie jak poduszki powietrzne i układ ABS, aby zapewnić ochronę kierowcy i pasażerów podczas jazdy.
  5. Popularność: Dodge Avenger z 2008 roku zdobył pewną popularność w segmencie samochodów rodzinnych i średniej wielkości sedanów na rynku amerykańskim. Był to samochód, który oferował stosunkowo przystępną cenę i różne opcje wyposażenia, przyciągając klientów poszukujących rodzinnego pojazdu.
Zobacz także:  Dodge Durango (2011-2013) - schematy bezpieczników i przekaźników

Warto zaznaczyć, że Dodge Avenger był produkowany do roku 2014, kiedy to produkcja została zakończona. Mimo pewnej popularności, niektóre z jego konkurencyjnych modeli osiągnęły większy sukces w segmencie średniej wielkości sedanów. Dodge kontynuował produkcję innych modeli, skupiając się na różnych segmentach rynku.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

 

Zintegrowany moduł zasilania (skrzynka bezpieczników) znajduje się w komorze silnika w pobliżu zespołu filtra powietrza.
To centrum zawiera bezpieczniki kasetowe i mini bezpieczniki. Etykieta identyfikująca każdy element może być wydrukowana na wewnętrznej stronie okładki.

Dodge Avenger (2008) - schematy bezpieczników i przekaźników

Wgłębienie Bezpiecznik kasetowy mini bezpiecznik Opis
1 40 A zielony
2 20 A żółty
3 10 A czerwony Zasilanie akumulatora — centralne światło stopu montowane na górze (CHMSL)/przełącznik hamulca
4 10 A czerwony Zasilanie akumulatorowe — wyłącznik zapłonu
5 20 A żółty Holowanie przyczepy — jeśli jest na wyposażeniu
6 10 A czerwony Pobór po wyłączeniu zapłonu (IOD) — przełącznik zasilania lusterka/sterowniki klimatyzacji
7 30 A zielony Wyłączenie zapłonu (IOD) Sense 1
8 30 A zielony Wyłączenie zapłonu (IOD) Sense 2
9 40 A zielony Zasilanie akumulatora — fotele elektryczne — jeśli jest w wyposażeniu/pompa powietrza PZEV — jeśli jest w wyposażeniu
10 20 A żółty Zasilanie akumulatorowe — węzeł przedziału kabiny (CCN)
11 15 Amp lt niebieski Możliwość wyboru gniazdka zasilania
12 20 A żółty
13 20 A żółty
14 10 A czerwony Pobór po wyłączeniu zapłonu (IOD) — węzeł przedziału kabiny (CCN)/Oświetlenie wnętrza
15 40 A zielony Zasilanie akumulatora — przekaźnik wentylatora chłodnicy
16 15 A poł. niebieski IGN Run/ACC-zapalniczka/PWR szyberdach Mod
17 10 A czerwony Pobór po wyłączeniu zapłonu (IOD) — bezprzewodowy moduł sterujący (WCM)/zegar/moduł sterujący układu kierowniczego (SCM)
18 40 A zielony Zasilanie bateryjne — przekaźnik automatycznego wyłączania (ASD)
19 20 A żółty Pobór po wyłączeniu zapłonu (IOD) — Zasilanie wzmacniacza mocy 2 — jeśli jest na wyposażeniu
20 15 A poł. niebieski Pobór po wyłączeniu zapłonu (IOD) — Radio
21 10 A czerwony
22 10 A czerwony Uruchomienie zapłonu — sterowanie klimatyzacją/podgrzewany uchwyt na kubek — jeśli jest w wyposażeniu
23 15 A poł. niebieski Zasilanie przekaźnika automatycznego wyłączania (ASD) 3
24 25 A Wyczyść Zasilanie akumulatorowe — zasilanie szyberdachu PWR
25 10 A czerwony Praca zapłonu — podgrzewane lusterka — jeśli są na wyposażeniu
26 15 A poł. niebieski Zasilanie przekaźnika automatycznego wyłączania (ASD) 2
27 10 A czerwony Przebieg zapłonu — moduł klasyfikacji pasażerów (OCM)/ sterownik unieruchamiania pasażerów (ORC)
28 10 A czerwony Przebieg zapłonu — moduł klasyfikacji pasażerów (OCM)/ sterownik unieruchamiania pasażerów (ORC)
29 Gorący samochód (bez bezpiecznika)
30 20 A żółty Praca zapłonu — podgrzewane siedzenia — zależnie od wyposażenia
31 10 A czerwony
32 30 Amp Różowy Zasilanie przekaźnika automatycznego wyłączania (ASD) 1
33 10 A czerwony Zasilanie akumulatora — zespół przełączników/złącze diagnostyczne/moduł sterowania zespołem napędowym (PCM)
34 30 Amp Różowy Zasilanie akumulatora — Moduł układu zapobiegającego blokowaniu się hamulców (ABS) — jeśli jest na wyposażeniu/Moduł elektronicznego programu stabilności (ESP) — jeśli jest na wyposażeniu
35 40 A zielony Zasilanie akumulatora — Moduł przeciwblokujący (ABS) — jeśli jest na wyposażeniu/Moduł elektronicznego programu stabilizacji (ESP) — jeśli jest na wyposażeniu
36 30 Amp Różowy Zasilanie akumulatora — moduł drzwi pasażera (PDM)/moduł drzwi kierowcy (DDM)
37 25 A przeźroczysty
Zobacz także:  Dodge Caliber (2011-2012) - schematy bezpieczników i przekaźników

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.