W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Audi TT 8J z lat: 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014. Audi TT 8J to druga generacja dwuosobowego coupe Audi TT, produkowana w latach 2006-2014. Model ten zastąpił poprzednią generację TT 8N i został zaprojektowany przez Waltera de Silva. Audi TT […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Audi TT 8J z lat: 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014.
Audi TT 8J to druga generacja dwuosobowego coupe Audi TT, produkowana w latach 2006-2014. Model ten zastąpił poprzednią generację TT 8N i został zaprojektowany przez Waltera de Silva.
Audi TT 8J był oferowany z szeroką gamą silników benzynowych, począwszy od 1,8 litra i mocy 160 KM, a kończąc na 2,5 litra i mocy 340 KM w topowej wersji RS. W samochodzie zastosowano również system quattro, który zapewniał doskonałą trakcję i stabilność na drodze.
Audi TT 8J wyróżniał się bardziej agresywnym i dynamicznym stylem niż jego poprzednik. Zastosowano w nim m.in. charakterystyczny, dużych rozmiarów grill, a także bardziej zaokrąglone i smukłe linie nadwozia. Wnętrze auta było również bardzo nowoczesne i ergonomiczne, z wieloma zaawansowanymi systemami, takimi jak system audio Bang & Olufsen, system nawigacji satelitarnej i wiele innych.
Audi TT 8J był samochodem, który kontynuował tradycję sportowych i dynamicznych modeli marki Audi, a jednocześnie wprowadzał nowe rozwiązania technologiczne i stylistyczne. Stał się on popularnym wyborem wśród osób poszukujących auta, które łączy w sobie sportowe osiągi, nowoczesną technologię i stylowy design.
Komora silnika
Blok znajduje się po lewej stronie komory silnika. Aby uzyskać dostęp do bezpieczników, należy zdjąć pokrywę ochronną.
Typ 1
Numer | Ampery [A] | Opis |
czarny panel | ||
1 | – | |
2 | – | |
3 | – | |
4 | – | |
5 | 5 | alarm antywłamaniowy (czujnik), alarm antywłamaniowy (klakson) |
6 | 30 | środek do czyszczenia reflektorów |
7 | 15/10 | elektryczne pompy paliwowe (zasilanie) / zawór sterujący przepływem paliwa |
8 | 30 | wycieraczka |
9 | 25 | ogrzewanie foteli (kierowcy i pasażera z przodu) |
10 | 10 | podparcie odcinka lędźwiowego (kierowca i pasażer z przodu) |
11 | – | |
12 | 40 | wentylator |
Brązowy panel | ||
1 | 15 | pompa benzyny (6-cyl.) |
2 | 10 | sondy lambda (6-cyl.) |
3 | 5 | miernik masy powietrza (6-cyl.) |
4 | 10 | sondy lambda (6-cyl.) |
5 | 5 | cewka przekaźnika, przekaźnik zaworu sterującego paliwem (4-cyl.) |
6 | 10 | zawór pompy powietrza wtórnego (6-cyl.), sondy lambda (4-cyl.) |
7 | 10 | zawory przed wiązką przewodów silnika |
8 | 20/30 | cewki zapłonowe (4-cyl.)/cewki zapłonowe (6-cyl.) |
9 | 25 | silnik (jednostka sterująca) |
10 | 10 | pompa powrotu wody |
11 | 5 | zasilanie (pedał sprzęgła, pedał hamulca) |
12 | 10 | filtr z węglem aktywnym/sterowanie ciśnieniem doładowania – zawór (4-cyl.) |
Typ 2
Numer | Opis | Ampery [A] |
1 | pusty | – |
2 | pusty | – |
3 | pusty | – |
4 | pusty | – |
5 | Sygnał dźwiękowy; | 5 |
Alarm bezpieczeństwa. | ||
6 | pompa spryskiwaczy reflektorów | 30 |
7 | Zawór regulacji ciśnienia paliwa | 20 |
8 | Jednostka sterująca wycieraczek | 30 |
9 | Podgrzewany fotel kierowcy; | 25 |
Podgrzewany przedni fotel pasażera. | ||
10 | Regulacja siedzenia kierowcy; | 10 |
Regulacja fotela pasażera z przodu. | ||
11 | pusty | – |
12 | Jednostka sterująca wentylatora nawiewu; | 40 |
13 | pusty | – |
14 | pusty | – |
15 | pusty | – |
16 | pusty | – |
17 | pusty | – |
18 | czujnik tlenu; | 10 |
19 | Sterownik wentylatora chłodnicy; | 10 |
Pompa diagnostyczna układu paliwowego. | ||
20 | Cewki zapłonowe | 20 |
21 | Jednostka sterująca silnika | 15 |
22 | Pompa obiegowa płynu chłodzącego; | 10 |
23 | Czujnik położenia sprzęgła | 5 |
24 | Przekaźnik mocy;
Zawór elektromagnetyczny opróżniania pojemnika; |
10 |
Zawór do regulacji rozrządu; | ||
Zawór obejściowy turbosprężarki; | ||
Zawór regulacji ciśnienia oleju. | ||
25–51 | pusty | |
R1 | Przekaźnik spryskiwacza reflektorów (jeśli jest w wyposażeniu) | |
R2 | Przekaźnik pompy paliwa | |
R3 | Przekaźnik obiegu płynu chłodzącego | |
R4 | Przekaźnik pompy powietrza wtórnego | |
R5 | Przekaźnik mocy Motronic | |
R6 | Przekaźnik mocy |
Przedział pasażerski
Blok znajduje się po stronie kierowcy za plastikową osłoną.
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | 10 | przekaźnik silnika, sterownik paliwa lub sterownik silnika, lampka wyłączonej poduszki powietrznej, włącznik świateł (przełączniki świateł) gniazdo diagnostyczne |
2 | 5 | ABS, ASR, ESP, włącznik świateł hamowania |
3 | 5 | Reflektory AFS (lewe) |
4 | 5 | czujnik poziomu oleju (WIV), wskaźnik ciśnienia w oponach, włącznik elektronicznej kontroli stabilności (ESP), reflektory AFS (jednostka sterująca), klimatyzacja (czujnik ciśnienia), włącznik świateł cofania |
5 | 5/10 | automatyczny kierunkowskaz reflektorów, reflektory AFS (prawe) / ręczny kierunkowskaz reflektorów, reflektory halogenowe |
6 | 5 | Jednostka sterująca komunikacją danych CAN (bramka), elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, bramka zmiany biegów automatycznej skrzyni biegów |
7 | 5 | wspomaganie parkowania, automatyczne ekranowanie wewnętrznego lusterka wstecznego, otwieranie drzwi garażowych, podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby, pompa spryskiwacza przedniej szyby, przekaźnik przedniej szyby (Roadster) |
8 | 5 | sprzęgło Haldex |
9 | 5 | Jednostka sterująca szyną magnetyczną Audi |
10 | 5 | sterownik poduszki powietrznej |
11 | 5/10 | miernik masy powietrza, ogrzewanie skrzyni korbowej |
12 | 10 | sterownik drzwi (centralny zamek kierowca/pasażer z przodu) |
13 | 10 | gniazdo diagnostyczne |
14 | 5 | czujnik deszczu, bramka zmiany automatycznej skrzyni biegów |
15 | 5 | światło sufitowe |
16 | 10 | klimatyzacja (jednostka sterująca) |
17 | 5 | wskazanie monitorowania opon (jednostka sterująca) |
18 | – | |
19 | – | |
20 | – | |
21 | 10 | wtryskiwacze zaworowe (silnik benzynowy) |
22 | 30 | przednia szyba (Roadster) |
23 | 20 | klakson |
24 | 15 | przekładnia (jednostka sterująca) |
25 | 30/20 | podgrzewana tylna szyba Coupe/Roadster |
26 | 30 | elektrycznie sterowana szyba po stronie kierowcy |
27 | 30 | elektrycznie sterowana szyba po stronie pasażera |
28 | – | |
29 | 15 | pompa spryskiwacza |
30 | 20 | zapalniczka |
31 | 40 | rozrusznik |
32 | 5 | moduł kolumny kierownicy |
33 | 5 | zestaw wskaźników |
34 | 15 | radiowy system nawigacji, radio |
35 | 30 | wzmacniacz dźwięku |
36 | 10 | silnik (jednostka sterująca) |
37 | 5 | CAN (brama) |
38 | 20 | druga zapalniczka |
39 | – | |
40 | – | |
41 | – | |
42 | – | |
43 | – | |
44 | – | |
45 | – | |
46 | – | |
47 | 5 | Tuner SDARS, przygotowanie do podłączenia telefonu komórkowego, tuner TV |
48 | 5 | Interfejs VDA |
49 | – |
Dodatkowe bloki przekaźników znajdują się obok jednostki głównej
Typ 1
Typ 2
Dodatkowa skrzynka bezpieczników
Typ 1 – od 06/2009 | |
1 | Brak informacji |
2 | |
3 | |
4 | |
R1 | Zacisk 15 przekaźnik zasilania |
R2 | Podgrzewany przekaźnik tylnej szyby |
R3 | Przekaźnik klaksonu |
R4 | Przekaźnik spryskiwaczy reflektorów |
R5 | Nieużywany |
R6 | |
Typ 2 – do 05/2009 | |
R1 | Zacisk 15 przekaźnik zasilania |
R2 | Nieużywany |
R3 | |
R4 | Zacisk 30 przekaźnik zasilania |
R5 | Podgrzewany przekaźnik tylnej szyby |
R6 | Przekaźnik klaksonu |
R1 | nieużywany |
R8 | Przekaźnik spryskiwaczy reflektorów |
R9 | nieużywany |
Dodatkowa skrzynka bezpieczników | |
1 | – |
2 | – |
3 | Regulacja fotela kierowcy 20A |
4 | – |
R1 | Nieużywany |
R2 | przekaźnik zapalniczki |
R3 | Przekaźnik sterujący |
R4 | – |
R5 | przekaźnik ogrzewania |
R6 | – |
R1 | zacisk 50 przekaźnik napięcia zasilania |
R8 | brak informacji |
R9 | przekaźnik szyby przedniej |
Bagażnik
Pod obudową po prawej stronie znajduje się dodatkowa skrzynka przekaźników. W pobliżu akumulatora znajduje się moduł zasilający składający się z bezpieczników dużej mocy.
Numer | Opis | Ampery [A] |
1 | Jednostka sterująca mocą | 5 |
2 | 40 | |
3 | pusty | – |
4 | Pompa hydrauliczna, składany dach. | |
5 | Kontroler asystenta parkowania; | 5 |
6 | Moduł sterujący pompą paliwa | 50 |
7 | Jednostka sterująca mocą | 40 |
8 | Jednostka sterująca ABS | 20 |
9 | Elektroniczna jednostka sterująca przepustnicą | 30 |
10 | Jednostka sterująca systemem komfortu; | 10/20 |
Jednostka sterująca mocą | ||
11 | dach kabrioletu | 25 |
12 | Jednostka sterująca komfortem | 5 |
13 | pusty | |
14 | pusty | |
15 | pusty |
Schemat płytki zasilającej
Numer | Opis | Ampery [A] |
FL1 | Generator | 175 |
FL2 | Jednostka sterująca wspomaganiem kierownicy | 80 |
FL3 | Sterownik wentylatora chłodnicy; | 60 |
FL4 | Skrzynka bezpieczników i przekaźników w komorze silnika | 110 |
FL5 | pompa powietrza wtórnego | 40 |
FL6 | pusty | – |
FL7 | pusty | – |
FL8 | pusty | – |