W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Renault 25 z lat: 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992. Renault 25 to luksusowy samochód osobowy produkowany przez francuskiego producenta Renault w latach 1983-1992. Jest to model, który wyróżniał się swoim zaawansowanym wyposażeniem, innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi i eleganckim stylem. […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Renault 25 z lat: 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992.
Renault 25 to luksusowy samochód osobowy produkowany przez francuskiego producenta Renault w latach 1983-1992. Jest to model, który wyróżniał się swoim zaawansowanym wyposażeniem, innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi i eleganckim stylem.
Pod względem designu, Renault 25 charakteryzuje się wyrafinowanymi liniami i harmonijnymi proporcjami, które są typowe dla samochodów luksusowych. Posiadał charakterystyczne reflektory podwójnego okrągłego kształtu, a także opływowy kształt nadwozia z subtelnie zaznaczonymi przetłoczeniami. Wnętrze samochodu oferowało dużo miejsca zarówno dla pasażerów jak i bagażu, a jakość wykończenia była na wysokim poziomie.
Renault 25 był znany z zaawansowanych rozwiązań technologicznych, które czyniły go innowacyjnym w swojej klasie. Był jednym z pierwszych samochodów wyposażonych w systemy ABS (antyblokujące hamulce) i ASR (kontrola trakcji), które podnosiły poziom bezpieczeństwa podczas jazdy. Samochód oferował również wiele zaawansowanych funkcji, takich jak klimatyzacja automatyczna, elektrycznie regulowane fotele, elektryczne szyby czy centralny zamek.
W zależności od wersji, Renault 25 oferował różne jednostki napędowe, w tym benzynowe i dieselowe silniki. Wysoka jakość osiągów i komfortu jazdy były priorytetem, co sprawiało, że samochód nadawał się zarówno do długich podróży, jak i do codziennego użytku. Renault 25 oferował również płynne prowadzenie i dobrą izolację akustyczną, zapewniając pasażerom komfort i ciszę wewnątrz kabiny.
Renault 25 był uważany za jeden z najbardziej luksusowych modeli w ofercie Renault w tamtym okresie. Samochód ten zdobył uznanie zarówno klientów, jak i krytyków motoryzacyjnych, otrzymując wiele nagród i wyróżnień za swoje osiągnięcia.
Mimo że Renault 25 przestał być produkowany już jakiś czas temu, pozostaje ikoną francuskiej motoryzacji. Samochód ten był symbolem prestiżu i wyrafinowania, stanowiąc ważny krok dla Renault w zakresie produkcji luksusowych samochodów. Dzięki swojemu unikalnemu designowi i zaawansowanym rozwiązaniom technologicznym, Renault 25 pozostaje pamiątką z czasów, gdy marka Renault podjęła wyzwanie na rynku samochodów premium.
Podsumowując, Renault 25 to luksusowy samochód, który oferował zaawansowane rozwiązania technologiczne, wysoki komfort jazdy i elegancki styl. Był to model, który stanowił ważny krok w rozwoju Renault jako producenta samochodów luksusowych i pozostaje wciąż ceniony za swoje osiągnięcia w dziedzinie innowacji i designu.
Skrzynka bezpiecznikowa
Numer | Ampery [A] | Opis |
CZARNY | ||
1 | 20 | 1983-1986: Odmrażacz tylnej szyby |
30 | od 1987: Odmrażacz tylnej szyby z opóźnieniem czasowym | |
2 | 10 | 1983-1987: Naprawiono pozycję parkowania wycieraczek |
15 | od 1988: Stała pozycja spoczynkowa wycieraczek, gniazdo diagnostyczne | |
3 | 15 | 1983-1984: Zapalniczka do cygar, oświetlenie dachowe, plip |
5 | od 1985: Okno dachowe, plip | |
4 | 25 | Centralny zamek, +przed zapłonem pamięć foteli |
5 | 30 | +Przed zapłonem przyczepy kempingowej, siedzenie/neon (limuzyna) |
6 | 15 | od 1986: +Przed zapłonem tylna szyba stała w położeniu spoczynkowym wycieraczek |
RÓŻOWY | ||
1 | 2 | 3-biegowa automatyczna skrzynia biegów |
5 | 4-biegowa automatyczna skrzynia biegów | |
2 | 5 | 1983-1984: +Po zapłonie sterowanie ogrzewaniem/klimatyzacją |
10 | od 1985: +Po zapłonie sterowanie ogrzewaniem/klimatyzacją | |
3 | 25 | od 1989: +Po stacyjce, zapalniczka, światło cofania, wybierak automatycznej skrzyni biegów, tempomat, regulacja morza |
4 | 15 | od 1989: Przednie światło przeciwmgielne |
5 | 30 | 1983-1988: Siedzenie po lewej stronie |
20 | od 1989: Wentylator chłodzący | |
6 | 30 | 1983-1988: Prawe siedzenie |
od 1989: siedzenia po prawej i lewej stronie | ||
BRĄZOWY | ||
1 | 25 | Ogrzewanie, klimatyzacja |
2 | 10 | Radia, budzik |
3 | 7,5 | Tylne światło przeciwmgielne |
4 | 10 | Kierunkowskaz (centralna jednostka migacza) |
5 | 5 | Lewe światło pozycyjne, monitor żarówek, włączniki oświetlenia |
6 | 5 | Światło boczne prawe, monitor żarówki, reostat oświetlenia, przełączniki oświetlenia |
SZARY | ||
1 | 10 | 1983-1984: Wycieraczka szyby przedniej |
15 | od 1985: Wycieraczka szyby przedniej | |
2 | 5 | 1983-1984: Światło cofania |
15 | 1985-1988: Światło cofania, zapalniczka | |
7,5 | od 1989: Światło cofania | |
3 | 3 | Tablica przyrządów, oświetlenie selektora automatycznej skrzyni biegów, syntezator mowy |
4 | 10 | Światła stopu, tempomat (1989), brzęczyk ostrzegawczy „włączone światła”. |
5 | 30 | Lewa szyba, elektrycznie sterowane lusterka wsteczne |
6 | 30 | Okno prawe, szyberdach |
Skrzynka przekaźników
Numer | Opis |
1 | B298: Przekaźnik obrotów |
B295: Zespół czujnika poziomu płynu chłodzącego | |
1988-1991: Przekaźnik tempomatu | |
2 | Przekaźnik czasowy wycieraczek |
3 | Przekaźnik czasowy oświetlenia wnętrza |
4 | Przekaźnik czasowy blokowania drzwi |
5 | Brzęczyk przypominający o włączonych światłach |
6 | Jednostka migacza |
Przekaźnik odcinający obwód | |
7 | Przekaźnik reflektorów |
Arabia: Sztafeta za nadmierną prędkość | |
V6 od 1991: Przekaźnik niskiego poziomu paliwa | |
8 | Przekaźnik klimatyzacji |
Bocznica | |
9 | Przekaźnik reostatu oświetlenia |
10 | Przekaźnik odmrażacza tylnej szyby |
Moduł czasowy odmrażania tylnej szyby | |
11 | Przekaźnik rozrusznika (automatyczna skrzynia biegów), bocznik (ręczna skrzynia biegów) |
12 | Złącze z wiązką przewodów, drzwi kierowcy |
13 | Złącze z wiązką przewodów, drzwi kierowcy |
14 | Ogólne zasilanie |
15 | Jednostka migacza |