W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Abartha Punto 2012 z lat: 2012, 2013, 2014. Abarth Punto 2012 to sportowa wersja popularnego modelu Fiata Punto, opracowana i wyprodukowana przez włoską firmę motoryzacyjną Abarth & C. S.p.A. Abarth to marka znana ze swojego zaangażowania w tworzenie dynamicznych i sportowych wersji samochodów, […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Abartha Punto 2012 z lat: 2012, 2013, 2014.
Abarth Punto 2012 to sportowa wersja popularnego modelu Fiata Punto, opracowana i wyprodukowana przez włoską firmę motoryzacyjną Abarth & C. S.p.A. Abarth to marka znana ze swojego zaangażowania w tworzenie dynamicznych i sportowych wersji samochodów, które oferują mocne osiągi i wyjątkową dynamikę jazdy.
W przypadku Abarth Punto 2012, firma Abarth postawiła na wzmocnienie osiągów i agresywny wygląd, aby sprostać wymaganiom entuzjastów sportowych aut. Wizualnie wyróżniał się on charakterystycznym body kit’em, zderzakami i spoilerm, które nie tylko poprawiały aerodynamikę, ale także dodawały autu bardziej agresywny wygląd. Ponadto, Abarth Punto 2012 był dostępny w różnorodnych, atrakcyjnych kolorach, podkreślając jego sportowy charakter.
Pod maską znajdował się turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1.4 litra, który zapewniał znaczący wzrost mocy w porównaniu do standardowego Fiata Punto. Abarth zapewniał wersję Punto z różnymi poziomami mocy, ale często osiągi przekraczały 150 KM, co pozwalało na dynamiczne i emocjonujące doznania podczas jazdy. Współpracujący z silnikiem układ wydechowy miał charakterystyczny dźwięk, który dodawał autu jeszcze większego sznytu.
Wnętrze Abarth Punto 2012 także było dostosowane do sportowego charakteru auta. Cechowało się ono bardziej sportowymi fotelami, skórzanym kierownicą i innymi elementami wykończenia, które podkreślały sportową naturę auta.
W zakresie układu jezdnego Abarth Punto 2012 wyposażono w sportowe zawieszenie, które pozwalało na lepszą stabilność i precyzyjne prowadzenie podczas szybkiej jazdy. W połączeniu z agresywnie zestrojonym układem kierowniczym i zaawansowanym systemem kontroli trakcji, Abarth Punto dostarczał wyjątkowe doznania za kierownicą.
Podsumowując, Abarth Punto 2012 to znakomite auto dla miłośników sportowych wrażeń i adrenaliny. Połączenie charakterystycznego stylu Abartha, mocnego silnika i sportowego zawieszenia czyniło go atrakcyjnym wyborem dla osób poszukujących dynamicznych doświadczeń za kierownicą.
Lokalizacja bezpiecznika
Bezpieczniki są pogrupowane w trzy jednostki sterujące: na desce rozdzielczej, w komorze silnika oraz po lewej stronie bagażnika.
Skrzynka bezpieczników deski rozdzielczej
Opis | Bezpiecznik | Ampery [A] |
Prawy reflektor świateł mijania | 1* | 7,5 |
Lewy reflektor świateł mijania, korektor ustawienia reflektorów | 8* | 7,5 |
Zasilanie INT/A cewek przełączników na skrzynce bezpieczników silnika i cewek przełączników przekaźników na jednostce sterującej komputera pokładowego | 13 | 5 |
Światło grzecznościowe, oświetlenie bagażnika, oświetlenie schowka | 2 | 5 |
Zasilanie i akumulator do diagnostyki EOBD, automatycznej klimatyzacji, alarmu, radia, jednostki sterującej Blue&Me™ | 5 | 10 |
Zasilanie INT tablicy przyrządów, włącznik pedału hamulca (styk NO), trzecie światło hamowania | 11 | 5 |
Silniki blokujące/odblokowujące drzwi, silniki aktywujące zapadkę, silnik odblokowujący bagażnik | 4 | 20 |
Pompa spryskiwacza szyby przedniej/tylnej | 6 | 20 |
Elektryczny silnik przedniej szyby kierowcy | 14 | 20 |
Silnik elektryczny przedniej szyby po stronie pasażera | 7 | 20 |
Zasilanie INT lampek kontrolnych na desce rozdzielczej, centralka pomiaru ciśnienia w oponach TMPS, elektryczny ruch lusterek bocznych, centralka szyberdachu, gniazdo systemu infotelematycznego my-port, lusterko wsteczne elektrochromowe | 12 | 5 |
Panel przyrządów | 3 | 5 |
Zasilanie INT włącznika pedału hamulca (styk NC), włącznika pedału sprzęgła, jednostki ogrzewania wnętrza, jednostki sterującej Blue&Me™, okablowania systemu nagłośnienia, jednostki sterującej stabilizatora napięcia, światła cofania na zderzaku, czujnika serwa hamulca, cewek włącznika przekaźnika na skrzynce bezpieczników w komorze silnika | 10 | 7,5 |
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika
Opis | Bezpiecznik | Ampery [A] |
System dźwiękowy Hi-Fi z jednostką sterującą i subwooferem | 09 | 20 |
Klakson | 10 | 10 |
Lewy reflektor świateł drogowych, prawy reflektor świateł drogowych | 14 | 15 |
Sprężarka klimatyzacji powietrza | 19 | 7,5 |
Podgrzewana tylna szyba | 20 | 30 |
Pompa paliwa na zbiorniku | 21 | 15 |
Lewe światło przeciwmgielne, prawe światło przeciwmgielne | 30 | 15 |
Gniazdo (gotowe do użycia) | 85 | — |
Gniazdo w przedziale pasażerskim, zapalniczka | 86 | 15 |
Czujnik stanu naładowania baterii | 87 | 5 |
Odmgławiacz lusterka bocznego po stronie kierowcy, odmgławiacz lusterka bocznego po stronie pasażera | 88 | 7,5 |
Skrzynka bezpieczników bagażnika
Opis | Bezpiecznik | Ampery [A] |
System otwierania szyberdachu | 17 | 20 |
Jednostka sterująca zarządzania systemem alarmowym | 14 | 7,5 |
Pusty | 01 | — |
Pusty | 03 | — |
Pusty | 04 | 10 |
Pusty | 15 | — |
Pusty | 16 | — |
Pusty | 08 | 10 |
Pusty | 07 | — |
Gniazdo rozruchowe | 05 | 15 |
Jednostka sterująca TPMS (system monitorowania ciśnienia w oponach) | 13 | 5 |
Pusty | 09 | 10 |
Pusty | 06 | — |
Pusty | 02 | — |